In de heeeel nare gebruiksomgeving vh zyxel modem wil ik graag mijn eigen DNS server instellen en daar waar mogelijk heb ik dit gedaan. Ik heb een herstart doorgevoerd en de lan/wan kabels verbroken en verbonden. Tevens een reset en aan/uit. Geen van de acties bewegen het modem de juiste DNS server te selecteren en ik zie tevens dat ik een heel klantonvriendelijke gebruikersinterface heb en zeer beperkt online interfacescreenshots lijken verschillend voor EX5601-T1. (
Firmware-versie
V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130
Kan odido mij vertellen hoe ik mijn eigen DNS kan instellen?
Beste antwoord door rvk01
Je kunt de DNS servers die de router zelf gebruikt niet wijzigen. Maar je kunt wel wijzigen welke DNS server doorgegeven wordt aan de clients via DHCP (daarna wordt de router niet meer als DNS gebruikt). De clients moeten wel even opnieuw verbinden om die nieuwe DNS te krijgen. Het werkt wel want ik heb mijn IP voor mij pihole hier ingesteld.
Je kunt dit instellen bij -> drie puntjes bovenin > Netwerkinstellingen > Thuisnetwerk en dan bij DNS kiezen voor statisch en je eigen DNS IP opgeven. En dan je clients die even opnieuw opstarten.
Je kunt de DNS servers die de router zelf gebruikt niet wijzigen. Maar je kunt wel wijzigen welke DNS server doorgegeven wordt aan de clients via DHCP (daarna wordt de router niet meer als DNS gebruikt). De clients moeten wel even opnieuw verbinden om die nieuwe DNS te krijgen. Het werkt wel want ik heb mijn IP voor mij pihole hier ingesteld.
Je kunt dit instellen bij -> drie puntjes bovenin > Netwerkinstellingen > Thuisnetwerk en dan bij DNS kiezen voor statisch en je eigen DNS IP opgeven. En dan je clients die even opnieuw opstarten.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.