Skip to main content
Beantwoord

Wifi valt elke paar seconden weg

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Goedeavond,

Sinds een aantal weken gebruik ik het klik&klaar internet.

Nu loop ik tegen het volgende probleem aan: op mijn iPhone (iPhone 16 met ios 18.5) valt de wifi verbinding thuis elke paar seconden weg. Dus: wifi (2 tellen later) > 5G (2 tellen later) > wifi (2 tellen later) > 5G (2 tellen later) en zo constant door.

op de fotos zie je om 00:48 wifi , gevolgd door om 00:48 5G (en zo gaat dat door en door).

Ter info; gebruik gewoon het modem, geen versterkers of iets in die trend.

Moment van de dag maakt niet uit; ochtend,middag,avond > hetzelfde resultaat. 

Op alle overige apparaten (laptop, tv - voor netflix - ,printer) doet de wifi het wel keurig. 

Het toestel houdt op mijn werk wel keurig het lokale wifinetwerk vast (geen problemen) en daarmee lijkt het dus niet aan de telefoon te liggen.

Aangezien ik in de klik&klaar app de melding “er ging iets niet helemaal goed - please connect to device Wi-Fi network” krijg, kan ik verder ook niet inzien over het wat/waar/hoe. 

Heeft iemand de gouden tip voor mij om ervoor te zorgen dat de wifi thuis stabiel wordt en blijft?

Alvast bedankt!

Groet, Jaap

Beste antwoord door Jaap28

MischaYknow schreef:

Ik weet wel iets wat je kan proberen. Mijn oude OnePlus 6 had een soortgelijk probleem.

• Ga naar de configuratiepagina van je modem
  • In de rechter bovenhoek druk op de 3 horizontale streepjes
  • Ga naar Netwerkinstelling → Draadloos.
  • Druk de waarschuwing weg met OKE. Lees hem als je dat leuk vind.
  • Van de opties Algemeen - WPS - Anderen - Mesh, kies Anderen

Het probleem zat hem bij mij in de Beschermde Beheerframes. Die stond op ‘Geschikt’. Je kan proberen om deze op ‘Vereist’ te zetten. Ja, of op ‘Uitgeschakeld’ maar dat raad ik alleen maar aan voor debugging. Alleen als het echt niet anders kan. Owja, als je toch op die pagina bent, het is wel handig om zeker te weten dat de optie 802.11 Bescherming op ‘Auto’ staat.

Laat van je horen of je probleem hiermee is opgelost.

@MischaYknow Je bent geweldig, probleem opgelost hiermee!

Harstikke bedankt hiervoor👌🏼

Bekijk origineel

2 reacties

• 1 reactie
  • 12 juni 2025

Ik weet wel iets wat je kan proberen. Mijn oude OnePlus 6 had een soortgelijk probleem.

Het probleem zat hem bij mij in de Beschermde Beheerframes. Die stond op ‘Geschikt’. Je kan proberen om deze op ‘Vereist’ te zetten. Ja, of op ‘Uitgeschakeld’ maar dat raad ik alleen maar aan voor debugging. Alleen als het echt niet anders kan. Owja, als je toch op die pagina bent, het is wel handig om zeker te weten dat de optie 802.11 Bescherming op ‘Auto’ staat.

• Auteur
  • 1 reactie
  • Antwoord
  • 12 juni 2025
MischaYknow schreef:

@MischaYknow Je bent geweldig, probleem opgelost hiermee!

Harstikke bedankt hiervoor👌🏼

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen