Skip to main content
Beantwoord

geen ONT in installatiepakket


  • Doet lekker mee
  • 5 reacties

Hallo,

 

Ik heb gisteren het Odido installatiepakket ontvangen maar er zit alleen een Modem in en geen ONT klopt dit? Ik stap over vanaf Ziggo. 

Beste antwoord door Waqqas

Hallo @dmcvc 

Er zou wel een ONT in moeten zitten want de monteur heeft die niet bij.

Enkel als je glasvezel van KPN hebt en er zit al een zwarte kastje op het glasvezelaansluitpunt dan hoef je daar enkel de modem op aan te sluiten.

Bekijk origineel

16 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20835 reacties
  • Antwoord
  • 27 juni 2024

Hallo @dmcvc 

Er zou wel een ONT in moeten zitten want de monteur heeft die niet bij.

Enkel als je glasvezel van KPN hebt en er zit al een zwarte kastje op het glasvezelaansluitpunt dan hoef je daar enkel de modem op aan te sluiten.


  • Auteur
  • Doet lekker mee
  • 5 reacties
  • 12 juli 2024

Bedankt! Ik heb gebeld en kreeg uiteindelijk 2 verschillende antwoorden en technische dienst zou contact met me opnemen. Dit is inmiddels dus al 2 weken geleden. We gaan het meemaken bij de installatie, denk ik dan. 🤷‍♂️


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2232 reacties
  • 14 juli 2024

Hoi @dmcvc, super leuk dat je voor ons gekozen hebt, welkom! 😊 Ik zie dat er inderdaad een ticket naar de technische dienst was doorgezet hiervoor. Maar geen zorgen! Zij geven aan dat bij deze aansluiting de monteur het glasvezelkastje bij zich heeft. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Ik sta voor je klaar! Groetjes, Ishana


  • Auteur
  • Doet lekker mee
  • 5 reacties
  • 16 juli 2024

De monteur had inderdaad een ONT meegenomen en geïnstalleerd. Helaas wel moeten vertrekken zonder werkende installatie.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13761 reacties
  • 17 juli 2024

Hi @dmcvc, de monteur heeft het doorgezet. KPN NetwerkNL heeft de lijn nog niet actief gemeld. Hopelijk kunnen ze dit snel realiseren en ben je binnenkort online! 


  • Auteur
  • Doet lekker mee
  • 5 reacties
  • 20 juli 2024

Helaas lag het daar toch niet aan, de monteur heeft de verkeerde converter aangesloten. Ik krijg nu een nieuwe opgestuurd en als ik deze heb ontvangen kan ik een nieuwe monteursafspraak maken.

 

Zou een Genesis TK01 toevallig ook werken? Heb toevallig een nieuwe van een collega gekregen.

 

 


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi @dmcvc, mijn excuus! Ik zie het inderdaad. Je kan het trouwens proberen met deze ONT, zie dit topic bijvoorbeeld. Wel raden wij af om zelf deze aansluiting te doen en verlies je de garantie op de verbinding. Bedankt voor het afwachten. Weet dat de facturatie pas gaat lopen wanneer je daadwerkelijk online bent!


  • Auteur
  • Doet lekker mee
  • 5 reacties
  • 22 juli 2024

Ja ik wacht wel even af, hopen dat de NT snel komt zodat ik een monteur kan plannen!


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4228 reacties
  • 22 juli 2024

@dmcvc Dat moet vast goed komen! 

Laat je het mij weten als ik je in de tussentijd ergens bij kan helpen? Ik sta altijd paraat! 😀


  • Auteur
  • Doet lekker mee
  • 5 reacties
  • 24 juli 2024

Ik heb gisteren met de post de nieuwe converter ontvangen en ik ben eigenlijk meteen online. Er staat maandag nog een monteur gepland. Is het nog nodig dat deze komt?

 

 


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4228 reacties
  • 24 juli 2024

@dmcvc Super fijn om te lezen dat je online bent! 

Ik adviseer om de afspraak met de monteur wel door te laten gaan. Jouw verbinding kan dan worden gecontroleerd en gereed worden gemeld. 

Laat je het mij weten als ik nog ergens bij kan helpen? Ik doe het graag! 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 5 augustus 2024

Hoe staat het ervoor met mijn glasvezel aansluiting? Ik wacht al geruime tijd.  De afspraak met Guidion is nog niet gelukt vanwege een misverstand.  Graag een snelle oplossing nu. 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13761 reacties
  • 5 augustus 2024

Hi @AlexJou, ik ben meteen voor je gaan kijken maar er is nog geen definitieve plandatum bekend. Zodra KPN NetwerkNL meer informatie heeft dan laten ze dat aan ons weten. Op dit moment is het nog afwachten. 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 21 december 2024

Ik heb een vergelijkbare situatie als originele poster, Ik heb een installatiepakket gekregen zonder ONT. Ik stap over van Ziggo. Contact gehad met Guidion, maar die geven aan dat Odido deze moet leveren. Contact gehad met Odido. ZIj geven aan dat ze wel een signaal zien (terwijl er geen ONT aanwezig is op het KPN Glasvezelaansluitpunt) en dat ze met Guidion afgesproken hebben dat deze een ONT meeneemt. Nogmaals met Guidion contact opgenomen of zij op de hoogte zijn van deze afspraak. Zij zien geen opmerkingen staan bij mijn afspraak, dus geven wederom aan dat Odido dat moet regelen. Ze stellen nu voor om de afspraak te verplaatsen totdat ik een compleet pakket ontvangen zou hebben, maar ik wil gewoon volgende week internet + tv via Odido. Krijg een beetje kast-muur gevoel en vermoed dat volgende week de monteur op de stoep staat en dat deze onverichte zaken weer kan vertrekken omdat er geen ONT aanwezig is en dat het dan weken gaat duren.

  • Waarom ziet Odido wel een actieve glasvezel terwijl er geen ONT aanwezig is ?
  • Is er nu wel of geen afspraak met de monteur van Guidion gemaakt dat deze een ONT meeneemt ?  

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8877 reacties
  • 21 december 2024

Als Odido al signaal ziet is er misschien een kruising bij de netbeheerder gemaakt.  Wordt uiteindelijk opgelost,  maar kan even duren.


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 27 december 2024

Glasvezel is al een keer een jaar actief geweest via KPN internet.  Daarna overgestapt naar Ziggo en ONT ingeleverd.  Nu overstap naar Odido glasvezel internet.  Ik ben benieuwd wat er maandag gaat gebeuren en of de monteur onverrichte zaken zal terugkeren en wie het gaat oplossen: Guidion of Odido 

 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen