Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel aansluiting rechtstreeks op FritzBox 5690 Pro (int model)

• 31 januari 2025
  • 5 reacties
  • 156 Bekeken

Hoi,

Ik heb de volgende glasvezel aansluiting ( zie foto) en ik wil graag deze aansluiting rechtstreeks aansluiten op een modem AVM Fritz!box 5690 Pro Internationaal model,zonder toevoeging van de converter of huidige Zyxel T-50 modem. Ik heb contact gehad met Odido helpdesk en de helpdesk van mijn Netwerkbeheerder KPN (Reggefiber) maar beiden wisten me dit niet te vertellen,behalve Glas Over Fiber.. De AVM Fritz!box ondersteund AON en G.Pon. Kan iemand mij vertellen of ik dit modem kan gebruiken? Alvast bedankt voor het meedenken!

Beste antwoord door rvk01

Wat is het merk en typenummer van dat zwarte kastje wat daaronder hangt?

Want dat schijnt de ONT of NT te zijn. (Ik neem aan dat dat dunne gele kabeltje een glasvezelkabel is)

De Fritzbox 5690 Pro ondersteund wel AON en GPON… maar geen XGS-PON. Daar is dan weer de Fritzbox 5590 of 5530 Fiber voor nodig.

https://nl.avm.de/producten/avm-productvergelijking/fritzbox/glasvezel/

Bekijk origineel

5 reacties

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1127 reacties
  • Antwoord
  • 31 januari 2025

Want dat schijnt de ONT of NT te zijn. (Ik neem aan dat dat dunne gele kabeltje een glasvezelkabel is)

De Fritzbox 5690 Pro ondersteund wel AON en GPON… maar geen XGS-PON. Daar is dan weer de Fritzbox 5590 of 5530 Fiber voor nodig.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20995 reacties
  • 31 januari 2025

Hallo ​@S_Bosman 

Dat zwarte kastje is een AON mediaconverter dus de gele glasvezelkabel kun je in je Fritzbox pluggen met een AON SFP module. Kies vervolgens het Odido profiel of andere ISP met VLAN 300 (DHCP).

Zorg er wel voor dat je de juiste glasvezelkabel gebruikt, volgens het internet is dat een SC/UPC - LC/APC glasvezelkabel.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 31 januari 2025
rvk01 schreef:

Dit kastje hangt eronder.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1127 reacties
  • 31 januari 2025

@S_Bosman Zoals Waqqas al aangeeft is dat inderdaad een media converter dus je zit nog op een AON aansluiting. Je moet je wel realiseren dat bij een verandering (bv hogere snelheid naar 8Gbps e.d.) de aansluiting ooit kan veranderen naar XGS-PON.

Voor de rest kun je de post van Waqqas volgen (ook rekening houdend met e.v. glasvezel patchkabel switch).

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 31 januari 2025

Dank jullie wel voor jullie reacties!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen