Beantwoord
Te hoge demping na oplevering
Goedemiddag, sinds eind januari zijn wij klant bij T-Mobile. Zowel thuis als mobiel. Hierdoor hebben wij klantvoordeel waardoor je een verdubbeling van snelheid hebt. We hebben vanaf het begin problemen met onze verbinding. Deze stopt er af en toe mee, dit duurt dan ongeveer 30 seconden tot 1 minuut (zowel bedraad als draadloos, dus het is geen wifi probleem). Aan het begin denk je, opstartproblemen, het zal wel, maar nu begint het toch vervelend te worden. Er is contact met de klantenservice geweest op 25 februari waar geconstateerd is dat de demping van de modem niet goed. Het zei mij niets, maar de medewerker van de klantenservice net zo min. Hiervoor is een case aangemaakt welke 27 februari om 16:30 is opgepakt voor de duur van 48 uur. Vrijdagmiddag ontving ik bericht dat ik een afspraak kon maken met een monteur van Guidion. Deze monteur komt "helaas" pas aankomende maandag 11 maart. Ik heb zelf de nodige research gedaan en gezien dat de gele kabel (kabel die vanaf de oorspronkelijke glasvezelkabel naar de T-Mobile mediaconverter loopt) wellicht in te korte lussen is opgerold. Ik heb de kabel losgemaakt en de lussen groter gemaakt. Dit leverde mijn inziens een verbetering op, want nadat ik gisteren met T-Mobile belde werd me verteld dat de demping nu wel goed was, maar dat er toch veel fouten in de meting zaten. Het is alleen zo jammer dat er geen verdere technische kennis aanwezig is zodat ik mij tot dit forum moet wenden. Kan een Guidion monteur dit oplossen of heeft het met een instelling van de modem te maken? Ik kreeg een bericht van firmware-update vorige week, deze zit er bij ons nog niet op. Op de mediaconverter staan de dipswitches 3 en 4 op on en de rest op off. Helpt het om de dns server aan te passen. Zoals je kunt zien heel wat vragen voor een nieuwe klant.
Beste antwoord door lootjeladool
Naar aanleiding van een tip van mijn collega heb ik zelf de mediaconverter anders geplaatst en de gele kabel in grotere lussen opgerold. Hierdoor "lijkt" het probleem voor alsnog opgelost te zijn. Ik heb zelf ook op internet gevonden dat glasvezel signaal "uit de bocht" kan vliegen als de gele kabel in te kleine lussen opgerold is. De nieuwe firmware update zit er inmiddels ook op. We hebben hiervoor al jaren glasvezel van een andere maatschappij en dat werkte tot de overstap goed, dus lijkt/leek me het niet een netwerkbeheerder issue. Het enige waar nu al weken op zit te wachten zijn 2 witte plastic kappen om op de officiele glasvezel modem te plaatsen. Ik werk zelf bijna 20 jaar in de telecom, ik vindt het vervelend om te zeggen, maar T-Mobile moet nog veel "leren". Het gemiddelde oplossend vermogen ligt vrij laag. Er wordt eerder gedacht in problemen als in oplossingen. Zie dit als positieve kritiek. Ik hoop nog wel mijn afdekkappen te ontvangen 😀. Zie foto in bijlage. Het gaat om het witte gedeelte, daar horen de 2 kappen op te komen.
Bekijk origineelReageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.