Skip to main content
Beantwoord

Grandstream HT801/HT802 VoIP configuratie

  • 18 augustus 2024
  • 4 reacties
  • 331 Bekeken

Ik ben overgekomen van KPN Glasvezel, maar stoei al enige tijd met het juist geconfigureerd krijgen van mijn Grandstream HT802 VOIP servertje. Gezien de vele configuratieopties van de Grandstream is het best een puzzel...

Heeft er iemand zelf ook een Grandstream HT801/HT802 draaien en deze wel succesvol aan de praat gekregen?

Zo ja, dan zou ik een aantal screenshots van de correcte instellingen zeer op prijs stellen!

Beste antwoord door mbeukers01

TMTV schreef:

@mbeukers01 Wanneer heb je via Mijn Odido het wachtwoord veranderd? Daar zat een bug in die pas net is opgelost. Zou je nog eens kunnen proberen om hier een wachtwoord in te stellen? Even voor de zekerheid: je bent al over naar Odido? De VoIP-server is alleen vanaf het vaste Odido-netwerk bereikbaar.

 

Nou het zat inderdaad in het wachtwoord. Ik heb het wachtwoord aangepast en nu werkt het wel ðŸ˜…

Dank voor je hulp.

 

 

Bekijk origineel

4 reacties

TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • 1831 reacties
  • 19 augustus 2024

Hoi @mbeukers01,

Welkom op de Community!

Ja, die heb ik ook. Ik heb nu even geen screenshots paraat, maar bij het instellen hoefde ik alleen de server, gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen. Daarna werkte het meteen. Kun je me meenemen in je setup? Achter welke router heb je de Grandstream aangesloten? Heb je problemen met bellen en/of gebeld worden of registreert hij helemaal niet? Ik denk graag met je mee.


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 19 augustus 2024

Super @TMTV !

Gegevens gevolgd van het Odidio formulier: Eigen Modem VOIP instellingen. Hij registreert inderdaad helemaal niet.

Setup zit achter een Omada TL-R606 router (met Omada Cloud controller).


TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • 1831 reacties
  • 19 augustus 2024

@mbeukers01 Wanneer heb je via Mijn Odido het wachtwoord veranderd? Daar zat een bug in die pas net is opgelost. Zou je nog eens kunnen proberen om hier een wachtwoord in te stellen? Even voor de zekerheid: je bent al over naar Odido? De VoIP-server is alleen vanaf het vaste Odido-netwerk bereikbaar.


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • Antwoord
  • 19 augustus 2024
TMTV schreef:

@mbeukers01 Wanneer heb je via Mijn Odido het wachtwoord veranderd? Daar zat een bug in die pas net is opgelost. Zou je nog eens kunnen proberen om hier een wachtwoord in te stellen? Even voor de zekerheid: je bent al over naar Odido? De VoIP-server is alleen vanaf het vaste Odido-netwerk bereikbaar.

 

Nou het zat inderdaad in het wachtwoord. Ik heb het wachtwoord aangepast en nu werkt het wel ðŸ˜…

Dank voor je hulp.

 

 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen