Skip to main content
Beantwoord

Welke access point (Zyxel T56)

• 17 juni 2025
  • 1 reactie
  • 18 Bekeken

Momenteel heb ik op de begane grond een Zyxel T56 router staan i.c.m. glasvezel (400mbps). Op zolder hebben we recent een werkplek gemaakt, maar het wifi-signaal komt niet tot daar (ook niet met extender) - dus ik wil kijken om daar een access point aan te sluiten. Ik heb al wat berichten gelezen over sommige AP's die niet lekker samenwerken met de Zyxel, dus voor aanschaf wilde ik graag advies inwinnen over welke AP's aangeraden worden? Wat is het voordeel van mesh daarbij?

Aanvullend is het nu zo dat de IP-adressen van de apparaten wisselen, wat problemen met whitelisting op het werk oplevert (elke zoveel weken moet ik een nieuw IP laten whitelisten). Kan ik dat ook afvangen met een AP (of op een andere manier)? Thanks!

Beste antwoord door Waqqas

Hallo ​@SweptInk 

Je kan een WiFi plus punt nemen van Odido die in mesh werkt met de router, je schakelt dan automatisch over naar de WiFi van het AP als je boven bent.

Je kan ook een TP-LINK Deco systeem nemen en de Zyxel router vervangen door een unit zodat je door  het hele huis WiFi hebt met meerdere units.

Bekijk origineel

1 reactie

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21812 reacties
  • Antwoord
  • 17 juni 2025

Hallo ​@SweptInk 

Je kan een WiFi plus punt nemen van Odido die in mesh werkt met de router, je schakelt dan automatisch over naar de WiFi van het AP als je boven bent.

Je kan ook een TP-LINK Deco systeem nemen en de Zyxel router vervangen door een unit zodat je door  het hele huis WiFi hebt met meerdere units.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen