Skip to main content
Beantwoord

Klik en klaar je openzetten poorten niet te bereiken van Oidido mobiel => Klik en klaar?

• 12 november 2024
  • 10 reacties
  • 918 Bekeken

Hoi allen, 

Ik hoop dat er iemand van Odido zelf ook meeleest. 
Ik heb een webapp dat ik open wil zetten (poort 443 TCP) naar het internet toe. 
Dit is gelukt. Maar er valt bij iets op, ik kan de webserver achter mijn K&K verbinding bereiken via: 

• KPN
  • Ziggo 
  • SURFnet 
  • Vodafone (mobiel) 
  • KPN (mobiel). 
  • Contabo 
  • OVH
  • Freedom Internet

Maar als ik het via mijn Odido mobiel telefoon zowel via een Prive sim als werk sim probeer kom je er niet bij. 
Zijn er nog restricties of een configuratie fout op het Oidido netwerk waardoor je open poorten niet werken als je vanuit een Odido mobiele verbinding => naar je webserver achter je Klik en Klaar wilt gaan?  

Zoals ik zei alle ISP combo’s werken maar zolang het Odido mobiel is breekt het. 

Ik hoor het graag of dit bekend is (en hopelijk opgelost wordt natuurlijk :) ) 

Beste antwoord door Tommie van Odido

Hey @Wesley1220, dit klopt inderdaad.

In het huidige domein is het niet mogelijk om een verbinding vanaf je mobiel op te zetten omdat deze voor de NAT-firewall zit. Het moet nog omgezet worden naar een ander domein maar wanneer dit zal gebeuren durf ik echt niet te zeggen. Dat is een vrij groot project namelijk.

Bekijk origineel

10 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13603 reacties
  • Antwoord
  • 13 november 2024

Hey @Wesley1220, dit klopt inderdaad.

In het huidige domein is het niet mogelijk om een verbinding vanaf je mobiel op te zetten omdat deze voor de NAT-firewall zit. Het moet nog omgezet worden naar een ander domein maar wanneer dit zal gebeuren durf ik echt niet te zeggen. Dat is een vrij groot project namelijk.

• Auteur
  • Debutant
  • 14 reacties
  • 14 november 2024

Hoi @Tommie van Odido ik dacht al zo iets inderdaad er lijkt gewoon geen verbinding mogelijk te zijn vanuit de APN internet.mobiel (odido mobile) naar APN fwainternet (Klik en klaar) niet. 

Ik hoop dat dit op den duur wel rechtgetrokken wordt in het netwerk :) 
Het is natuurlijk heel vreemd dat het hele internet wel naar een Klik en klaar klant kan verbinding (indien de poort open staat) Maar dat een lokale Odido mobiele klant dit niet kan… 

Voor nu bypass ik het even met een (externe) VPN verbinding op mijn mobiel. Maar ik hoop dat het op de “to fix” lijstje blijft staan natuurlijk :) 

Dan voor je reactie. 

• is een Top Poster
  • 44 reacties
  • 17 november 2024

Ik ervaar dit gedrag ook, ik volg even mee.

• is een gewaardeerde antwoordgever
  • 167 reacties
  • 5 januari 2025

@Tommie van Odido We zijn een maand verder. Is er al iets bekend over een planning?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13603 reacties
  • 6 januari 2025

Hey ​@walter.v.l, ik heb hier nog geen nieuws over. Ik weet dat ze ermee bezig zijn maar het blijkt toch een lastige opgave om dit te realiseren. 

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 29 januari 2025

Goedemorgen,
Hoe staat het met de update van de Odido NAT-firewall? Is het mogelijk om een indicatie te geven wanneer dit probleem verholpen is? Binnen een maand? Voor de zomer? Eind dit jaar? Ik wil graag met mijn mobiele telefoon met Odido abonnement verbinding kunnen maken met mijn server achter het Klik&Klaar modem. Dan weet ik of ik beter kan wachten op de oplossing of een ander alternatief moet zoeken.
Met vriendelijke groet,
Martijn

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13603 reacties
  • 30 januari 2025

Hey ​@Martijn49, welkom op onze Community!

Dit is inderdaad al aangekaart bij on IP/Core-team. Omdat het op een mobiel netwerk domein draait is er heel veel ook niet mogelijk. Maar ze zijn het aan het onderzoeken, hier hebben we nog geen verdere update over. 

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 9 maart 2025

Goedemiddag Tommie,
Omdat ik in het buitengebied woon heb ik ook een 4G voor thuis abonnement. Tot begin deze maand kon ik dmv portforwarding van het ene 4G voor thuis abonnement verbinden naar een ander 4G voor thuis abonnement. Dat werkt nu helaas niet meer. Ik vermoed dat de reden is, dat jullie werken aan een algemene oplossing voor portforwarding binnen het Odido netwerk. Heb je al een indicatie wanneer het portforwarden tussen klik&klaar en Odido mobiel & 4G voor thuis gaat werken?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13603 reacties
  • 10 maart 2025

Dit is momenteel nog steeds in onderzoek bij het IP-team ​@Martijn49. Het lijkt erg lastig te zijn omdat het gaat om het mobiele netwerk. Dat ligt wat ingewikkelder dan een vast netwerk. 

• Doet lekker mee
  • 1 reactie
  • 1 april 2025

@Tommie van Odido Weer wat weken verder. Al nieuws hierover?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen