Skip to main content

Android app beeld loopt achter op geluid S25Ultra

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Dag,

Ik ben bijna ook internet + tv klant bij Odido en had al de TV gegevens gekregen om via de app TV te kijken.

Dit geprobeerd en viel me direct op dat beeld achter loopt op geluid, dit is bij praatprogramma's erg vervelend. Eerst niet weer naar gekeken, gister het installatiepakket binnen gekregen en weer geprobeerd en kwam bij vrienden toevallig en kwam zo weer ter sprake, omdat zij via de app op de TV kijken. Dit werkt allemaal goed. 

Nu heb ik gister mijn iPad geprobeerd en deze is goed, heb de Chrome browser geprobeerd en die is goed, heb op het werk nog een Galaxy Tab A 10.1 liggen en daar werkt de app ook prima op. Maar op mijn S25Ultra blijft geluid voorlopen op beeld. Heb de app al eens opnieuw geïnstalleerd maar het probleem blijft. 

Kameraad van me heeft ook een S25Ultra en die heeft er geen last van.
Wat zou het dan kunnen zijn? Andere apps hebben hier geen last van, voorheen altijd de ZiggoTV app gebruikt, maar ook Netflix, YouTube of Disney Plus werken gewoon goed. Ook als ik met Galaxy Buds 2Pro kijk dan lijkt het wel wat te verbeteren, terwijl met andere apps dit juist weer minder werkt. 

Alvast bedankt! 

Uitgelichte reactie

3 april 2025

Hey ​@Wo0Zzz, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je zonder zorgen tv kunt kijken op je telefoon. Dit is inderdaad wel vreemd dat het op alle apparaten wel goed werkt maar op je telefoon niet. Zou je antwoord kunnen geven op de volgende vragen? Dan kan ik dit voor je doorzetten!

• Op welke zender doet dit probleem zich voor?:
  • Datum en tijdstip van het moment dat dit speelde:
  • Gebeurt dit alleen bij live tv kijken, terugkijken of allebei?:
  • Wanneer je meerdere apparaten hebt, speelt het op één apparaat of beide?:
  • Wat is de software versie (app)?:
  • Wat is je Android versie van je telefoon?:

Alvast bedankt voor de moeite!

5 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13761 reacties
  • 3 april 2025

Hey ​@Wo0Zzz, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je zonder zorgen tv kunt kijken op je telefoon. Dit is inderdaad wel vreemd dat het op alle apparaten wel goed werkt maar op je telefoon niet. Zou je antwoord kunnen geven op de volgende vragen? Dan kan ik dit voor je doorzetten!

• Op welke zender doet dit probleem zich voor?:
  • Datum en tijdstip van het moment dat dit speelde:
  • Gebeurt dit alleen bij live tv kijken, terugkijken of allebei?:
  • Wanneer je meerdere apparaten hebt, speelt het op één apparaat of beide?:
  • Wat is de software versie (app)?:
  • Wat is je Android versie van je telefoon?:

Alvast bedankt voor de moeite!

• Auteur
  • 2 reacties
  • 4 april 2025

Hi ​@Tommie van Odido , 

Het probleem doet zich in ieder geval voor op NPO1, net geprobeerd 13:26 vandaag. iPad en telefoon naast elkaar, dan heb ik het probleem op de S25 Ultra wel en op de iPad niet. Dit is live TV

Heb ook Boer Zoekt Vrouw van Zo 30 maart 20:25 heeft op de Ultra 25 wel vertraging en op de iPad niet. 

Heb ook Shownieuws op SBS 6 geprobeerd terug te kijken, ook weer op iPad goed en op de Ultra25 vertraging. 

Het maakt ook niets uit of ik via 5G of via WiFi kijk. 

Dus zover alle zenders, maar je kunt alleen praatprogramma's goed vergelijken omdat bij een voice over het natuurlijk niet echt opvalt. 

De Appversie op de Ultra25 is A2.5.5 en de Android versie is: Android 15 met One UI 7.0. 

Hoop dat je zo voldoende informatie hebt! 

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • 2232 reacties
  • 5 april 2025

Hoi ​@Wo0Zzz, super bedankt voor de duidelijke informatie en je moeite! 😊 Zou je het volgende nog willen testen: 

Odido online TV App streamkwaliteit aanpassen

1. Open een willekeurig programma
  2. Kies voor volledig scherm (onderaan, rechts naast de tijdbalk in de app)
  3. Dan zie je 'auto' (ook weer rechts naast de tijdbalk in de app)
  4. Hier kan je de beeldkwaliteit instellen. Kies handmatig voor de hoogste kwaliteit om de beeldkwaliteit te verbeteren. 

Ervaar je nu iets anders? Ik hoor het graag! 

• Auteur
  • 2 reacties
  • 5 april 2025

Hi ​@Ishana van Odido 

Bedankt, heb ik geprobeerd. Op hoogste en laagste kwaliteit. Beide maakt helaas geen verschil. 

Getest bij NPO1 zojuist en SBS6 zojuist. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13761 reacties
  • 7 april 2025

Hey ​@Wo0Zzz, dankje voor het testen. Ik heb alle informatie doorgezet naar onze technische dienst. Zij zullen dit verder gaan onderzoeken!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen