Skip to main content
Beantwoord

Waar is mijn ISRA punt?


Ik heb T-Mobile thuis ontvangen en heb blijkbaar 3 opties om mijn modem aan te sluiten:

1. Via een wandcontactdoos
2. Via een ISRA punt met ministekker
3. Via een ISRA punt met vaste kabelaansluiting

Ik heb overal gekeken, maar 1. is in mijn huis niet beschikbaar.
2. Zit ook niet in de meterkast
3. Lijkt er ook niet te zitten.

De meterkast heeft enkel (zie foto) een kastje (TRIS-210EEN) wat het zou kunnen zijn, maar een grijze kabel (waar in de handleiding om wordt gevraagd) vind ik niet.

Als ik Google op "ISRA punt", vind ik wel een kastje dat lijkt op de TRIS-210EEN, dus dat zou 3. kunnen zijn, maar geen grijze kabel.
Ik vind dan dit op Google:
https://goo.gl/images/rRqL6U

Wie kan mij helpen?



De aansluitingen zijn groen

Beste antwoord door Piotr

Hey @KeesDeVriesch,

Ik kan er inderdaad voor zorgen dat er een monteur bij je langskomt en daarom vraag ik je ook om een PB met jouw adresgegevens.😁 Ik zie het berichtje wel verschijnen.
Bekijk origineel

20 reacties

Hidden.nld
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 3595 reacties
  • 12 januari 2019
dat is de kabel aansluiting.
je zou niet de eerste zijn waarbij de aansluiting is dicht gestuukt wellicht day je wat kan zien in de kruipruimte.

als je een aanvraag kan doen dan is er een isra geregistreerd in je woning en heeft er dus gezeten.

  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 12 januari 2019
Kan dit het zijn? Gevonden in de kelder.


Op de kabel staat "U/UTP CAT5E 2PR AWG24 150/IEC ..." dus het is een internet kabel.
Is dit dan de grijze kabel waarbij ik de rode en blauwe draad moet aansluiten op de aansluitbox (bijgeleverd door T-Mobile).

Maar deze kabel heeft enkel de kleuren oranje, oranjewit, groen en groenwit (4 kabels).
Telefoonkabel? Ben ik op het goede spoor?

Hidden.nld
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 3595 reacties
  • 12 januari 2019
jazeker! het is wel geen isra zoals bedoeld maar dt is wel de telefoonkabel die je moet gebruiken.
de utp kabel is opzich wel goed, moet je even kijken welke 2 draadjes zijn verbonden. zet dan het kastje met ministekker aan de kabel.

  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 12 januari 2019
Welk draadje waar? Het kastje (aansluitbox van T-Mobile) heeft rood en groen intern die moet worden aangesloten.

Of is dat een kwestie van uitproberen? Of kan ik dat meten?

Hidden.nld
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 3595 reacties
  • 12 januari 2019
welke waar zit maakt niet zoveel uit als je maar de zelfde kleuren van de utp kabel gebruikt als beneden in de kelder

  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 12 januari 2019
De rode en groene kabel in deze aansluitbox lopen door naar de rood en groene aansluiting in de DSL kabel.

Heb alle mogelijke combinaties aangesloten met de groene, groenwitte, oranje en oranjewitte kabels getest. Geen WAN.




Hidden.nld
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 3595 reacties
  • 12 januari 2019
in dat doosje moet je rood en groen hebben.
kun je ook eens een foto maken van het doosje in de kelder ?

  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 12 januari 2019
Dit doosje?


Hidden.nld
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 3595 reacties
  • 12 januari 2019
ja die kan je aan de boven kant zo open klikken met een platte schroevendraaier

koopmaro
  • is een Top Poster
  • 92 reacties
  • 12 januari 2019
De binnenkomende kabel ziet er overigens wel erg slecht uit!
Of kom het door de foto?

  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 12 januari 2019
Die ziet er inderdaad slecht uit...

Kan T-Mobile hier iets in betekenen?

fluxsystem
  • is een legendarische user
  • 419 reacties
  • 12 januari 2019
Hallo Kees.

De kans dat er problemen zijn met de IS/RA aansluiting is heel erg groot.

Mijn advies is dan ook om een monteur langs te sturen en te kijken of er iets vervangen kan worden

  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 12 januari 2019
Nou T-Mobile, vertel me maar hoe we verder gaan. Lijkt me makkelijk dat jullie via dit forum contact met me opnemen, zodat ik niet per telefoon alles moet uitleggen.

Ik wacht wel even tot na het weekend.

Hidden.nld
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 3595 reacties
  • 12 januari 2019
de kabel aanzich is niet perse een probleem. dit is gewoon een oude type buitenkabel. echter het isra is niet orgineel en kan wel een probleem zijn.

ook de utp kabel die er uit komt. als deze met 2 aardeparen is verbonden klopt dit niet. officieel is het blauw, blauw wit voor telefoon. als het niet stuk is dan hoeft het niet aangepast te worden.

  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 12 januari 2019
Dus morgen haal ik het kapje er af en probeer ik het daarmee. En anders kan er beter een monteur langs komen.

Dat is gratis bij een nieuw abonnement?

Hidden.nld
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 3595 reacties
  • 12 januari 2019
een monteur voor de basis installatie is gratis. echter denk ik dat een monteur voor het herstellen van het isra een beter idee is, deze is ook gratis. mochten er extra werkzaamheden gedaan moeten worden die wel geld kosten zal dat eerst worden overlegt.

  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 12 januari 2019
Thanks! T-Mobile, contacteren jullie mij? (Hou eerst maar ff weekend)

fluxsystem
  • is een legendarische user
  • 419 reacties
  • 13 januari 2019
Hallo kees.

We zijn echter geen T-mobile, maar mede klanten.
Bellen is vaak een betere optie voor dit soort zaken

  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 13 januari 2019
Hoi,

Ik zie dat T-Mobile hier met regelmaat op eigen forum aanwezig is met "stuur me een PB met die en die info...". Dus dat zou me handiger lijken.

Ik wacht even af. Heeft geen haast 😁

Piotr
  • Voormalig T-Mobile Thuis moderator
  • 2167 reacties
  • Antwoord
  • 15 januari 2019
Hey @KeesDeVriesch,

Ik kan er inderdaad voor zorgen dat er een monteur bij je langskomt en daarom vraag ik je ook om een PB met jouw adresgegevens.😁 Ik zie het berichtje wel verschijnen.

Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen