Skip to main content
Beantwoord

Interactieve TV box aansluiten via AUDIO Tulpstekker


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Ik heb sinds kort een interactieve tv box en daar zit een links rechts audio uitgang ( tulip wit rood ) ( althans ik denk dat het uit is ) en een video ( tulip geel )
Kan iemand mij vertellen of dit een uitgang of ingang is ? en als het een uitgang is kan ik deze audio dan op mijn AUX aansluiten van mijn versterker ? Ik heb het geprobeerd maar krijg geen geluid. Helaas kon de helpdesk mij ook niet helpen :(
Dank jullie wel

Beste antwoord door Sander

Hey hvdh1965,

Allereerst welkom op het forum en bij Thuis TV! Ik geef je graag antwoord om al het geluid eruit te krijgen. De tulp-aansluiting (rode en witte stekkertjes) is een audio uitgang. Je kunt deze dus aansluiten op je versterker. Als het goed is, staat deze uitgang standaard aan en zou het geluid gelijktijdig met de speakers van je TV moeten klinken. Het kan zijn dat de uitgang (per ongeluk) toch uitgeschakeld staat. Dit kun je controleren door alles aan te sluiten (je geluid komt dan uit de TV speaker, maar niet je versterker) en vervolgens even de HDMI stekker uit onze TV Box te halen. Dan gaat het geluid op je TV speaker natuurlijk uit, maar zal het geluid plots over je versterker-speakers lopen. Klopt dat?

In dat geval wil ik het graag weten, dan zal ik de uitgang voor je activeren. Stuur mij dan een privébericht met je postcode, huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN.

Komt er nog steeds geen geluid uit je versterker-speakers, dan zit de kink ergens anders. Controleer dan met een andere audio-ingang op je versterker of met een andere tulpstekker.

Ik ben benieuwd! Houd je ons op de hoogte?
Bekijk origineel

65 reacties

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 12 juli 2017
Mmi-code

Sander
  • Oud-Moderator
  • 3816 reacties
  • Antwoord
  • 14 juli 2017
Hey hvdh1965,

Allereerst welkom op het forum en bij Thuis TV! Ik geef je graag antwoord om al het geluid eruit te krijgen. De tulp-aansluiting (rode en witte stekkertjes) is een audio uitgang. Je kunt deze dus aansluiten op je versterker. Als het goed is, staat deze uitgang standaard aan en zou het geluid gelijktijdig met de speakers van je TV moeten klinken. Het kan zijn dat de uitgang (per ongeluk) toch uitgeschakeld staat. Dit kun je controleren door alles aan te sluiten (je geluid komt dan uit de TV speaker, maar niet je versterker) en vervolgens even de HDMI stekker uit onze TV Box te halen. Dan gaat het geluid op je TV speaker natuurlijk uit, maar zal het geluid plots over je versterker-speakers lopen. Klopt dat?

In dat geval wil ik het graag weten, dan zal ik de uitgang voor je activeren. Stuur mij dan een privébericht met je postcode, huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN.

Komt er nog steeds geen geluid uit je versterker-speakers, dan zit de kink ergens anders. Controleer dan met een andere audio-ingang op je versterker of met een andere tulpstekker.

Ik ben benieuwd! Houd je ons op de hoogte?

  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 15 juli 2017
Hallo Sander,

dank je wel voor je antwoord.. en je hebt gelijk als ik de HDMI verwijder dan heb ik muziek over mijn receiver en speakers !
Hoe nu verder ?
Met vriendelijke groet
Henrie

Sander
  • Oud-Moderator
  • 3816 reacties
  • 17 juli 2017
Hoi Henrie,

Bedankt voor het uitvoeren van de test! We hebben nu uitgesloten dat er iets mis is met de aansluiting. 🙂 Het ligt nu dus echt aan de TV Box zelf. Ik wil hiervoor een instelling aanpassen. Kun je jouw postcode, huisnummer en laatste vier cijfers van je banknummer en de laatste vier karakters van het mac-adres (die staan op de witte sticker op de TV Box zelf) in een privébericht aan mij sturen? Dan zal ik het aanpassen voor je.

  • is een Master Poster
  • 15 reacties
  • 18 juli 2017
Hoi Sander, even voor mijn beeld. Wat voor instelling betreft dit? Is het een instelling die ervoor zorgt dat de box het analoge geluid ook uitstuurd wanneer HDMI wordt gebruikt of anders? Ben altijd wel nieuwschierig naar dit soort zaken. 😛

Sander
  • Oud-Moderator
  • 3816 reacties
  • 18 juli 2017
@DeGebruiker Het is precies die instelling! Vroeger stond de uitgang voor de tulpstekkers standaard uit als de HDMI uitgang werd gebruikt. Kennelijk heeft deze TV Box nog steeds die instelling. Dat gaan we dus op afstand aanpassen.

@hvdh1965, ik verwacht dat de instelling vandaag wordt gewijzigd. Kun je vanavond testen? 😃

  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 18 juli 2017
hallo Sander
het werkt ! probleem opgelost heb nu geluid ook via de tulip uitgang
Bedankt :D:cool:

Sander
  • Oud-Moderator
  • 3816 reacties
  • 19 juli 2017
Yes! Graag gedaan. Jij bedankt voor de update. Het is altijd te gek om te horen of iets gewerkt heeft of niet. Veel plezier met het nieuwe geluid!

Ik hoop dat je nog even blijft hangen op het forum en gezellig meepraat. Je bent nu immers een expert op het gebied van geluid op onze TV Box geworden! 🆒

  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 19 december 2017
Hoi Sander,

Ik heb het zelfde probleem !

Sander
  • Oud-Moderator
  • 3816 reacties
  • 25 december 2017
Hoi willy m,

Stuur me jouw postcode, huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in een privébericht, dan pas ik de instelling ook bij jou aan. Vanwege de feestdagen, wordt het wel pas eind van de week, voordat het is aagepast.

Sander
  • Oud-Moderator
  • 3816 reacties
  • 27 december 2017
Hoi willy m,

Alles staat klaar om geactiveerd te worden. Laat je ons het weten als het allemaal werkt? Je hoeft hier zelf niets voor te doen. 🙂

  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 27 december 2017
Hoi Sander,
Heb het net geprobeerd, maar helaas werkt nog steeds niet.
Groetjes

  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 28 december 2017
Hoi Sander,
Heb net weer geprobeerd en het werkt.

Thanks

Sander
  • Oud-Moderator
  • 3816 reacties
  • 28 december 2017
Hoi willy m,

De tulp uitgang is vanochtend rond 10:00 aangezet. Kun je nogmaals testen? 🙂

Sander
  • Oud-Moderator
  • 3816 reacties
  • 28 december 2017
Oh excuus, ik zie nu je tweede bericht! Yes! 🙂

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 17 januari 2018
Hallo Sander,

ik zou ook graag de tulp uitgang werkend krijgen op mijn tv-box.

Ik heb je al een prive bericht gedaan hierover.

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 21 januari 2018
Ik heb hetzelfde probleem. Zou je dit voor mij ook na kunnen kijken?

Alvast bedankt.

Sander
  • Oud-Moderator
  • 3816 reacties
  • 22 januari 2018
Hi annet bakker,

Natuurlijk wil ik dit doen. Stuur je postcode, huisnummer en de laatste vier cijfers van je IBAN in een privébericht aan mij (klik op mijn naam) en we maken het in orde!

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 3 mei 2018
Ook ik heb hetzelfde probleem en zou graag de Audio uitgang ingeschakeld willen hebben. Alvast bedankt! Mvg Francois

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 4 mei 2018
Mag ik postcode, huisnummer en de laatste vier cijfers van mijn IBAN doorgeven in een privébericht om de Audio uitgang op de TV-box ingeschakeld te krijgen. Alvast bedankt! Mvg Francois

Brian
Odido
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties
  • 5 mei 2018
Hey Francois25, fijn dat je zo meedenkt! In dit geval heb ik genoeg aan het e-mailadres dat je gebruikt hebt voor je forumaccount en ik heb het verzoek om de tulpuitgang te activeren doorgezet naar onze technische dienst en ik verwacht dat hij uiterlijk maandag geactiveerd is!

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 5 mei 2018
Hallo Brian,
Mijn e-mailadres is [weggehaald]
Alvast bedankt! Mvg Francois

Sterre
  • Oud T-Mobile moderator
  • 1188 reacties
  • 7 mei 2018
Hoi Francois,

Je tulpuitgang is nu geactiveerd. Ik hoor het graag van je als ik je nog kan helpen!

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 8 mei 2018
Bedankt, het werkt! Groet François

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 12 mei 2018
Ook ik heb hetzelfde probleem. Als ik de hdmi eruit trek heb ik wel geluid via mijn audio installatie.

Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen