Skip to main content

iPhone verliest steeds verbinding met Klik&Klaar-modem

Ik heb sinds een maand Odido Klik&Klaar. Ik heb prima bereik en de snelheid is veel hoger dan geadverteerd. Zowel voor “Internet” als voor “Cellular Signal Strength” is het lampje op het modem blauw. Naast het Klik&Klaar-modem (NR5307, firmware-versie V1.00(ACJG.0)NR53_b11D0326) gebruik ik een Zyxel WX3100-T0-extender.

Op al mijn apparaten is de internetverbinding prima, behalve op mijn iPhone (16e). Deze schakelt om de haverklap (soms letterlijk per seconde) tussen Wifi en 5G. Gek genoeg geeft de telefoon op dat moment aan dat het Wifi-signaal maximaal is. Mijn iPad en andere apparaten hebben hier geen last van.

Ik heb verschillende instellingen op mijn iPhone geprobeerd, maar niks lijkt te helpen. Overigens doet dit probleem zich niet voor als ik met mijn iPhone verbinding maak via de extender (daar in de buurt sta). Als ik de extender uitzet, blijft het probleem zich voordoen, dus het lijkt toch iets met het modem te zijn. Het probleem doet zich ook alleen bij mij thuis voor. Op andere plekken maakt de iPhone gewoon goed verbinding via Wifi.  

Herkent iemand dit probleem?

Nog even in aanvulling hierop:

• Het probleem doet zich niet 24/7 voor, maar ik kan er geen regelmaat in ontdekken.
  • Opnieuw verbinding maken, de netwerkinstellingen van mijn iPhone resetten en het modem opnieuw opstarten helpen tijdelijk, maar het probleem komt steeds terug. 
Uitgelichte reactie

23 mei 2025

Sinds ik de Wifi-kanalen heb vastgezet heeft het probleem zich niet meer voorgedaan. Nogmaals bedankt voor de suggestie!

10 reacties

• is een Master Poster
  • 73 reacties
  • 18 mei 2025

Dit lijkt te werken in sommige gevallen maar geen idee of de vlieger hier ook op gaat:

Ga naar Instellingen --> Wifi --> (de naam van je wifi) en klik op de i ernaast. Je ziet de optie "wifi 6E-modus". Ik heb deze optie uitgezet en de wifi lijkt zonder problemen te werken.

Soms zie ik dat de instellingen automatisch teruggaan naar Automatisch. Ik moet de procedure dan herhalen. Dat is vrij vervelend, maar het zorgt er wel voor dat deze telefoon werkt.

En  iemand die het nog wat rigoreuzer aanpakt

Vergeet de wachtwoorden van je thuisnetwerk. Schakel je privé-wifi uit voordat je inlogt. Schakel wifi 6e uit. Log in op je thuis-wifi

• 208 reacties
  • 18 mei 2025
SF88 schreef:

Ik heb verschillende instellingen op mijn iPhone geprobeerd

Probeer deze instelling

Instellingen →  Mobiel netwerk → Wifi-assistentie → UIT

• Auteur
  • 5 reacties
  • 18 mei 2025
JarJar schreef:

Dit lijkt te werken in sommige gevallen maar geen idee of de vlieger hier ook op gaat:

Ga naar Instellingen --> Wifi --> (de naam van je wifi) en klik op de i ernaast. Je ziet de optie "wifi 6E-modus". Ik heb deze optie uitgezet en de wifi lijkt zonder problemen te werken.

Soms zie ik dat de instellingen automatisch teruggaan naar Automatisch. Ik moet de procedure dan herhalen. Dat is vrij vervelend, maar het zorgt er wel voor dat deze telefoon werkt.

En  iemand die het nog wat rigoreuzer aanpakt

Vergeet de wachtwoorden van je thuisnetwerk. Schakel je privé-wifi uit voordat je inlogt. Schakel wifi 6e uit. Log in op je thuis-wifi

Bedankt voor de suggestie. Helaas wordt Wi-Fi 6E niet ondersteund op de iPhone 16e.  

• Auteur
  • 5 reacties
  • 18 mei 2025
ccnl schreef:
SF88 schreef:

Ik heb verschillende instellingen op mijn iPhone geprobeerd

Probeer deze instelling

Dit is een van de dingen die ik (vergeefs) heb geprobeerd.

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 18 mei 2025

Ik herken dit, heb nog geen oplossing gevonden helaas. 

• 208 reacties
  • 18 mei 2025
SF88 schreef:
ccnl schreef:

Is Databesparing mode in Wifi-instelling deactiveert? Als deze aan is, gaat iPhone bij scherm uit weer automatisch op mobiel. Als het ook niet helpt, helpt misschien een resetten van netwerk-instellingen

• Auteur
  • 5 reacties
  • 18 mei 2025
ccnl schreef:
SF88 schreef:
ccnl schreef:

Is Databesparing mode in Wifi-instelling deactiveert? Als deze aan is, gaat iPhone bij scherm uit weer automatisch op mobiel. Als het ook niet helpt, helpt misschien een resetten van netwerk-instellingen

Ja, Low Data Mode staat uit. Het resetten van de netwerkinstellingen helpt even, maar het probleem komt steeds weer terug.

Forum|alt.badge.img
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 371 reacties
  • 18 mei 2025

Je zou kunnen proberen om op het Klik en klaar modem de Wifi kanalen voor 2.4 en 5 GHz vast te zetten. Dit doe je door in te loggen op de admin website op 192.168.1.1.

• Auteur
  • 5 reacties
  • 19 mei 2025
walter.v.l schreef:

Je zou kunnen proberen om op het Klik en klaar modem de Wifi kanalen voor 2.4 en 5 GHz vast te zetten. Dit doe je door in te loggen op de admin website op 192.168.1.1.

Bedankt voor de suggestie. Dit had ik nog niet gedaan. Het lijkt te hebben geholpen. Zal over een paar dagen laten weten of het probleem nog is teruggekomen.

• Auteur
  • 5 reacties
  • 23 mei 2025

Sinds ik de Wifi-kanalen heb vastgezet heeft het probleem zich niet meer voorgedaan. Nogmaals bedankt voor de suggestie!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen