Skip to main content
Beantwoord

nummerweergave vaste telefoon Philips


Toon eerste reactie

46 reacties

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 18 juli 2019
Zoals door Piotr van T-Mobile al aangegeven, moet het probleem met de nummerherkenning wel degelijk aan het Zyxel modem liggen en niet aan de aangesloten telefoons.
In dezelfde woonplaats en van dezelfde provider ben ik in juni overgestapt (met nog een Huawei modem!) en had geen problemen met nummerherkenning. Bij mijn moeder is de overstap vorige week uitgevoerd (met Zyxel modem) en zij heeft geen nummerherkenning. Heel vervelend voor haar en hoop dat dit inderdaad middels software-update spoedig wordt opgelost. Geen reclame voor T-Mobile!

  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 5 augustus 2019
Zo we zitten nu weer in de maand augustus , dus al een maand bij t mobile zonder nummer weergave .
De update is voor de jongens van de techniek blijkbaar erg moeilijk.
Wanneer wordt dit nu eens gedaan ?
Of zal ik eerst een paar keer mijn geld terug halen via de bank , T Mobile wordt eens wakker aub.
50 jaar terug ging men naar de maan , bij ander providers werkt het wel.
Doe iets

  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 7 augustus 2019
Hallo @Piotr

Is er misschien al een update over de firmware, we zijn alweer een maand verder.

H a r r y
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 12 augustus 2019
Brian heeft in een andere draad gemeld dat de firmware update is vertraagd

  • is een Top Poster
  • 63 reacties
  • 24 augustus 2019
KippetjeTok schreef:
Ik heb inmiddels toch maar een nieuwe telefoon gekocht (kan ik deze extra kosten declareren bij T-mobile? Zou netjes zijn 😬) Het is een Gigaset AS405 en tadaaaaa!!! Nummerweergave werkt!



Heb de Gigaset AS405 naar aanleiding hiervan ook gekocht, maar helaas géén nummerweergave,
gaat dus blijkbaar niet bij iedereen goed in combinatie met het Zyxel T50 modem.
Toch maar wachten op de firmware update......als die tenminste nog komt?

yalerta
Forum|alt.badge.img+5
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 1377 reacties
  • 25 augustus 2019
@wijbro2

De modem al even stroomloos gehad / gereset?

Dit eventueel proberen met de AS405 verbonden en anders nogmaals maar dan zonder de AS405 aangesloten.

Veel apparatuur heeft tegenwoordig van die "automatische" herkenningsprocedures tijdens het opstarten die vaak niet zo werken als gewenst.

  • is een Top Poster
  • 63 reacties
  • 25 augustus 2019
Yep allemaal geprobeerd, niet geholpen.
Is dus blijkbaar écht een probleem van het Zyxel modem, zoals al door meer T-Mobile klanten gesignaleerd. Er wordt al enige tijd gewerkt aan een firmware update die onder meer dit probleem zou moeten oplossen.
Maar dat gaat niet voorspoedig.

  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 6 september 2019
We zijn nu 2 maanden verder, nog steeds geen werkende nummerweergave, graag zou ik zien dat dit snel verholpen Word. Wat mij persoonlijk tegen valt dat er geen daad werkelijke oplossingen geboden worden. Ook bij het het bellen naar de helpdesk, krijg een antwoord waar je niets mee kan. Voorbeeld, we horen dit vaker, word aangewerkt, ook hier op het forum werd een ruime maand geleden gemeld dat de nieuwe firmware binnen kort Word uitgerold. Toch hoop ik dat ongelijk krijg met mijn opmerking. En dat dit een moment opname is.

  • is een Top Poster
  • 63 reacties
  • 6 september 2019
@Bartpiek Hoop doet leven zullen we maar zeggen. Blijkbaar is het een heel moeilijk probleem! Heb hier al verschillende handsets uitgeprobeerd en ze hebben allemaal hetzelfde euvel "externe oproep" in plaats van nummerweergave. Het mooie is dat in het interne logboek van het Zyxel modem wél alle nummers die gebeld hebben worden weergegeven.
Kortom hoe lastig kan het zijn zou je zeggen.😇

yalerta
Forum|alt.badge.img+5
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 1377 reacties
  • 7 september 2019
wijbro2 schreef:
@Bartpiek Hoop doet leven zullen we maar zeggen. Blijkbaar is het een heel moeilijk probleem! Heb hier al verschillende handsets uitgeprobeerd en ze hebben allemaal hetzelfde euvel "externe oproep" in plaats van nummerweergave. Het mooie is dat in het interne logboek van het Zyxel modem wél alle nummers die gebeld hebben worden weergegeven.
Kortom hoe lastig kan het zijn zou je zeggen.😇


Dat de modem de nummers die gebeld hebben WEL aangeeft komt omdat de modem met de "eigen" Tmobile software op dat kromme of iets andere Tmobile protocol is ingesteld om dat wel te registreren maar niet ingesteld kan worden om dat voor jouw toestel begrijpelijk door te geven.

@Bartpiek
2 maanden verder? kuch, kuch, het forum al eens doorgespit? De tijd van de eerste opmerkingen over door Tmobile onbruikbaar gemaakte Philips, Gigaset, Panasonic en Profoon toestellen gaat veeeeeel verder terug.

In eerste instantie had ik nog een hele lap negatieve tekst over de knulligheid van Tmobile ingetypt maar realiseerde ik me dat ik net zogoed tegen de muur kon lu..... en heb daarom de backspace toets maar gebruikt.
Nee, de prijs betreffende communicatie en adequaat op klachten reageren gaat op dit punt aan Tmobile voorbij.

  • 0 reacties
  • 8 september 2019
Tja, een lastig probleem dat als jullie een set aansluiten die DTMF ondersteund, wat bijna alle sets doen die er de laatste jaren zijn verkocht in Nederland, dan ligt het probleem toch echt in de T-Mobile modems,
En nee, niet alleen in de Zyxel, maar ook in de voorlopers van de Zyxel loopt dit probleem al mee.

Ik vermoed dat de modems de nummerherkenning niet helemaal lekker doorgeven waardoor het toestel het niet goed kan oppikken en kan doorgeven.

En ja, er zijn er een paar waarbij het is opgelost, dit is door de technische afdeling handmatig gedaan, maar het lukt vaker niet dan wel om het op te lossen.

En 2 maanden, de snelste oplossing is een nieuwe telefoon set aan te schaffen die het wel kunnen verwerken, ikzelf heb de goedkoopste Gigaset geprobeerd en die werkt wel, de A475H, maar niet iedereen wil dit natuurlijk, toch weer een 40/50 euro wat dat kost.

  • is een Top Poster
  • 63 reacties
  • 8 september 2019
@Doornekamp33 heb verschillende handsets uitgeprobeerd, waaronder de door u genoemde
A475H maar helaas geen nummerweergave.😝

  • 0 reacties
  • 8 september 2019
Dan is de Zyxel dus een nog slechter modem om te hebben, denk dan dus niet dat ik hem ga aansluiten als ik hem krijg.
Bij de Huawei werkt het wel met die A475H, dus ipv van vooruitgang is er achteruitgang bij het modem beleid.đŸ˜„

  • is een Top Poster
  • 63 reacties
  • 8 september 2019
@Doornekamp33 het Zyxel modem werkt verder prima, alleen die domme nummermelding is blijkbaar een groot probleem. Tenminste qua oplossing voor T-Mobile dan. Ben zelf ict'er dus als ze nog een techneut zoeken.....😂

  • 0 reacties
  • 8 september 2019
De Huawei heeft ook problemen met nummer weergave en ik heb daarom een andere telefoon set gekocht, als die het wel op de Huawei doet, die de rest ook goed doet, op de Lan poorten snelheid die maar 100 Mbps doorgeeft ipv 1 Gb ga ik het modem niet wisselen, krijg als her goed is een Zyxel om dit op te lossen.

Brian
Odido
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties
  • Antwoord
  • 13 september 2019
Inmiddels is er een 'sticky' topic over nummerweergave, deze vind je hier, ik heb dit topic daarom gesloten.

  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 14 september 2019
Jammer dat je deze sluit, had liever een oplossing gehad

  • 0 reacties
  • 14 september 2019
Nou gesloten, kan nog gewoon reageren hoor @Brian

@Bartpiek ze geven aan dat er een update komt voor de nummerweergave, dus als het goed is komt er een oplossing, als ze nu eens vertelden wanneer die er komt maar dat blijft vaag.

  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 14 september 2019
Dat blijkt, maar goed heb nog maar even geduld en met mij al die anderen. Voor nu nog geen keus, over 10 maanden wel.

  • 0 reacties
  • 15 september 2019
Dat is ook een mogelijkheid, ik kijk het ook even aan tot April 2020, en daarna zien we wel wat er verbeterd is of niet. en of het het blijven waard is, thuis is zo slecht nog niet, hooguit wat verouderd, maar voor het beste is er maar 1 provider mogelijk en dat is Ziggo, en die komt er bij mij echt niet in gezien het verleden met de voorloper en eigenlijk dezelfde hier UPC, en dat na 20 jaar trouwe UPC klant.đŸ€€

In ieder geval over 2 maanden gaan we over naar een Voip provider, dan kan ik een eigen router inzetten die wel doet wat ik wil, had ik eerder moeten doen, maar ik dacht dat het wel ging zoals ik wilde dat het ging, en dat is het nu net niet.

  • is een Master Poster
  • 21 reacties
  • 5 juli 2022
ezinken schreef:

TJa ondanks het gebabbel ben ik er wel uit denk ik, zonder een T-mobile deskundige. Ik lees hierboven dat T-mobile een afwijkend DTMF protocol heeft, mijn telefoon ondersteund het FSK en DTMF protocol maar niet dat van T-mobile blijkbaar, zucht. Het wrange is dat ik jaren geleden de Philips telefoon heb aangeschaft na een overstap van Ziggo omdat KPN met het DTMF protocol werkt. Over 2 jaar mag ik weer naar KPN, 2 jaar volhouden zonder nummerweergave of alweer een nieuwe telefoon aanschaffen, of is er een marktplaats waar je kan ruilen van telefoon, de mensen die van T-Mobile naar KPN overstappen kunnen dan hun telefoon ruilen met iemand die van KPN naar T-Mobile overstapt đŸ˜”

Conclusie: Je bent een rund als je met een overstap stunt...... blijf lekker zitten waar je zit en verroer je niet......het gras is altijd groener bij de buren......

Vooral die laatste zin, is voor mij helemaal waar! Ik had lekker bij KPN moeten blijven en niet weer overstappen. IK krijg daar elke keer GRATIS gezeik bij.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen