Geachte heer of mevrouw,
Op 31 mei 2021 sloot ik bij u een T-Mobile Thuis (glasvezel internet abonnement) af. Volgens het contract zou ik vanaf 01 juli 2021 gebruik kunnen maken van de diensten die bij het abonnement horen. Maar dat was niet zo. Ik nam hierover contact met u op. Maar u loste het probleem nog niet voor mij op.
Wat is het probleem?
Tot op vandaag werkt de dienst niet zoals afgesproken. Ik kan geen gebruik maken van T-Mobile Thuis (glasvezel internet abonnement).
- 31 mei 2021 heeft Xs4all de opzegging ontvangen, ingangsdatum bij T-Mobile was 01 juli 2021.
- 01 juli jl., heeft Guidion monteur de T-Mobile Zyxel T-50 router geïnstalleerd, router kan remote uitgelezen worden door de Servicedesk medewerker van T-Mobile. Guidion monteur heeft zijn werkzaamheden conform afspraken voor thuis installatie niet afgerond, geen signaal vanuit KPN actief. Testen van verbinding en installeren van de WiFi punt niet uitgevoerd.
- Zyxel T-50 router webinterface is thuis te benaderen op ip adres en ook op in te loggen, duidelijk na inloggen zichtbaar dat er geen actieve verbinding binnen komt op de router.
- 02 juli jl., contact gehad met Servicedesk medewerker van T-Mobile. Standaard workaround uitgevoerd;
- Zyxel T-50 en de ONT beiden stroomloos gemaakt, powercycle had geen effect.
- 02 juli jl., heeft Servicedesk medewerker van T-Mobile een KPN monteur ingeschakeld, in verband met dat er een weekend tussen zat, was vervolg actie niet eerder mogelijk dan maandag 05 juli jl.
- 05 juli jl., is KPN monteur langs geweest, signaal vanuit de wijkcentrale en zowel van de glasvezelpunt in huis zijn gecontroleerd en in orde. Verstoring zit niet aan KPN kant.
- 05 juli jl., contact gehad met Servicedesk medewerker van T-Mobile. Standaard workaround uitgevoerd;
- Lijnmeting uitgevoerd.
- Zyxel T-50 en de ONT beiden stroomloos gemaakt, powercycle had geen effect.
- Servicedesk medewerker schakelt opnieuw een planning in van een Guidion monteur, verstoring lijkt in de ONT te zitten.
Al mijn smart home devices werken momenteel niet, verlichting, alarmsysteem, zonnepanelen, beveiligingscamera. Ook thuiswerken is niet mogelijk gezien er geen internetdienst aanwezig is. Met vijf personen in huis waarbij gebruik van internet niet mogelijk is, is niet wenselijk en niet te doen. Gisteren nagevraagd om een 4G router als tijdelijke oplossing te plaatsen, was niet mogelijk als tijdelijke oplossing en onbespreekbaar (i.v.m. twee jarig 4G router abonnement; niet oplossingsgericht meedenken met de klant), terwijl dit bij een andere topic wel wordt aangeboden.
Heeft KPN NetwerkNL een rapportage doorgestuurd naar jullie technische dienst met de inhoud van hun onderzoek?
Hoe is dit wettelijk geregeld?
U moet de dienst leveren zoals afgesproken. Dit staat in het Burgerlijk Wetboek, boek 7. U kunt deze wet vinden op de website wetten.overheid.nl. De Autoriteit Consument en Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels, zie www.acm.nl.
Met vriendelijke groet,
Rubben