Skip to main content
Beantwoord

Gebruik eigen SFP+ / xgs-pon module registratie

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Hallo allemaal,

vandaag is de Guidion monteur langs geweest om de verse Delta glasvezel verbinding tot stand te brengen, maar ik heb hem niks laten ophangen omdat ik wens dat hij op mijn "Zaram xgs-pon” module wordt geïnstalleerd ( de odido modem(s) werken ), zodat hij rechtstreeks in mijn vertrouwde mikrotik kan. 

De gegevens van de module zouden in mijn profiel te zien moeten kunnen zijn.

Wie o wie van de community moderators kan mij daarbij helpen :D

Beste antwoord door Hurde

Demi van Odido schreef:

Hi ​@Hurde, super dat je al aan de slag bent gegaan! Het kan inderdaad zo zijn dat het nog eventjes kan duren voor het werkt. 

Wat het ook nog kan zijn, is dat de pbit-translation niet goed staat. Je zou dan ook nog vlan 801 kunnen gebruiken als workaround om online te komen ipv vlan 300. Mocht dit niet werken? Dan is het inderdaad nog even afwachten tot de wijzigingen goed zijn doorgekomen. 

@Demi van Odido na het aanpassen van vlan 300 naar vlan 801 kreeg ik vrijwel per direct een ip ontvangen, en heb ik een actieve internet verbinding, fantastisch!

maar om er zeker van te zijn, kan het voorkomen dat ik later de vlan moet terug zetten naar 300 ?

Bekijk origineel

7 reacties

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud-Moderator | Internet + TV
  • 1995 reacties
  • 30 mei 2025

Hi ​@Hurde, ik help je hier met alle liefde verder mee! Ik heb direct met mijn collega van de fiber afdeling geschakeld hiervoor. Omdat het Delta betreft moet dit doorgezet worden naar Delta, waardoor we de registratie niet zelf direct kunnen doen. Als de verbinding omgezet wordt, dan merk je dat het internet thuis niet werkt. Op dat moment kan je dan jouw Zaram aansluiten. Als het goed is, werkt het dan daarna gelijk weer zoals het hoort. Laat je weten als het eenmaal omgezet is en of het werkt? Ik ben benieuwd!

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 1995 reacties
  • 30 mei 2025

Hi ​@Hurde, hier ben ik weer! Ik kreeg zojuist te horen dat jouw Zaram module nu door Delta is geregistreerd. Zou je willen controleren of alles werkt? 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 30 mei 2025
Demi van Odido schreef:

Hi ​@Hurde, hier ben ik weer! Ik kreeg zojuist te horen dat jouw Zaram module nu door Delta is geregistreerd. Zou je willen controleren of alles werkt? 

@Demi van Odido Ik heb tot zover nogsteeds een actieve verbinding via de Delta modem.

maar ik ga nu de kabels omwisselen, en dan hoor je weer van mij!

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 30 mei 2025

@Demi van Odido 

De kabel is omgewisseld,

de DHCP Client is zoekende op de SFP+ , via vlan id 300 ( de exacte instelling zoals het mij was gelukt met de delta modem )

Maaarrr, ik heb tot zover nog geen ip adress terugontvangen.

Ik hoop dat het een kwestie is, van geduld.  ^^ 

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 1995 reacties
  • 30 mei 2025

Hi ​@Hurde, super dat je al aan de slag bent gegaan! Het kan inderdaad zo zijn dat het nog eventjes kan duren voor het werkt. 

Wat het ook nog kan zijn, is dat de pbit-translation niet goed staat. Je zou dan ook nog vlan 801 kunnen gebruiken als workaround om online te komen ipv vlan 300. Mocht dit niet werken? Dan is het inderdaad nog even afwachten tot de wijzigingen goed zijn doorgekomen. 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • Antwoord
  • 30 mei 2025
Demi van Odido schreef:

@Demi van Odido na het aanpassen van vlan 300 naar vlan 801 kreeg ik vrijwel per direct een ip ontvangen, en heb ik een actieve internet verbinding, fantastisch!

maar om er zeker van te zijn, kan het voorkomen dat ik later de vlan moet terug zetten naar 300 ?

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 1995 reacties
  • 30 mei 2025

@Hurde Woehoe, geweldig dat het helemaal gelukt is. Blij om dat te lezen! Voor nu is het een communicatie ding bij Odido waardoor je problemen kan ervaren icm de vlan 300. Tot dat is opgelost kun je van vlan 801 gebruikmaken en kan je erna er eventueel voor kiezen om dit weer terug te zetten naar vlan 300. In principe is het niet per se nodig en kan je dit ook zo laten staan!😊

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen