Ik heb sinds een maand Odido Klik&Klaar. Ik heb prima bereik en de snelheid is veel hoger dan geadverteerd. Zowel voor “Internet” als voor “Cellular Signal Strength” is het lampje op het modem blauw. Naast het Klik&Klaar-modem (NR5307, firmware-versie V1.00(ACJG.0)NR53_b11D0326) gebruik ik een Zyxel WX3100-T0-extender.
Op al mijn apparaten is de internetverbinding prima, behalve op mijn iPhone (16e). Deze schakelt om de haverklap (soms letterlijk per seconde) tussen Wifi en 5G. Gek genoeg geeft de telefoon op dat moment aan dat het Wifi-signaal maximaal is. Mijn iPad en andere apparaten hebben hier geen last van.
Ik heb verschillende instellingen op mijn iPhone geprobeerd, maar niks lijkt te helpen. Overigens doet dit probleem zich niet voor als ik met mijn iPhone verbinding maak via de extender (daar in de buurt sta). Als ik de extender uitzet, blijft het probleem zich voordoen, dus het lijkt toch iets met het modem te zijn. Het probleem doet zich ook alleen bij mij thuis voor. Op andere plekken maakt de iPhone gewoon goed verbinding via Wifi.
Herkent iemand dit probleem?
Nog even in aanvulling hierop:
- Het probleem doet zich niet 24/7 voor, maar ik kan er geen regelmaat in ontdekken.
- Opnieuw verbinding maken, de netwerkinstellingen van mijn iPhone resetten en het modem opnieuw opstarten helpen tijdelijk, maar het probleem komt steeds terug.