Sinds de storing van 25/6 en het gemelde herstel ervan 27/6 is het 5G op mijn mobiel inderdaad hersteld, echter het 5G van mijn Klik&Klaar is ronduit belabberd. Waar ik voor de storing ruim boven de 500Mbit download zat met een redelijke ping, kan ik nu amper gebruik maken van de verbinding. Ik ben weer toegewezen op mijn mobiel als hotspot, misschien moet ik ook mijn 4G voor thuis maar weer laten heractiveren, die verbinding was stabieler dan Klik & Kapot nu is.
Zowel mijn mobiel als K&K draaien op hetzelfde 5G netwerk. Wanneer wordt hier verder naar gekeken en komt men met een oplossing?
Ter vergelijking, dezelfde test met mijn mobiel als hotspot, dus hetzelfde 5G netwerk.
Beste antwoord door Cheyenne van Odido
Hi @jsheikens, ik ben er voor je! De snelheid is wel érg laag, dus we gaan hier samen achteraan. Is het modem wel al eens van plek gewisseld binnen je woning? Maakt dit uit qua ontvangen snelheid? Ik had graag je dekking gecheckt (kan jij ook zelf via Bekijk de landelijke dekking van ons netwerk | Odido), maar ik mis de laatste 4 cijfers van je bankrekening in je Community profiel. Kan je deze sowieso aanvullen?
Check de plaatsing van het modem, maar ook het volgende. Wanneer je inlogt op het modem, kan je dan testen met welke apparaten de 2.4Ghz en 5Ghz banden verbinden? Je doet dit als volgt: Log in op het modem > Kies aangesloten apparaten > Typolog > Klik op 1 van de apparaten waar je mee test > Kijk naar band, staat hier 2.4Ghz of 5Ghz?
Hi @jsheikens, ik ben er voor je! De snelheid is wel érg laag, dus we gaan hier samen achteraan. Is het modem wel al eens van plek gewisseld binnen je woning? Maakt dit uit qua ontvangen snelheid? Ik had graag je dekking gecheckt (kan jij ook zelf via Bekijk de landelijke dekking van ons netwerk | Odido), maar ik mis de laatste 4 cijfers van je bankrekening in je Community profiel. Kan je deze sowieso aanvullen?
Check de plaatsing van het modem, maar ook het volgende. Wanneer je inlogt op het modem, kan je dan testen met welke apparaten de 2.4Ghz en 5Ghz banden verbinden? Je doet dit als volgt: Log in op het modem > Kies aangesloten apparaten > Typolog > Klik op 1 van de apparaten waar je mee test > Kijk naar band, staat hier 2.4Ghz of 5Ghz?
Ik ben heel benieuwd, dankjewel!
Het modem staat op de meest ideale plek in huis zoals vastgesteld met de app, 1e verdieping naast een raam en 1 muur. De dekking op mijn locatie is prima, evenals het signaal op het modem en het interne wifi signaal.
IBAN toegevoegd.
Mijn laptop is verbonden met 5GHz, mijn mobiel verbindt via de 2,4GHz.
Locatie van het modem of de situatie binnenshuis is niet gewijzigd sinds vorig jaar november en de snelheid en stabiliteit zijn altijd beter geweest dan nu. Het enige dat is gewijzigd is de firmware versie van het modem en de storing van afgelopen week. Wanneer de firmware is gewijzigd kan ik niet achterhalen, zo vaak log ik niet in op het modem.
Hey @jsheikens, ik heb dit inderdaad eerder voorbij zien komen en dat is toen opgelost toen klanten hun DNS hebben gewijzigd naar Google of CloudFlare. Zou je de DNS instellingen is willen aanpassen naar 8.8.8.8 of 1.1.1.1? Om te kijken of je verbinding dan weer omhoog schiet? Ik ben dit verder nog aan het onderzoeken maar dan kan ik dit terugkoppelen met alle data die ik heb! Geef je mij een seintje als je dit hebt kunnen testen? Alvast bedankt!
Op het modem zie ik geen optie om de DNS aan te passen, heb het dus op mijn netwerkkaart gedaan. Voordat ik begon met ‘spelen’ was mijn verbinding redelijk, schommelend tussen de 120-180 DL/60UL/26-31ms.
Tijdens het spelen en na een reboot van het modem om te zien of dat nog hielp was het ronduit erbarmelijk met 0,8-4 DL/ 1-15 UL / 46-72ms. Dat terwijl mijn mobiel op hetzelfde wifi 400mbps haalde.
Laptop gereboot en modem nog een keer, geen aanpassingen gedaan aan DNS na het fiasco zojuist, en de verbinding zit nu op ongeveer de helft van wat het ooit was. 90-300 DL/ 100-130 UL/ 21-28ms.
Met mijn mobiel haal ik op hetzelfde wifi nog betere resultaten.
Op mijn laptop gebruik ik de applicatie van nPerf:
Bitsnelheidstest
De bitrate test is gebaseerd op het downloaden van binaire bestanden met meerdere gelijktijdige verbindingen om uw verbinding gedurende een paar seconden te verzadigen. We kunnen dan de bitrate nauwkeurig meten. Het piekpercentage komt overeen met het gemiddelde van 30% van de hoogste monsters (50% bij het uploaden). Het gemiddelde percentage wordt berekend na uitsluiting van 5% van de laagste en 5% van de hoogste monsters.
Op mijn mobiel PingTools 4.64 met uitgebreide testmogelijkheden.
Al met al lijkt het langzaam te herstellen, echter is het zo instabiel als wat. Waar ik voorheen geen reden tot klagen had en mijn mobiel amper nog als hotspot nodig had, haalde ik gemiddeld 500+ Mbit continue. Nu zwalkt het van 80 tot 300 terwijl hoger mogelijk is als ik naar mijn mobiel kijk. Of de ping nu stabiel blijft moet nog blijken na een gamesessie.
Ik weet dat er bij mij binnenshuis niks is gewijzigd aan de situatie, daar kan ik geen oorzaak vinden.
Het modem heeft blijkbaar wel een nieuwe firmware, en wat er precies mis ging op de 25e is alleen intern bekend.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.