Skip to main content

Internet connectie tussen Odido gebruiker

Heb nu nog Internet van Solcon / KPN en kan inloggen op mijn netwerk achter mijn 4G router met een Odido SIM.

Vanuit mijn mobiel (ook Odido) kan ik niet inloggen op het netwerk achter  mijn 4G router.

Lijkt dat Odido dit blokkeerd??

Iemand een oplossing?

Uitgelichte reactie

13 juni 2025

Hey ​@jj.valstar, goed dat je dit hier deelt.

Wij blokkeren in principe geen verbindingen van mobiel naar een extern netwerk achter een 4G-router, maar er kunnen wel bepaalde instellingen of netwerkregels actief zijn die dit beïnvloeden. Denk bijvoorbeeld aan NAT-instellingen, port forwarding of APN-configuratie van je 4G-router.

Kun je aangeven:

• Welke APN je op je 4G-router gebruikt?

• Op welke manier je probeert in te loggen (bijv. via een IP-adres, DynDNS of VPN)?

• En of je dit via mobiel internet of WiFi probeert?

Dan kijk ik graag met je mee waar het mogelijk misgaat en hoe we dit kunnen oplossen.

3 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 13 juni 2025

Hey ​@jj.valstar, goed dat je dit hier deelt.

Wij blokkeren in principe geen verbindingen van mobiel naar een extern netwerk achter een 4G-router, maar er kunnen wel bepaalde instellingen of netwerkregels actief zijn die dit beïnvloeden. Denk bijvoorbeeld aan NAT-instellingen, port forwarding of APN-configuratie van je 4G-router.

Kun je aangeven:

• Welke APN je op je 4G-router gebruikt?

• Op welke manier je probeert in te loggen (bijv. via een IP-adres, DynDNS of VPN)?

• En of je dit via mobiel internet of WiFi probeert?

Dan kijk ik graag met je mee waar het mogelijk misgaat en hoe we dit kunnen oplossen.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1524 reacties
  • 13 juni 2025

Volgens mij is het al langer bekend dat mobiel Odido naar mobiel Odido (incl. K&K) niet alles open gezet kan worden. Het is dan inderdaad van belang dat je even aangeeft om welke poorten het gaat en op welk abonnement (inclusief welke richting).

Tommie van Odido schreef:

Hey @Wesley1220, dit klopt inderdaad.

In het huidige domein is het niet mogelijk om een verbinding vanaf je mobiel op te zetten omdat deze voor de NAT-firewall zit. Het moet nog omgezet worden naar een ander domein maar wanneer dit zal gebeuren durf ik echt niet te zeggen. Dat is een vrij groot project namelijk.

@Tommie van Odido Of is dit allemaal al omgezet en zou alles op het mobiele netwerk open gezet kunnen worden?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 13 juni 2025

Dat zou weer moeten werken ​@rvk01, zo niet? Dan ontvang ik graag: Source/Destination publieke IP's die deze verbindingen proberen te maken die gebruik zouden moeten maken van port-forwarding? En de gebruikte poort + het backend IP voor het doorsturen. 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen