Skip to main content

Home assistant en philips hue kunnen geen verbinding maken met Odido Klik&Klaar na de storing van vorige week dinsdag

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Na de storing van vorige week dinsdag is het niet gelukt om zowel de philips hue bridge als home assistant (die draait op een raspberri pi) te verbinden. Beide zijn bedraad verbonden.  Voor de storing lukte het wel te verbinden met de bovengenoemde opstelling. Ik heb al meerdere keren met de klantenservice gebeld en het volgende werkt niet: 

• resetten modem
  • Nieuwe modem
  • aan/uit modem

Ik zie hierbij dat het 5G lampje rood brandt. De rest werkt wel goed (kleuren van boven naar beneden zijn groen, blauw, rood, groen).  Wanneer ik inlog op de modem zie ik dat de IP adressen van home assistant en de bridge niet in de lijst staan. Tenslotte werkt de wifi wel. Kan iemand mij hierbij helpen?

Uitgelichte reactie

1 juli 2025

Een nieuwe modem? Ben je naar de klantenservice geweest en heb je een nieuwe modem gekregen?

Wanneer je een laptop met een kabel verbindt met het modem krijg je wel netwerk verbinding?

Heb je er een extra router tussen zitten of verbindt je rechtstreeks met een lan poort op het modem? De nieuwe firmware b17 die ook vorige maand uitgerold is geeft bij sommige speciale routers problemen. Misschien eens de Hue bridge of HA RPi eens rechtstreeks aansluiten om te zien of het dan wel werkt?

5 reacties

Forum|alt.badge.img
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 462 reacties
  • 1 juli 2025

Een nieuwe modem? Ben je naar de klantenservice geweest en heb je een nieuwe modem gekregen?

Wanneer je een laptop met een kabel verbindt met het modem krijg je wel netwerk verbinding?

Heb je er een extra router tussen zitten of verbindt je rechtstreeks met een lan poort op het modem? De nieuwe firmware b17 die ook vorige maand uitgerold is geeft bij sommige speciale routers problemen. Misschien eens de Hue bridge of HA RPi eens rechtstreeks aansluiten om te zien of het dan wel werkt?

Forum|alt.badge.img
  • 462 reacties
  • 2 juli 2025

Overigens, het rode lampje voor 5G is ook niet goed maar heeft niks met LAN te maken.

Voor het rode lampje moet je eens kijken op de de klik en klaar dekkingskaart:  https://www.odido.nl/netwerk/dekking/klik-en-klaar

Als er in jouw straat normaal signaal is (plus/snel/razendsnel) dan kan je een 5G storing melden: Je straat invullen en dan kan je een probleem melden. Dan gaat een techneut van Odido er naar kijken wat er met de mast aan de hand is.

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 2 juli 2025

Ja de klantenservice heeft mij een nieuwe modem gestuurd. Dit werkte niet want ik had hetzelfde rode 5g lampje. De modem is verbonden via 5G en mijn bridge en HA zijn bedraad aangesloten. De dekking waar ik woon zit tussen basis en razendsnel in, dus daar kan het niet aan liggen. Ik ga de storing melden, waar doe ik dat? Ik heb al drie keer met odido gebeld en zij noemden deze optie niet . Mocht dit niet werken, hoe los ik het dan op?

Forum|alt.badge.img
  • 462 reacties
  • 2 juli 2025

Storing melden kan je via de klik en klaar dekkingskaart link die ik eerder gaf. Als je daar je straat invult en de pin op de juiste plek zet dan kan je een probleem/storing melden via het menu in de kaart.

Forum|alt.badge.img
  • 462 reacties
  • 8 juli 2025

@LAM1996 Is het gelukt met de storingsmelding? Heb je wat terug gehoord van de Odido technische dienst?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen