Beantwoord
Datum overzetting, installatie en levering apparatuur dreigt mis te lopen
Ik probeer zo kort en bondig mogelijk te blijven, maar dat is een uitdaging.
Sowieso hoop ik dat er via hier (wel) goede hulp geboden kan worden.
27-6 heb ik T-Mobile Thuis aangevraagd. Glasvezel 100/100 incl. bellen/TV. Momenteel zit ik ook al op glasvezel. Als wensdatum voor overstappen had ik 29-7 aangegeven. Tevens gebruik makend van de overstapservice.
Later is dit vanuit T-Mobile gewijzigd naar 14-8. Geen probleem wat mij betreft.
Daarna heb ik contact gezocht met Guidion via 088-2000151 omdat voor mij het tijdstip wel van belang is op die datum. Toen werd er aangegeven dat de installatiedatum ook wel iets eerder kon, namelijk 9-8. Prima natuurlijk, dus geregeld en bevestiging in de mail (van Guidion).
Aangezien in het T-Mobile Thuis dashboard de installatiedatum nog steeds op 14-8 stond, was ik bang dat de apparatuur wellicht niet op tijd zou komen.
Ik heb 26-7 gebeld (na een gefaalde chat en vervolgens belachelijk lang wachten) en uiteindelijk kwam boven water dat de lijn door KPN/RF pas wordt omgezet d.d. 14-8, dus een monteur vóór die datum zinloos is. Ook kwam er nog een rare melding vanuit KPN over een ontbrekend service ID, maar aangezien ik sinds 2013 al probleemloos glasvezel afneem, ga ik ervan uit dat dit wel goed komt.
Toen heb ik met de klantenservicemedewerker het volgende afgesproken: ik probeer de afspraak bij Guidion weer terug op 14-8 te zetten. Als dat niet lukt, dan mag ik, bij uitzondering, zelf de installatie doen. Zo nodig krijg ik dan telefonische ondersteuning.
De volgende dag (27-7) Guidion gebeld. De afspraak terug zetten op 14-8 is _niet_ mogelijk, past niet in de planning. Er is wel ruimte op 19-8, maar de medewerker van Guidion durft niet te zeggen wanneer KPN/RF de lijn gaat omzetten als hij de afspraak verplaatst.
Afgesproken de afspraak op 19-8 als een "backup" afspraak te zien en dus de installatie op 14-8 zelf te doen (mocht de lijn alsnog dan omgezet worden).
Vandaag dacht ik, laat ik even checken hoe e.e.a. er nu bij staat in het TMT dashboard en tot mijn verbazing is de installatiedatum daar deze keer wel aangepast naar 19-8. De opzegging/overstapdatum staat echter nog steeds op 14-8 ...
Wederom dus de vraag: zal de apparatuur er nu wel tijdig zijn?! Of zit ik straks doodleuk een kleine week zonder internet/TV?
Daarbij rees bij mij ook nog de vraag over NTU/mediaconverter. Momenteel heb ik van XS4ALL/KPN de FTU/NTU, zie bijlage.
Hiervoor in de plaats (links) zal een losse patchcover geplaatst moeten worden. Deze wordt zeker niet meegestuurd door TM, maar heeft de Guidion monteur bij zich?
Kan ik tot de afspraak met de monteur de NTU van XS4ALL/KPN gebruiken, of gaat dat technisch niet werken?
Zonet geprobeerd te bellen, maar weer wachttijd > 15 min. Bovendien gaf men vorige keer al aan dat er niet echt één aanspreekpunt is voor installatiezaken. Dit vind ik trouwens al onvoorstelbaar. Wat houdt nu toch de overstap-"service" in als iedereen binnen T-Mobile/Guidion langs elkaar heen werkt?
Hoe kan dit allemaal en hoe gaat men dit oplossen / zorgen dat de installatie soepel verloopt?
Ik heb nog niet één dienst werkend (heb ook mobiel aangevraagd) en nu al ben ik bergen tijd en frustratie verder.
Ik hoop dat iemand mij hier verder kan helpen of geruststellen dat dit goed komt.
Alvast bedankt in ieder geval!
p.s. ik snap eigenlijk sowieso al niet wat Reggefiber moet 'overzetten' als ik van XS4ALL naar T-Mobile WBA ga. T-Mobile heeft hier toch geen eigen apparatuur in de PoP?
Sowieso hoop ik dat er via hier (wel) goede hulp geboden kan worden.
27-6 heb ik T-Mobile Thuis aangevraagd. Glasvezel 100/100 incl. bellen/TV. Momenteel zit ik ook al op glasvezel. Als wensdatum voor overstappen had ik 29-7 aangegeven. Tevens gebruik makend van de overstapservice.
Later is dit vanuit T-Mobile gewijzigd naar 14-8. Geen probleem wat mij betreft.
Daarna heb ik contact gezocht met Guidion via 088-2000151 omdat voor mij het tijdstip wel van belang is op die datum. Toen werd er aangegeven dat de installatiedatum ook wel iets eerder kon, namelijk 9-8. Prima natuurlijk, dus geregeld en bevestiging in de mail (van Guidion).
Aangezien in het T-Mobile Thuis dashboard de installatiedatum nog steeds op 14-8 stond, was ik bang dat de apparatuur wellicht niet op tijd zou komen.
Ik heb 26-7 gebeld (na een gefaalde chat en vervolgens belachelijk lang wachten) en uiteindelijk kwam boven water dat de lijn door KPN/RF pas wordt omgezet d.d. 14-8, dus een monteur vóór die datum zinloos is. Ook kwam er nog een rare melding vanuit KPN over een ontbrekend service ID, maar aangezien ik sinds 2013 al probleemloos glasvezel afneem, ga ik ervan uit dat dit wel goed komt.
Toen heb ik met de klantenservicemedewerker het volgende afgesproken: ik probeer de afspraak bij Guidion weer terug op 14-8 te zetten. Als dat niet lukt, dan mag ik, bij uitzondering, zelf de installatie doen. Zo nodig krijg ik dan telefonische ondersteuning.
De volgende dag (27-7) Guidion gebeld. De afspraak terug zetten op 14-8 is _niet_ mogelijk, past niet in de planning. Er is wel ruimte op 19-8, maar de medewerker van Guidion durft niet te zeggen wanneer KPN/RF de lijn gaat omzetten als hij de afspraak verplaatst.
Afgesproken de afspraak op 19-8 als een "backup" afspraak te zien en dus de installatie op 14-8 zelf te doen (mocht de lijn alsnog dan omgezet worden).
Vandaag dacht ik, laat ik even checken hoe e.e.a. er nu bij staat in het TMT dashboard en tot mijn verbazing is de installatiedatum daar deze keer wel aangepast naar 19-8. De opzegging/overstapdatum staat echter nog steeds op 14-8 ...
Wederom dus de vraag: zal de apparatuur er nu wel tijdig zijn?! Of zit ik straks doodleuk een kleine week zonder internet/TV?
Daarbij rees bij mij ook nog de vraag over NTU/mediaconverter. Momenteel heb ik van XS4ALL/KPN de FTU/NTU, zie bijlage.
Hiervoor in de plaats (links) zal een losse patchcover geplaatst moeten worden. Deze wordt zeker niet meegestuurd door TM, maar heeft de Guidion monteur bij zich?
Kan ik tot de afspraak met de monteur de NTU van XS4ALL/KPN gebruiken, of gaat dat technisch niet werken?
Zonet geprobeerd te bellen, maar weer wachttijd > 15 min. Bovendien gaf men vorige keer al aan dat er niet echt één aanspreekpunt is voor installatiezaken. Dit vind ik trouwens al onvoorstelbaar. Wat houdt nu toch de overstap-"service" in als iedereen binnen T-Mobile/Guidion langs elkaar heen werkt?
Hoe kan dit allemaal en hoe gaat men dit oplossen / zorgen dat de installatie soepel verloopt?
Ik heb nog niet één dienst werkend (heb ook mobiel aangevraagd) en nu al ben ik bergen tijd en frustratie verder.
Ik hoop dat iemand mij hier verder kan helpen of geruststellen dat dit goed komt.
Alvast bedankt in ieder geval!
p.s. ik snap eigenlijk sowieso al niet wat Reggefiber moet 'overzetten' als ik van XS4ALL naar T-Mobile WBA ga. T-Mobile heeft hier toch geen eigen apparatuur in de PoP?
Beste antwoord door Brian
Hi @Tim1987 , dat loopt zo te zien inderdaad wat door elkaar heen, ik geef je graag meer duidelijkheid! De overstap en datum van aansluiting op het netwerk staat nu gepland voor 14-08, de afspraak met Guidion voor 19-08. Het installatiepakket ontvang je een aantal van te voren dus ik verwacht dat je deze begin volgende week in huis hebt. De achterstand met betrekking tot het verzenden waar @Doornekamp33 het over heeft is gelukkig al weer een tijdje opgelost dus dat gaat helemaal goedkomen! 😉
Bekijk origineelReageer
Rich Text Editor, editor1
Editor toolbars
Press ALT 0 for help
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.