Lang verhaal kort. Al zo'n 2 jaar tevreden klant bij T-Mobile. Al die tijd vlekkeloos internet en tv gehad. Omdat het altijd prima heeft gewerkt aardig getwijfeld over glasvezel. Toch besloten de overstap te maken van DSL naar glasvezel. En sindsdien is het ellende, als ik ergens spijt van heb... Tegelijk met het aanvragen van glasvezel hebben we geen interactieve tv meer. We zitten inmiddels ruim twee weken zonder tv.
Ronde 1 was het probleem met de glasvezelaansluiting. Guidion monteur heeft het geĂŻnstalleerd, maar geen verbinding met de wijkcentrale. KPN moest dit maken en dan zou ook tv werken. KPN heeft de boel gerepareerd en glasvezel werkt. Maar geen tv.
Stap 2 was een recente regionale storing in Apeldoorn, als die was opgelost zouden we ook tv moeten hebben. Helaas ook niet het geval.
Stap 3 was een foute tv box. Wij hadden nog een oude Entone met hard disk. Die werkt niet met glasvezel kregen we te horen. Afgelopen zaterdag de Amino Aria 610 ontvangen en geĂŻnstalleerd. Daarmee zou tv moeten werken. Maar je raad het al, nog steeds geen tv.
Inmiddels elke mogelijke oplossing geprobeerd, Guidion monteur op bezoek gehad die niets kon, tig keer contact gehad met de klantenservice. Daar kom ik geen steek verder. Elke keer hetzelfde verhaal, elke keer een andere of geen oplossing. Het is werkelijk niet te doen.
De tv box zit rechtstreeks op het modem, de internetkabel doet het. Internet/wifi werkt. Het is echt enkel geen tv.
Het beeld van de Amino blijft bij het opstarten hangen met groot Amino in beeld en links onderin:
Verbinding maken met server
App: 14.8.69_build9-etv-vas--glop--as3.
Bovenstaande staat er een paar minuten en dan wordt het beeld gewoon enkel zwart. Geen error melding of iets dergelijks, niets. Gewoon zwart beeld.
De laatste contacten gingen over het MAC adres wat mogelijk niet goed geregistreerd was. Daar wordt naar gekeken. Maar ook daarvan heb ik inmiddels gehoord dat daar geen fout in lijkt te zitten.
Kortom, 2 weken geen tv, wel internet, elke mogelijk reset geprobeerd, geen beeld.
Wat kan het nog zijn?