Skip to main content
Beantwoord

Nog geen internet en tv


  • is een Top Poster
  • 7 reacties

Maandag 22-07-2024 heeft de monteur van Guidion de Huawei ONT en de Zyxel T-56 aangesloten maar nog geen signaal maar zou na 16.00 uur er moeten zijn, maar na 16.00 uur geen internet/tv. Kom ik de volgende dag erachter dat de stroomstekker van het glasvezelbakje niet is aangesloten heb dat zelf gedaan maar brandt alleen het power lampje daarover nu al drie maal gebeld en een mail gekregen op 23-07 dat ik een reactie zou krijgen binnen 2 a 3 dagen op referentienummer 72102004 maar niet gebeurd. wie kan mij hier verder mee helpen.

Gr. Harry

Beste antwoord door HJA50

Nora van Odido schreef:

Hi @HJA50, ik ben hier gelijk ingedoken voor je en ik zie dat de monteur tijdens de installatie heeft geconstateerd dat er geen internet binnenkomt op de ONT. Dit duidt op een probleem bij de netwerkbeheerder. Dit heeft de monteur direct aan ons doorgegeven en wij hebben dit inmiddels voor je doorgezet naar de netwerkbeheerder, zodat zij kunnen onderzoeken waar het mis gaat. Op dit moment wachten we tot de netwerkbeheerder dit heeft opgepakt zodat wij hier verder mee aan de slag kunnen. Zodra we een update hebben ontvangen, laten we dit gelijk aan je weten! 

 

Eindelijk na 3 weken een werkend internet en tv. Vanmorgen kwamen ze met groot materieel aanzetten o.a. minigraafkraan, ik denk nu moeten ze de glasvezelkabel opgraven maar uiteindelijk bleek het allen maar het vervangen van een klein onderdeel in het glasvezelkastje in de meterkast

Bekijk origineel

12 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 19577 reacties
  • 26 juli 2024

Hallo @HJA50 

Knippert het PON of LOS lampjes op de Huawei ONT en loopt de internetkabel naar de WAN poort van de Zyxel?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 26 juli 2024

Het LOS lampje knippert rood en de internetkabel zit op de WAN poort aangesloten van de Zyxel.


Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1450 reacties
  • 27 juli 2024

Hi @HJA50, ik ben hier gelijk ingedoken voor je en ik zie dat de monteur tijdens de installatie heeft geconstateerd dat er geen internet binnenkomt op de ONT. Dit duidt op een probleem bij de netwerkbeheerder. Dit heeft de monteur direct aan ons doorgegeven en wij hebben dit inmiddels voor je doorgezet naar de netwerkbeheerder, zodat zij kunnen onderzoeken waar het mis gaat. Op dit moment wachten we tot de netwerkbeheerder dit heeft opgepakt zodat wij hier verder mee aan de slag kunnen. Zodra we een update hebben ontvangen, laten we dit gelijk aan je weten! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 27 juli 2024

Ok, wachten we nog even af.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 3 augustus 2024

Gisteren 2-8-2024 is de KPN monteur geweest heeft het probleem met de verbinding in huis opgelost en kan de verbinding met Odido geactiveerd worden, maar helaas, vanmorgen daarover gebeld maar kregen het niet voor elkaar nu moet er weer eerst een monteur van Guidion komen en dat wordt waarschijnlijk niet eerder dan 17 augustus!!, dat wordt dan 1 maand wachten op internet en tv als het wordt opgelost, zwaar teleurstellend.


Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 1770 reacties
  • 4 augustus 2024

Hi @HJA50 , ik zie inderdaad terug in de notities van de netwerkbeheerder dat het nog niet helemaal opgelost is en dat Guidion opnieuw moet komen voor het afronden van de installatie. Ik kan mij voorstellen dat het nog erg lang duurt als de eerst mogelijke optie 17 augustus is. Ik heb dan ook contact opgenomen met onze contactpersoon bij Guidion om de afspraak te versnellen. Zij zullen contact met jou opnemen voor het maken van een nieuwe afspraak. Omdat het vandaag zondag is, verwacht ik dat je morgen of dinsdag gebeld wordt. Hopelijk is er wat mogelijk!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 4 augustus 2024

Hopelijk lukt dat.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 6 augustus 2024

Monteur van Guidion geweest vanmiddag maar heeft het niet kunnen oplossen, het PON lampje blijft groen knipperen en schijnt dat er dan geen goede verbinding is met het GPON netwerk, hopelijk wordt het gauw opgelost.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 12857 reacties
  • 7 augustus 2024

Bedankt voor de terugkoppeling @HJA50. De monteur heeft een ticket ingeschoten voor onze technische dienst. Ik heb de prioriteit van dit ticket verhoogd zodat het sneller opgepakt wordt. Hopelijk kunnen we het snel voor je oplossen! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 7 augustus 2024

Oke, bedankt


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • Antwoord
  • 14 augustus 2024
Nora van Odido schreef:

Hi @HJA50, ik ben hier gelijk ingedoken voor je en ik zie dat de monteur tijdens de installatie heeft geconstateerd dat er geen internet binnenkomt op de ONT. Dit duidt op een probleem bij de netwerkbeheerder. Dit heeft de monteur direct aan ons doorgegeven en wij hebben dit inmiddels voor je doorgezet naar de netwerkbeheerder, zodat zij kunnen onderzoeken waar het mis gaat. Op dit moment wachten we tot de netwerkbeheerder dit heeft opgepakt zodat wij hier verder mee aan de slag kunnen. Zodra we een update hebben ontvangen, laten we dit gelijk aan je weten! 

 

Eindelijk na 3 weken een werkend internet en tv. Vanmorgen kwamen ze met groot materieel aanzetten o.a. minigraafkraan, ik denk nu moeten ze de glasvezelkabel opgraven maar uiteindelijk bleek het allen maar het vervangen van een klein onderdeel in het glasvezelkastje in de meterkast


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 12857 reacties
  • 14 augustus 2024

Fijn om te horen dat je inmiddels weer online bent @HJA50


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen