Hoi @Daanvs333, welkom op de Community en bij Thuis. Gaaf dat je voor Glasvezel gekozen hebt!
Wij kunnen er niet voor zorgen dat het FTU (Glasvezelaansluitpunt) op voorhand gemaakt of geplaatst wordt, daar zit een bepaalde procedure aan die door Guidion beoordeeld wordt. Ik heb het proces/stappenplan uitgeschreven zodat je begrijp wat er staat te gebeuren:
- Guidion constateert dat het FTU wel/niet hersteld/geplaatst kan worden.
- De technische dienst maakt een ticket aan voor KPN NetwerkNL
- KPN NetwerkNL probeert nog dezelfde dag langs te komen om het FTU te herstellen
- KPN koppelt terug aan T-Mobile technische dienst
- Technische dienst sluit het ticket en zorgt ervoor dat jij een melding krijgt
- Jij krijgt een e-mail dat het probleem is opgelost
De reden dat wij dit niet vooraf kunnen regelen, hangt samen met het volgende:
Wanneer het FTU bij de oplevering kapot, beschadigd of afwezig is dan moet dit hersteld worden. Dit wordt beoordeeld door de Guidion expert die tijdens de basisinstallatie komt. Wanneer je aangeeft dat het FTU defect is, dan zal de Guidion expert eerst de schade inschatten. De Guidion expert kan zelf kleine herstelwerkzaamheden uitvoeren. Is er veel defect of ontbreekt het FTU? Dan is er een process voor WBA (netwerk KPN) en ODF orders (netwerk T-Mobile). Omdat jij aangesloten bent op ons ODG Glasvezelnetwerk, is bovenstaand stappenplan van toepassing.
Sorry voor het ongemak, maar wij kunnen als specialisten zelf geen verzoek indienen. De Guidion monteur moet de nodige informatie verzamelen zodat de netwerkbeheerder weet wat ze te doen staat. Ook moet de verbinding actief zijn.
Een hoop uitleg, maar nu weet je in ieder geval waar je aan toe bent. Als ik in de tussentijd iets voor je kan doen, let me know! 