Beste,
Al een tijdje heb ik ontzettend traag internet met mijn 4G voor thuis “extra snel”. En met “traag” bedoel ik downlinks van soms onder de 1Mbps en uplinks van rond de 0.5Mbps. Voor sommige aangesloten apparaten geldt dat als “geen internet”.
Omdat ik ook problemen met de wifi had (wifi netwerk verdween soms helemaal) heb ik de Huawei router (met externe LTE antenne) door een tp-link 4g router vervangen. In de hoop dat het trage internet door de defecte router veroorzaakt werd. Maar ook met de nieuwe router is het zo traag. De maximale snelheid die ik de afgelopen weken heb gemeten was rond de 15Mbps down en 5Mbps up.
Het bereik is goed. De router zegt dat de signaalsterkte 100% is. Heel soms 75%.
Met mijn mobiel (ook t-mobile) heb ik op dezelfde plek (thuis) soms ook relatief traag internet (~15/5Mbps down/up). Alleen in de nacht is dat beter. Als ik met mijn mobiel verder de straat oploop (50m) heb ik snel internet (gisteravond nog 170/15Mbps en 50/50Mbps down/up gemeten). Maar ja, de 4G-voor-thuis router kan ik zover niet verplaatsen. En de 4G-voor-thuis is sowieso altijd trager dan internet op mijn mobiel.
Ik woon in het centrum van Amsterdam (adres kan in een PM worden opgevraagd). De dekking is niet het probleem. Op de dekkingskaart staat dat in mijn straat gemiddeld zo’n 90Mbps down worden gemeten.
Iemand die me hiermee kan helpen?
En uberhaupt, waar kan ik een klacht indienen of met T-Mobile service in contact komen? De websites van T-Mobile of werken niet goed (zoals https://www.t-mobile.nl/mobiel/netwerk/dekking in Chrome) of zijn heel misleidend (en dat ligt niet aan mijn niet echt zuiver Nederlands )
Alvast bedankt,
Eric
PS: verwante topics zoals
bieden geen oplossing / zijn niet van toepassing.