Skip to main content
Beantwoord

BBC 1 en BBC 2 beeld en geluid niet in sync

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • Datum en tijdstip van het moment dat dit speelde:
    • Sinds een aantal weken
  • Gebeurt dit alleen bij live tv kijken, terugkijken of allebei?:
    • Beide
  • Ben je met Wifi verbonden of bekabeld?:
    • Wifi, maar ook kabel geprobeerd
  • Op welk apparaat ervaar je het issue?:
    • Samsung TV via Odido App
  • Wanneer je meerdere apparaten hebt, speelt het op één apparaat of beide?:
    • Speelt niet in de webbrowser
  • Heb je extern audio apparatuur aangesloten, zo ja, is het geluid wel synchroon als je dit niet hebt aangesloten?
    • Ook niet synchroon op TV speakers zelf
  • Is het geluid niet synchroon op specifieke programma's of alle programma's?
    • Voor zover gezien enkel bij BBC 1 en BB2. Wellicht ook andere zenders

Beste antwoord door Nora van Odido

Hi ​@geuverink, ik wil je allereerst van harte welkom heten op de community! Ik help je met alle liefde verder om ervoor te zorgen dat je weer zorgeloos naar BBC 1 en 2 kan kijken. Ik heb zojuist de uitzendingen bekeken en ik zie dat bij mij het beeld en het geluid helemaal synchroon lopen. Ik wil je dan ook graag vragen om de TV App helemaal te verwijderen en opnieuw te installeren om te kijken of dit het probleem verhelpt. Mocht het hierna nog steeds voorkomen, wil je me dan een voorbeeld geven van een specifieke datum met tijdstip waarop dit voorgekomen is? Ook ben ik benieuwd welk programma je op dat moment aan het kijken was en op welke zender dit is geweest. Dan kunnen wij dit moment weer terughalen. Wil je hiervoor ook je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer toevoegen aan je profiel? Dan kunnen wij verder met je meekijken! 

Bekijk origineel

11 reacties

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1635 reacties
  • Antwoord
  • 21 april 2025

Hi ​@geuverink, ik wil je allereerst van harte welkom heten op de community! Ik help je met alle liefde verder om ervoor te zorgen dat je weer zorgeloos naar BBC 1 en 2 kan kijken. Ik heb zojuist de uitzendingen bekeken en ik zie dat bij mij het beeld en het geluid helemaal synchroon lopen. Ik wil je dan ook graag vragen om de TV App helemaal te verwijderen en opnieuw te installeren om te kijken of dit het probleem verhelpt. Mocht het hierna nog steeds voorkomen, wil je me dan een voorbeeld geven van een specifieke datum met tijdstip waarop dit voorgekomen is? Ook ben ik benieuwd welk programma je op dat moment aan het kijken was en op welke zender dit is geweest. Dan kunnen wij dit moment weer terughalen. Wil je hiervoor ook je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer toevoegen aan je profiel? Dan kunnen wij verder met je meekijken! 

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 22 april 2025

Dag. Hier hetzelfde probleem sinds enkele dagen. Het betreft BBC1 en BBC2, geen andere zenders, maar wel 24/u per dag (dus geen specifiek programma). Het geluid loopt iets voor op het beeld. Verbonden via kabel (op tv in de woonkamer).

• Auteur
  • 2 reacties
  • 22 april 2025
Nora van Odido schreef:

Hi Nora, dit heb ik al geprobeerd. Zoals JT78 aangeeft gebeurd het 24/7 bij elk programma. Zelfs bij opnames.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13921 reacties
  • 23 april 2025

Hey ​@geuverink, ik zie dat een medewerker van de klantenservice dit heeft doorgezet naar onze technische dienst. Zij zullen spoedig de stream gaan resetten zodat alles weer synchroon loopt!

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 23 april 2025
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@geuverink, ik zie dat een medewerker van de klantenservice dit heeft doorgezet naar onze technische dienst. Zij zullen spoedig de stream gaan resetten zodat alles weer synchroon loopt!

Geldt dat dan enkel voor de stream/app, of ook voor de tv? (het is nog steeds zo, BBC1 en BBC2)

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13921 reacties
  • 24 april 2025

Voor alle platformen ​@JT78, wij krijgen een stream geleverd van de leverancier en die kunnen wij resetten, dan moet het opgelost zijn! 

• Auteur
  • 2 reacties
  • 27 april 2025

Hi ​@Tommie van Odido is dit inmiddels gebeurd? Het probleem bestaat namelijk nog steeds

• 149 reacties
  • 27 april 2025

Ik heb geen problemen met BBC1/2

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 28 april 2025
geuverink schreef:

Hi ​@Tommie van Odido is dit inmiddels gebeurd? Het probleem bestaat namelijk nog steeds

Ook hier bestaat het probleem nog altijd. Heb 't idee dat het achterlopen van de beelden op het geluid een fractie kleiner geworden is dit weekend, maar het loopt nog altijd niet synchroon, en is storend.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13921 reacties
  • 29 april 2025

Bedankt voor alle reacties, ik heb het opnieuw doorgezet naar het TV-team, zij zullen dit onderzoeken en oplossen!

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13921 reacties
  • 29 april 2025

We hebben de stream herstart, dit moet het opgelost hebben! Zouden jullie dit willen controleren en confirmeren? Alvast bedankt!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen