Skip to main content

Wijkcentrale Grootebroek

  • 28 februari 2025
  • 18 reacties
  • 275 Bekeken

hbvdh78

Hoi, begin januarie is bij door ODF de glasvezel naar binnengebracht en afgemonteerd.

ODF geeft aan op de website "Gefeliciteerd! Je hebt al een glasvezelaansluiting. Wil je gebruik maken van supersnel internet? Kijk voor een aanbod op jouw adres.” 

Echter Odido geeft aan dat de Centrale nog moet worden aangesloten. Waarom duurt dit zo lang. Een kennis aan de andere zijde van het dorp heeft al wel signaal en Internet via dezelfde ODF/Odido.

Inmiddels staat midden in de gemeente het grote Odido binnenkort ook bij u bord, er al ruim 2 jaar.

 

 

Uitgelichte reactie

7 maart 2025

Hi ​@hbvdh78, dankjewel! Ik zie hier meteen dat Open Dutch Fiber de aanvraag vandaag heeft moeten annuleren. De reden is mij niet 100% duidelijk, het lijkt op technisch beletsel in de wijkcentrale. Ik ga intern navraag doen over hoe en wat, maar ik vermoed wel dat de order niet door zal lopen. Wij zullen dan ook uiteindelijk de beschikbaarheid in ons systeem aan moeten passen op dit adres, mits dit niet is iets wat de netwerkbeheerder of aannemer Artemis kan oplossen. Als je wilt, kan je ook zelf bellen met Open Dutch Fiber via 088-1633633. Sommige klanten vinden dat prettig, dus ik deel het voor de zekerheid!

18 reacties

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4299 reacties
  • 4 maart 2025

Welkom op onze community! ​@hbvdh78 

Ik snap volkomen dat je met smart wacht op Glasvezel. Ik zoek dan ook graag voor je uit wat op dit moment de status van je bestelling is. Ik wil dat jij binnenkort kan genieten van onze diensten! 😀

Op dit moment kan ik alleen nog niet met je meekijken in ons systeem. Wil je jouw community profiel nog aanvullen met de laatste 4 cijfers van je IBAN? De verificatie is dan compleet en ik kan dan gelijk voor je aan de slag. 

Laat je het mij weten als je zover bent? Ik sta voor je klaar! 


hbvdh78
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 5 maart 2025
Teresa van Odido schreef:

Welkom op onze community! ​@hbvdh78 

Ik snap volkomen dat je met smart wacht op Glasvezel. Ik zoek dan ook graag voor je uit wat op dit moment de status van je bestelling is. Ik wil dat jij binnenkort kan genieten van onze diensten! 😀

Op dit moment kan ik alleen nog niet met je meekijken in ons systeem. Wil je jouw community profiel nog aanvullen met de laatste 4 cijfers van je IBAN? De verificatie is dan compleet en ik kan dan gelijk voor je aan de slag. 

Laat je het mij weten als je zover bent? Ik sta voor je klaar! 

Ik heb mijn profiel aangepast.


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@hbvdh78, dankjewel! Ik zie hier meteen dat Open Dutch Fiber de aanvraag vandaag heeft moeten annuleren. De reden is mij niet 100% duidelijk, het lijkt op technisch beletsel in de wijkcentrale. Ik ga intern navraag doen over hoe en wat, maar ik vermoed wel dat de order niet door zal lopen. Wij zullen dan ook uiteindelijk de beschikbaarheid in ons systeem aan moeten passen op dit adres, mits dit niet is iets wat de netwerkbeheerder of aannemer Artemis kan oplossen. Als je wilt, kan je ook zelf bellen met Open Dutch Fiber via 088-1633633. Sommige klanten vinden dat prettig, dus ik deel het voor de zekerheid!


hbvdh78
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 7 maart 2025

Hoi, ik heb contact gehad met ODF en die geven inderdaad aan dat de order geannuleerd is. Maar dat dat aan jullie ligt. De centrale zou klaar zijn en wachten is dat jullie apparatuur gaan plaatsen. 


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 7 maart 2025

Goedemiddag,

Ik ben een medebewoner in Grootebroek. Net ook een vraag gesteld waarom het zolang duurt. Mijn bestelling is van 23 juli 2023. Verhaal hierboven lijkt op een typisch “ik geef de ander de schuld”.


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 10 maart 2025

Ik ben ook een medebewoner in Grootebroek (Waterrad). Ik heb hetzelfde situatie, maar volgens mij heb ik  een contract met Odido, dus ik wil niet andere bedrijven bellen/vragen. 

Mijn glasvezel aansluiting al gedaan in januari, muurkastje geinstalleerd. Hoe lang moet ik nog wachten? Wanneer krijg ik duidelijk informatie uit Odido?


hbvdh78
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 13 maart 2025
Cheyenne van Odido schreef:

Hi ​@hbvdh78, dankjewel! Ik zie hier meteen dat Open Dutch Fiber de aanvraag vandaag heeft moeten annuleren. De reden is mij niet 100% duidelijk, het lijkt op technisch beletsel in de wijkcentrale. Ik ga intern navraag doen over hoe en wat, maar ik vermoed wel dat de order niet door zal lopen. Wij zullen dan ook uiteindelijk de beschikbaarheid in ons systeem aan moeten passen op dit adres, mits dit niet is iets wat de netwerkbeheerder of aannemer Artemis kan oplossen. Als je wilt, kan je ook zelf bellen met Open Dutch Fiber via 088-1633633. Sommige klanten vinden dat prettig, dus ik deel het voor de zekerheid!

Hoi, wanneer wordt het duidelijk wanneer wat gaat gebeuren? het is nu al 2 jaar dat het duurt.

 


hbvdh78
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 2 april 2025

@Teresa van Odido & ​@Cheyenne van Odido Wanneer wordt de centrale nu opgeleverd, ik hoor niets meer.


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 17 april 2025

Hier ook een bewoner uit de omgeving Bovenkarspel Hertog Albrechtstraat. 

10 juni 2023 bestelling geplaatst, de ONT is in oktober 2023 geplaatst. Contact opgenomen en ook te horen gekregen dat de wijkcentrale nog niet klaar was.

 

Wat is de status inmiddels? Kunnen we binnenkort gebruik gaan maken van odido glasvezel?

De concurent zit ook niet stil, van kpn te horen gekregen dat ze ook fiber gaan aanleggen ivm het uitfaseren van de vdsl lijn.

En een aanbieding van ziggo die daarmee zelfs onder de prijs van odido ligt (die krijgen het sinds jaren eindelijk ook benauwd zo te zien).


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 22 april 2025

Is er al nieuws wanneer de wijkcentrale opgeleverd gaat worden?


  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 23 april 2025

Nog steeds niets bekend? 

Concurrent gaat binnenkort ook glasvezel aanleggen mischien maar overstappen als die eerder klaar zijn want die gooien de dsl lijn ook ofline als ze klaar zijn 


hbvdh78
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 25 april 2025

Nog steeds niets, misschien is die ziggo zo slecht nog niet…

 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 30 april 2025

Goeden avond

Hier een medebewonen(bovenkarspel gerard boedijnweg)

Ik heb zojuist een partij van kpn aan de deur gehad die gaan binnenkort ook glasvezel aanleggen hoer in de wijken eens kijken of die sneller zijn.

Zit hier ook al een jaar tewachten op de aansluiting van odf tot dat die wordt aan gesloten in de wijkcentrale, en telefonisch krijg ik van odido tehoren het duurt maximaal nog 2 maanden maar dat is inmiddels als 6 maanden geleden en leke keer als ik bel krijg ik het zelfdw tehoren....


hbvdh78
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 13 mei 2025
hbvdh78 schreef:

@Teresa van Odido & ​@Cheyenne van Odido Wanneer wordt de centrale nu opgeleverd, ik hoor niets meer.

Hoi, is er al iets bekend?

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14142 reacties
  • 14 mei 2025

Hey ​@hbvdh78,  ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat de opleverdatum van de wijkcentrale op dit moment op 04-07-2025 staat! Let op, door vertraging kan dit nog verschuiven maar voor nu is dit de streefdatum.


hbvdh78
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 15 mei 2025

@Tommie van Odido Dat duurt nog wel even. Waarom duurt dit allemaal zo lang? Neem aan dat een bedrijf zo snelmogelijk na een investering daar geld in de vorm van abonnementen voor terug wilt zien.


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 15 mei 2025

Ik hing gisteren nog even met Odido aan de telefoon en hoorde daar inderdaad wat Tommie al noemde een datum van 04-07-2025

Echter is de wijkcentrale opgeleverd maar wacht nu op verbinding met de pop centrale, die was gepland voor juni, maar die heeft ODF uitgesteld naar 04-07.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14142 reacties
  • 16 mei 2025

Hi ​@hbvdh78 & ​@hbvdh78, het is inderdaad opieuw uitgesteld. Waardoor? Dat durf ik echt niet te zeggen. Wij gaan daar niet over namelijk, dat proces verloopt volledig via de onderaannemer.  Ik hoop oprecht dat we 04-07 kunnen aanhouden want ik wil niks liever dan dat jullie eindelijk kunnen genieten van glasvezel!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen