Skip to main content

Odido Klik en Klaar

• 11 april 2025
  • 9 reacties
  • 128 Bekeken

Hoi. Ik woon in een buitengebied en had KPN. Hele lage snelheden, maar wel stabiel. 2 kinderen mobieltjes, vrouw en ik ook. Verder setup met Xbox / Playstation etc. etc. Ik heb ook 2 wifipunten er bij gedaan in de huiskamer en verderop in het huis.

Eerste week ging gewoon goed, maar nu na langer gebruik blijft het maar uitvallen. Met uitvallen bedoel ik 

• Het blijft constant disconnecten met de telefoons. Dan moet ik via de achterkant resetten werkt het eventjes en dan klapt het er weer uit. Bij KPN was dit eigenlijk nooit. Heeft er al toe geleid dat ik 2x extra Lebara moest betalen omdat de mobieltjes van de kinderen op hun data schoten. Aangepast inmiddels zelf dom niet aan gedacht dat het uit zou vallen
  • De kinderen klagen dat ze uit Roblox gegooid worden. Via mijn Odido unlimited mobiel abonnement een hotspot maken lost dat op, maar ik ben 1 niet constant thuis en 2 het zou moeten werken
  • Ik werk ook soms thuis en dan is het ook af en aan
  • Mijn Xbox op een vaste lijn is drama omdat die niet open staat. Op de Wifi doet die het wel maar is enorm traag. Maar ik weet dus niet hoe ik die Xbox dan open NAT moet krijgen, heb wel e.e.a. gelezen maar graag een uitleg.

Ik weet niet of het mogelijk is dat een monteur langskomt of dat het remote gefixed kan worden want volgens de kaart zit ik uitstekend in het 5G en de snelheiden waren makkelijk 5 to 7 keer sneller dan KPN. Echter als het niet werkt is dat niet handig.

Of als ik een andere router moet kopen ook best. Ik bespaar mij nu haast 50€ per maand tov KPN.

Uitgelichte reactie

11 april 2025

Hallo ​@HelmutRamak 

Misschien kun je het modem eens verplaatsen naar een andere plek in huis?

Klik&Klaar is vaak niet echt geschikt voor actief gamen.

9 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21782 reacties
  • 11 april 2025

Hallo ​@HelmutRamak 

Misschien kun je het modem eens verplaatsen naar een andere plek in huis?

Klik&Klaar is vaak niet echt geschikt voor actief gamen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 11 april 2025

Thanks voor je input! Ik heb de modem nu vol in het raam staan met ook gebruikmakend van de applicatie. Dus ik heb hem ook elders proberen te plaatsen maar kreeg ik een waarschuwing van joh niet ok.Ook de 2 extenders heb ik op plekken gezet waar de app aangaf super lets go.

Qua de gaming is dat dus het vage vind ik. Via mijn hotspot telefoon geen enkel issue, de XBOX deed het ook gewoon normaal maar nu is het ook af en aan. Playstation 5 bijv. was geen probleem en die download etc. etc. Roblox pakt ie bijv. ook re-de-lijk (voor de kinderen overigens :-)) maar bekabeld heb ik het liever maar moet ik dan die NAT open zetten. Heb ook al DMZ geprobeerd, maar na de reset pakte die dat toen niet meer. Heb ook de AI al gevraagd van ok lets go maar dat hele gekloei in die router is wat zinloos als ik dus hem hard moet resetten achterop. Voorop is dan geen issue lijkt mij.

Wederom bedankt.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9346 reacties
  • 11 april 2025

Er zijn adviezen van andere gebruikers om niet de 2.4 Ghz van de Zyxel te gebruiken. De 5Ghz wifi band doet het wel goed. In jouw situatie zou je misschien of de devices bekabeld aan de Zyxel kunnen aansluiten of een extern wifi mesh netwerk kunnen gebruiken en de Zyxel wifi en extenders UIT.

Forum|alt.badge.img
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 436 reacties
  • 11 april 2025

Als je wifi punten gebruikt moet je firmware versienummer b9 bevatten. de firmware met b7 heeft problemen met wifi.

Forum|alt.badge.img
  • 436 reacties
  • 11 april 2025
eric schreef:

Er zijn adviezen van andere gebruikers om niet de 2.4 Ghz van de Zyxel te gebruiken. 

Dat advies heb ik niet gelezen. Wel dat men met de b9 firmware vindt dat apparaten wat snel met 2.4 verbinden ipv 5. Je kan proberen een 5Ghz only Guestnetwerk op te zetten en kijken of het daarop beter gaat.

Af en toe de router opnieuw opstarten werkt ook heel goed.

Ik heb mijn 2.4 en 5 GHz wifi kanalen vastgezet (staat default op auto en wisselen vrij veel gedurende de dag, mijn apparaten konden hier niet zo goed tegen). Sindsdien werkt het vrij stabiel (geen ervaring met Gamen).

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 12 april 2025

Allen bedankt:

• Ik zie dit als Firmware staan: V1.00(ACJG.0)NR53_b9D0806 Ik neem aan dat de wifipunten pure doorgeefluiken zijn en niet aparte Firmware bevatten.
  • Ik heb nu een guest omgeving aangemaakt waar alleen dan de telefoons van de kinderen op zitten. ​@walter.v.l Dus daar moet ik eigenlijk dan het beste de 2.4 uitzetten? 
  • Qua gaming zou ik via 1 van de wifi punten dan de Xbox via een kabel er op willen doen. Maar dan is de NAT dus een issue. Ik heb e.e.a. dan als oplossing gezien met een DMZ, maar andere tips?
  • Resetten doe ik dan nu via de voorkant van de router.

Forum|alt.badge.img
  • 436 reacties
  • 12 april 2025

Wifi punten blijven denk ik alleen goed werken als ze bedraad zijn aangesloten met het modem (zo is het bij mij nu het geval). Als wifi op de router instort blijft wifi op mijn bedraad aangesloten wifi punten gewoon werken.

Wat betreft NAT heb ik geen ervaring mee.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 13 april 2025

Nou inmiddels wil de app ook niet meer connecten en blijft het maar wegvallen. Aan / uit Aan / Uit. Ik ga nog ergens een klacht indienen want het kost misschien niet veel maar dit is gewoon belachelijk.

Als consument moet je blijkbaar best veel kennis hebben om het te hebben en dat vind ik ergens bizar. Mijn unlimited 5g werkt wel gewoon dus de kinderen zitten op mijn hotspot. Die wel gewoon werkt. 

Dank voor alle input maar als dit het Klik en “Klaar” is dan is het echt een prut product. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 13 april 2025

Ik heb nu alles opnieuw geinstalleerd. LAN vanuit een WiFi punt naar de Xbox + NAT open gekregen. Wel met Open AI maar goed die kon iig meekijken. We gaan het meemaken!

Nogmaals bedankt iedereen die input gegeven heeft.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen