Beantwoord

Geen internet, geen service, geen oplossing

  • 1 December 2023
  • 4 reacties
  • 171 Bekeken

Na een dramatische installatie (eerste keer kwam de monteur van Guidion niet opdagen, tweede keer kwam de monteur 4 uur te laat en kon het niet installeren, vervolgens nog een week moeten wachten tot KPN netwerk langs kon komen) heb ik net geen maand gebruik kunnen maken van glasvezel. Alles werkte perfect maar toen begon opeens het PON lampje te knipperen en had ik geen internet meer.

 

Na contact met de klantenservice is besloten iemand van Guidion langs te sturen. Uiteraard kwam de monteur van Guidion weer uren te laat, en kon het probleem niet oplossen. Het probleem zou waarschijnlijk in de wijkcentral liggen. Vervolgens is er een monteur van KPN netwerk langsgeweest, ook deze kon het probleem niet oplossen. Het probleem zou volgens hem echter niet in mijn aansluiting of de wijkcentrale zitten. Toch wou Odido opnieuw een monteur van Guidion langsturen (inmiddels zit ik nu al 2,5 week zonder internet).

 

Deze monteur zou vannochtend komen (rond 9 uur, mogelijk een uur eerder of later). De monteur is echter niet op komen dagen. Na contact met de klantenservice van Guidion zou de monteur aan het einde van zijn dienst alsnog langskomen. Het is nu 20 uur geweest, de klantenservice is uiteraard gesloten en ik ga ervan uit dat de monteur ook naar huis is.

 

Eerlijk gezegd vind ik deze hele gang van zaken vrij bizar. Ten eerste hoe er met de tijd van klanten omgegaan wordt (ik heb nu in totaal 6 dagen vrij moeten nemen voor al deze afspraken, waarvan 2 afspraken niet op komen dagen), ten tweede dat er al twee monteurs zijn langs geweest en beiden niet het probleem kunnen oplossen.

 

Is er iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt? En wat bleek uiteindelijk het probleem?

 

Heeft Odido ook eigen monteurs? Ik wil niks meer met Guidion te maken hebben, als ik nog een keer een afspraak moet maken met dit bedrijf ga ik liever mijn contract opzeggen en mij geluk bij een andere provider beproeven.

 

icon

Beste antwoord door Ishana van Odido 3 December 2023, 14:09

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @da8192, allereerst excuses voor deze ervaring! Ik had je graag een ander antwoord gegeven, maar Guidion moet hier echt voor langs komen. Daarom heb ik meteen een nieuwe afspraak aangestuurd. Je zult snel een nieuwe afspraak kunnen inplannen. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

In de afspraak staan dezelfde dingen die de eerste monteur al gedaan had. Wat is dan de toegevoegde waarde van deze afspraak? Dat wordt mij niet uitgelegd. Ik neem aan dat jullie de werkbon van de monteur die al is geweest ook kunnen inzien. Waar is de garantie dat de monteur daadwerkelijk komt opdagen en mijn tijd niet weer verspild wordt?

Hoi @da8192, allereerst excuses voor deze ervaring! Ik had je graag een ander antwoord gegeven, maar Guidion moet hier echt voor langs komen. Daarom heb ik meteen een nieuwe afspraak aangestuurd. Je zult snel een nieuwe afspraak kunnen inplannen. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

In de afspraak staan dezelfde dingen die de eerste monteur al gedaan had. Wat is dan de toegevoegde waarde van deze afspraak? Dat wordt mij niet uitgelegd. Ik neem aan dat jullie de werkbon van de monteur die al is geweest ook kunnen inzien. Waar is de garantie dat de monteur daadwerkelijk komt opdagen en mijn tijd niet weer verspild wordt?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @da8192, KPN NetwerkNL heeft de wijkcentrale gecontroleerd en hier lijkt geen fout te zitten. Daarom hebben we Guidion verzocht om nogmaals het apparatuur na te lopen. 

Reageer