Beantwoord
Overstappen
Bij het overstappen was mij toegezegd dat ik het emailadres bij Ziggo (upcmail) kon behouden. En dat de overstap door jullie geregeld zou worden. Ik kreeg ook inderdaad een bedrag teruggestort van ZIggo maar later gingen ze door met afschrijven. Nu heb ik gebeld met Ziggo en dus zelf opgezegd. En gevraagd of ik het email adres kon behouden, dat bleek dus niet mogelijk. Heel jammer dat jullie toezeggingen doen die jullie niet waar maken.
Beste antwoord door Doeffgek
Hi @Klaassimon ,
Jammer dat je verkeerd bent voorgelicht. Ik begrijp niet hoe ze erbij komen. Aan de andere kant is het van jouw kant vragen naar de bekende weg. Dit had je zelf kunnen weten. Providers kunnen geen email dienst aanbieden op een domein wat hen niet toehoort.
Zelfs als je het emailadres had mogen houden, zou het blijven gebruiken ervan heel wat voeten in de aarde hebben. Providers willen niet geblacklist worden door professionele aanbieders zoals netasq en cisco. Om dat te voorkomen word de uitgaande (SMTP) server van alle andere providers geblokkeerd. Dit is de bekende poort 25. Omdat de inhoud van die emails niet gecontroleerd kan worden door spamfilters van je eigen provider. Je kunt dit opvangen door een andere uitgaande mailserver te gebruiken, namelijk die van je eigen provider. In jouw geval zou dan de inkomende server zoiets als pop3.upcmail.nl worden, en de uitgaande word dan smtp.t-mobilethuis.nl. Lastig om in te stellen en als je een keer in een netwerk van een andere provider bent werkt het weer niet, want dan moet je weer een andere server instellen.
Maar het word nog lastiger. Er zijn namelijk ook providers (o.a. Telfort) die gewoon keihard zeggen dat als je niet met een telfort netwerk verbonden bent je niet kunt emailen met een emailcliënt als outlook, thunderbird etc. En het klopt. Ik heb alles geprobeerd wat binnen mijn kennis ligt en het gaat gewoon niet. De enige optie zou dan nog zijn om een VPN op te zetten naar een Telfort netwerk, maar die mogelijkheid bied het modem van telfort niet, dus heb ik nog niet kunnen testen.
Kort gezegd heeft het gebruiken van provider-emailadressen (dus @upcmail, @t-mobilethuis.nl, @ziggo.nl, @xs4all.nl en alle andere) meer nadelen dan voordelen, en inderdaad remt het je als je een keer een andere provider wilt proberen. Mijn advies is altijd hetzelfde:
Maak geen gebruik van de emailadressen die je provider je geeft. Niemand kan je hiertoe verplichten.
Er zijn legio alternatieven, die vaak ook nog meer geven, zoals meer opslag en grotere bijlagen kunnen versturen. Als voorbeeld noem ik even de bekendste Hotmail, G-mail en voor een aantal icloud. En als je twijfelt kun je voor enkele euro's per jaar een domein registreren, en daar een emailserver op laten draaien.
Bekijk origineelJammer dat je verkeerd bent voorgelicht. Ik begrijp niet hoe ze erbij komen. Aan de andere kant is het van jouw kant vragen naar de bekende weg. Dit had je zelf kunnen weten. Providers kunnen geen email dienst aanbieden op een domein wat hen niet toehoort.
Zelfs als je het emailadres had mogen houden, zou het blijven gebruiken ervan heel wat voeten in de aarde hebben. Providers willen niet geblacklist worden door professionele aanbieders zoals netasq en cisco. Om dat te voorkomen word de uitgaande (SMTP) server van alle andere providers geblokkeerd. Dit is de bekende poort 25. Omdat de inhoud van die emails niet gecontroleerd kan worden door spamfilters van je eigen provider. Je kunt dit opvangen door een andere uitgaande mailserver te gebruiken, namelijk die van je eigen provider. In jouw geval zou dan de inkomende server zoiets als pop3.upcmail.nl worden, en de uitgaande word dan smtp.t-mobilethuis.nl. Lastig om in te stellen en als je een keer in een netwerk van een andere provider bent werkt het weer niet, want dan moet je weer een andere server instellen.
Maar het word nog lastiger. Er zijn namelijk ook providers (o.a. Telfort) die gewoon keihard zeggen dat als je niet met een telfort netwerk verbonden bent je niet kunt emailen met een emailcliënt als outlook, thunderbird etc. En het klopt. Ik heb alles geprobeerd wat binnen mijn kennis ligt en het gaat gewoon niet. De enige optie zou dan nog zijn om een VPN op te zetten naar een Telfort netwerk, maar die mogelijkheid bied het modem van telfort niet, dus heb ik nog niet kunnen testen.
Kort gezegd heeft het gebruiken van provider-emailadressen (dus @upcmail, @t-mobilethuis.nl, @ziggo.nl, @xs4all.nl en alle andere) meer nadelen dan voordelen, en inderdaad remt het je als je een keer een andere provider wilt proberen. Mijn advies is altijd hetzelfde:
Maak geen gebruik van de emailadressen die je provider je geeft. Niemand kan je hiertoe verplichten.
Er zijn legio alternatieven, die vaak ook nog meer geven, zoals meer opslag en grotere bijlagen kunnen versturen. Als voorbeeld noem ik even de bekendste Hotmail, G-mail en voor een aantal icloud. En als je twijfelt kun je voor enkele euro's per jaar een domein registreren, en daar een emailserver op laten draaien.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.