Skip to main content

Klik & Klaar en IPTV

Redshibaman

Beste allemaal,
Ik ben, sinds dat het er is, een gebruiker van Odidio klik & klaar. Een zeer tevreden gebruiker.
Maar nu is het volgende aan de hand. Ik heb een IPTV kastje aangeschaft en het lukt me niet om een verbinding tot stand te brengen tussen dit kastje en het k&k-modem. Dit bij een vriend uitgeprobeerd die een ander IPTV-kastje heeft, maar wel hetzelfde modem en ook bij hem lukt het niet. Het kastje dan ook maar uitgeprobeerd bij iemand met een andere provider/modem en daar lukt het wel.
Is er iemand die me kan helpen en dan het liefst in een taal die ik kan begrijpen. Een reset van het modem via stekker uit-10 sec-stekker erin heeft niets opgeleverd.

Uitgelichte reactie

10 mei 2025

Hallo ​@Redshibaman 

Bekabeld verbinden en verbinden via de WiFi gaat beide niet?

17 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21536 reacties
  • 10 mei 2025

Hallo ​@Redshibaman 

Redshibaman
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 10 mei 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@Redshibaman 

Via de kabel nog niet geprobeerd. Ik zal dat straks eens proberen. Maar het is uiteindelijk wel de bedoeling om een draadloze verbinding tot stand te kunnen brengen.

Redshibaman
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 10 mei 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@Redshibaman 

Yep, bekabeld gaat wel. Maar ja, ik wil dus eigenlijk de verbinding draadloos hebben.

(en bedankt voor je reactie, dat vergat ik in m'n vorige bericht eribj te zetten🙂)

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21536 reacties
  • 10 mei 2025

@Redshibaman 

Ziet het kastje het netwerk wel?

In de router interface kan je proberen:

Bij WiFi instellingen 5 GHz uitschakelen.

In het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus WPA2-PSK kiezen en toepassen.

Bij draadloos, andere, kies bij 802.11 modus b/g/n gemengd en klik op toepassen om WiFi 6 uit te schakelen.

Je komt in de interface door in je browser naar 192.168.1.1 te gaan en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Redshibaman
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 10 mei 2025

Ja, het IPTV kastje ziet het Odido modem, maar bij verbinden gaat het mis.

Voor de andere tips moet ik even tijd vrijmaken en kijken of ik het allemaal wel begrijp. 
Dankjewel!

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1447 reacties
  • 10 mei 2025

Wat is het merk en type van dat kastje? Misschien dat iemand er ervaring mee heeft (hoewel die i.c.m. K&K misschien niet zo groot is).

Ik heb het met mijn Nokia streaming box 8000 en Thomson 240 nooit voor elkaar gekregen om die te verbinden met mijn Zyxel router. Zelfs niet op lagere band en protocol. Gelukkig konden die op draad.

Redshibaman
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 10 mei 2025

Slim TV 10

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1447 reacties
  • 10 mei 2025

Daar is niet zoveel over te vinden. Waarschijnlijk een onbekende Chinese Android box. Mijn twee boxen zijn ook Android. Ik denk dat die firmware van Odido (op K&K en de vaste Zyxel) m.b.t. draadloos daar toch een probleem mee heeft. Jammer. (Met de Draytek van de buurman kan ik zo verbinden)

Wat ik hier als "laagste" geprobeerd heb:

- EasyMesh uit en 2,4 en 5Ghz ontkoppelen

- 5Ghz uitschakelen

- WPA2-PSK (staat ie bij mij altijd al op)

- Beschermde beheersframes uitschakelen

- bij 'Anders' 2,4Ghz 802.11-modus uitsluitend 802.11g

- bij 'Anders' 2,4Ghz 802.11-bescherming Off

Volgens mij is dat werkelijk het laagste waar je zo'n Zyxel naar toe kunt schakelen. De Android boxen zien de wifi wel maar bij verbinden en ww invoeren krijg je na lang "Verbinding maken met {SID}" uiteindelijk "Kan {SID} niet vinden".

Ik heb ook geen idee of ik met ADB dit zou kunnen diagnosticeren waarom wifi geen verbinding kan maken. 

• 208 reacties
  • 10 mei 2025
rvk01 schreef:

- 5Ghz uitschakelen

Waarom niet 2,4Ghz uitschakelen wegen interferentie met 5G mobiele frequentie. Ik heb meerdere berichten gelezen dat 4G/5G routers geen verbinding kunnen krijgen wegen 2,4Ghz wifi bands.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1447 reacties
  • 10 mei 2025
ccnl schreef:
rvk01 schreef:

- 5Ghz uitschakelen

Waarom niet 2,4Ghz uitschakelen wegen interferentie met 5G mobiele frequentie. Ik heb meerdere berichten gelezen dat 4G/5G routers geen verbinding kunnen krijgen wegen 2,4Ghz wifi bands.

2,4Ghz wifi interfereert niet met de 5G banden. Die zitten op 700Mhz, 3,5 en 26Ghz. Theoretisch kan 5G wel interfereren met 5Ghz wifi maar niet in Europa. Dat heb ik in ieder geval begrepen. Ook 4G zit er buiten.

Bovenstaand uiteraard als alles goed is en er geen defect is want dan kun je wel storing krijgen. 

Maar goed... ik had het in mijn post over niet kunnen verbinden van mijn Android boxen op de Zyxel T-56 met wifi. Dus niet i.c.m. 5G. Maar omdat ook de 5G modems van Zyxel zijn (en custom firmware draaien) dacht ik dat het eventueel wel gerelateerd zou kunnen zijn. Overigens doet ie het bij mij ook niet op uitsluitend 5Ghz. Gelukkig is het bij mij ook niet nodig. Maar anders had ik de Zyxel er allang uitgeknikkerd (wat bij K&K natuurlijk wat moeilijker/duurder is).

• 208 reacties
  • 10 mei 2025
rvk01 schreef:

2,4Ghz wifi interfereert niet met de 5G banden. Die zitten op 700Mhz, 3,5 en 26Ghz. Theoretisch kan 5G wel interfereren met 5Ghz wifi maar niet in Europa.

Om gelijk jouw ongelijk te bewijzen hier een screenshot van een 5G mast van Odido in Den Haag.

Een 5Ghz wifi kan nooit storing veroorzaken bij 2140Mhz of 3600Mhz, een 2,4Ghz wel bij 2,14Ghz

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1447 reacties
  • 10 mei 2025

Ik dacht dat 2,4Ghz ver genoeg van 2140Mhz zou liggen (met filtering en afscherming). Dat zou alleen mogen storen als er een design fout zou zijn. Maar goed... misschien zit ik wel verkeerd (voor mij geen dagelijkse kost).

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21536 reacties
  • 11 mei 2025

@Redshibaman 

Je kan misschien nog in de router interface het gastnetwerk inschakelen. In het menu, netwerkinstellingen, draadloos, gast,wijzigen, kun je voor toegangsscenario thuisgast kiezen en beveiligingsmodus WPA2-PSK.

• is een King Poster
  • 77 reacties
  • 12 mei 2025

@Waqqas Je idee is goed, maar je kan helemaal niks instellen bij het gastnetwerk, behalve de naam en het wachtwoord. Dus ook niet kiezen uit WPA2, WPA3 of gemengd.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21536 reacties
  • 12 mei 2025

@JakoVerstraate 

Ah, dat kan bij DSL/glasvezel wel.

• is een King Poster
  • 77 reacties
  • 12 mei 2025

@Waqqas klopt, zie ook dit item

Redshibaman
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 14 mei 2025

Ik wil graag iedereen bedanken die gereageerd hebben op mijn vraag. Ik heb besloten om het voor nu maar bekabeld te houden. Dan maar een extra snoertje langs deurposten, onder  hondenmanden en achter meubilair.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen