Gisteren is mijn nieuwe 1G glasvezel lijn opgeleverd I. Geleen hiervoor is een monteur van Gideon langsgeweest.
Hij gaf aan dat er op dit moment een storing is met de IP adressen op mijn gebied. Blijkbaar speelde dit al bij andere gebieden en is mijn gemeente erbij gekomen. Het internet led brandt rood op de zyxel router en krijg dus geen verbinding. Ik dacht het zal wel snel opgelost zijn, echter tot mijn schrik lees ik in forums horror verhalen over WAN IP gerelateerde verbindings problemen en dat dit dus al heel lang speelt en er nog geen oplossing voor is gevonden (het wel bekende probleem dat er geen reactie komt op een Dhcp request).
Gelukkig had ik mijn Ziggo lijn nog niet opgezegd ivm dat de lijn oplevering steeds maar werd uitgesteld. Ik heb bijna nooit problemen gehad met Ziggo (enkel hier een daar het modem moest rebooten vanwege werkzaamheden). Ik weet dat bij iedere ISP wat gaande is, maar nu ben ik heel erg aan twijfelen of odido dit binnen een korte tijd krijgt opgelost, heb namelijk geen zin om voor een langere tijd met dubbele kosten voor internet te gaan zitten, want dan wil ik per direct het odido abonnement stop zetten en naar een andere glasvezel provider gaan die wel een goede service kan leveren in mijn gebied.