Skip to main content
Beantwoord

Verbindingsproblemen wifi

• 21 februari 2025
  • 11 reacties
  • 132 Bekeken

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Beste lezer,

Sinds een stroomuitval zijn alle smart apparaten in paniek. Ik heb een stuk of 25 wifi lampen, 5 slimme stekker, 2 nest cameras, 4 nest speaker/hubs en nog wat zigbee lampen. De zigbee lampen hebben geen last van verbindingsproblemen. Maar de rest, waaronder ook de telefoons, worden er continu vanaf gegooid. Al geprobeerd om 2,4ghz en 5ghz los te koppellen, 1 vd 2 te gebruiken en vice versa maar niks helpt. Bij elke herstart of reset krijgt weer een ander deel vd lampen wel verbinding en de rest niet. Enig idee wat ik hier aan kan doen?

Modem is een Zyxel t50 VMG8825

Beste antwoord door Waqqas

@Asixz 

Een T50 achter een T56 werkt niet, de T50 verwacht VLAN 300 op de WAN poort, neem WiFi Plus of een andere AP om de limiet van 32 uit te breiden?

Een gastnetwerk 2,4 GHz aanmaken met toegangsscenario thuisgast kan ook, verbindt vervolgens wat apparaten hiermee.

Bekijk origineel

11 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21821 reacties
  • 21 februari 2025

Hallo ​@Asixz 

De Zyxel heeft een limiet van 32 WiFi cliënten, misschien komt het hierdoor?

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1552 reacties
  • 21 februari 2025

En de reden waardoor het voorheen misschien wel goed ging kan zijn dat de limiet van 32 per band is (dus 2,4Ghz apart van 5Ghz).

Kijk even in de router of je dus aan die limiet zit.

• is een Top Poster
  • 28 reacties
  • 22 februari 2025

En zigbee heeft zijn eigen netwerk, vandaar dat je daar geen last heb.

Misschien overgaan naar meer apparaten met zigbee?

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 22 februari 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@Asixz 

De Zyxel heeft een limiet van 32 WiFi cliënten, misschien komt het hierdoor?

rvk01 schreef:

En de reden waardoor het voorheen misschien wel goed ging kan zijn dat de limiet van 32 per band is (dus 2,4Ghz apart van 5Ghz).

Kijk even in de router of je dus aan die limiet zit.

Dank voor de antwoorden, de 2,4ghz zit idd helemaal aan z'n limiet. Heb nu via een andere post de T56 aangevraagd, hopelijk werk dat beter. En anders kan ik de T50 nog als apart SSID houden voor alleen de smart apparaten?

Rondido schreef:

En zigbee heeft zijn eigen netwerk, vandaar dat je daar geen last heb.

Misschien overgaan naar meer apparaten met zigbee?

Klopt helemaal, tijdens aanschaf waren de zigbee varianten nog een stuk duurder, vandaar veel op de wifi. Maar als ze aan vervanging toe zijn komt er zeker een zigbee variant.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1552 reacties
  • 22 februari 2025

De T-56 heeft ook een limiet van 32 per band.

Verder weet ik even niet of een T-50 lekker reageert als tweede router achter een T-56. Dit omdat je volgens mij nergens in kunt stellen dat er geen VLAN op de WAN zit (plus dat je apparaten dan niet vanuit de T-56 beschikbaar zijn). En hem via LAN aansluiten zou misschien wel kunnen (zelf ip range opgeven) maar ik denk dat ie dan over de floss gaat omdat ie geen WAN kan vinden.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21821 reacties
  • Antwoord
  • 22 februari 2025

@Asixz 

Een T50 achter een T56 werkt niet, de T50 verwacht VLAN 300 op de WAN poort, neem WiFi Plus of een andere AP om de limiet van 32 uit te breiden?

Een gastnetwerk 2,4 GHz aanmaken met toegangsscenario thuisgast kan ook, verbindt vervolgens wat apparaten hiermee.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 23 februari 2025
Waqqas schreef:

@Asixz 

Gastnetwerk met toegangsscenario klinkt als een perfecte oplossing. Dank voor het antwoord!

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1552 reacties
  • 23 februari 2025

@Waqqas Tellen apparaten op een gastnetwerk niet mee met de 32 apparaten limiet per band?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21821 reacties
  • 23 februari 2025

@rvk01 

Het gastnetwerk is weer een aparte netwerk dus dan zou je denken dat je hier ook 32 cliënten per band mee kan verbinden, we zien wel of het de oplossing is voor TS.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 23 februari 2025

Ik verwacht de T56 morgen of overmorgen binnen te krijgen, dan ga ik het even uit proberen.

Word vervolgd.

• is een Top Poster
  • 28 reacties
  • 24 februari 2025
Waqqas schreef:

@rvk01 

Het gastnetwerk is weer een aparte netwerk dus dan zou je denken dat je hier ook 32 cliënten per band mee kan verbinden, we zien wel of het de oplossing is voor TS.

Dat gaat wel ten koste van je andere netwerk (ssid)

Je kan van b.v snelweg met 2 banen (data) geen 4 baans snelweg maken.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen