Skip to main content
Beantwoord

Klik en Klaar problemen

Goedemiddag! 

Eind 2024 zijn mijn partner en ik verhuisd naar een klein dorpje in Friesland. Geen glasvezel en regulier internet zou slechts snelheden van zo'n 60 mbit/s en 9mbit/s halen. Vandaar gekozen voor Klik en Klaar. 

Omdat mijn thuiswerkplek zich op flinke afstand bevindt van de zitkamer, waar de tv en het modem staan, was het signaal op de werkplek te zwak. Dit heb ik inmiddels opgelost door er een TP-link setje tussen te zetten. Het bevreemdt mij wel dat ik eerst wekenlang heb geprobeerd extra wifi punten te bestellen (via de website, de app, servicepunt in Odidowinkel) en dat de klantenservice mij vertelde dat het onmogelijk was om bij mijn Klik en Klaar abonnement extra wifi punten te bestellen, terwijl ik hier verhalen lees van medeklanten die wel dergelijke punten hebben weten te bemachtigen. 

Ik vind het lastig om heel enthousiast te zijn over Klik en Klaar. Er worden goede snelheden bereikt, maar de stabiliteit laat te wensen over: regelmatig valt de snelheid een paar seconden volledig weg. En daarnaast zijn er dagelijks problemen om met apparaten überhaupt verbinding met de wifi te maken. Met als resultaat: de telefoons en ipads gaan standaard via de databundel van het mobiele abonnement, thuiswerken wordt vermeden en 's avonds een serie op de bank of radio luisteren via internet gaat zeer haperend en dus frustrerend.  

Waarschijnlijk zijn er in de voorgaande topics al handige tips uit de doeken gedaan, maar om eerlijk te zijn gaan veel tips mijn pet te boven. Wij zijn absoluut niet technisch en hoopten met Klik en Klaar een simpel systeem in huis te halen. Verder dan regelmatig de stekker uit het stopcontact en er weer in, zijn we niet gekomen. 

Is er iets wat wij kunnen doen om meer uit ons abonnement te halen? Alvast dank voor het meedenken!

Beste antwoord door eric

Het beste kun je een eigen wifi mesh netwerkje bouwen met bijvoorbeeld een Deco set. De wifi op de Zyxel zet je dan uit. 

Bekijk origineel

2 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8868 reacties
  • Antwoord
  • 10 april 2025

Het beste kun je een eigen wifi mesh netwerkje bouwen met bijvoorbeeld een Deco set. De wifi op de Zyxel zet je dan uit. 

• is een gewaardeerde antwoordgever
  • 200 reacties
  • 10 april 2025

Ik kon de wifi punten online meteen bijbestellen.

Ook kan ik nu via de Odido abbonnementen app de wifi punten aantal wijzigen (Wat niet altijd wil zeggen dat het ook echt doorgevoerd wordt).

Via de admin website op adres 192.168.1.1 kan je de Wifi kanalen van 2.4 en 5 GHz wifi vast zetten.

Als je huidige tplink extra setje wifi mesh gebruikt moet je modem firmware met b9 erin hebben. De b7 firmware heeft problemen met wifi punten.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen