Skip to main content
Beantwoord

Mac filter T-56

• 27 januari 2025
  • 8 reacties
  • 115 Bekeken

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Hoe kan ik op de ZyXel EX5601-T1 de Mac filter instellen? Onder beveiliging zie ik de optie niet staan. 

Beste antwoord door Waqqas

Hallo ​@SGL 

In de Zyxel-T56 router interface bij netwerkinstellingen, draadloos, MAC-verificatie lijkt het wel mogelijk te zijn wat jij wilt.

Ik heb hier echter nog nooit gebruik van gemaakt dus kijk maar even of het werkt 😄

Bekijk origineel

8 reacties

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1467 reacties
  • 27 januari 2025
SGL schreef:

Hoe kan ik op de ZyXel EX5601-T1 de Mac filter instellen? Onder beveiliging zie ik de optie niet staan. 

Mac filter voor wat? DHCP reservering of Ouderlijk toezicht?

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 27 januari 2025
rvk01 schreef:
SGL schreef:

Mac filter voor wat? DHCP reservering of Ouderlijk toezicht?

Om apparaten die ik niet ken te weren van mijn wifi netwerk.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1467 reacties
  • 27 januari 2025
SGL schreef:

Ha, je bedoeld dus aangeven welke Mac adressen wel toegestaan zijn en de rest blokkeren.

Zover ik weet is dat in de aangepaste provider firmware in de Zyxel T-56 niet (meer) mogelijk.

Deze optie zit wel in de standaard firmware maar niet in de aangepaste firmware.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 27 januari 2025
rvk01 schreef:
SGL schreef:

Ha, je bedoeld dus aangeven welke Mac adressen wel toegestaan zijn en de rest blokkeren.

Zover ik weet is dat in de aangepaste provider firmware in de Zyxel T-56 niet (meer) mogelijk.

Deze optie zit wel in de standaard firmware maar niet in de aangepaste firmware.

Thanks rvK01! En Odido grote min punt! Pffff… Ik verlang zo naar de tijden van Tweak.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1467 reacties
  • 27 januari 2025
SGL schreef:

Thanks rvK01! En Odido grote min punt! Pffff… Ik verlang zo naar de tijden van Tweak.

Een optie is om een eigen router neer te hangen. Bij Odido kan dat gelukkig wel makkelijker dan bij b.v. Delta (waar de ONT geïntegreerd zit in hun Nokia router/modem).

Maar inderdaad… het kan soms irritant zijn dat de firmware behoorlijk restricted is. Dit is echter wel gedaan om de support ook makkelijker te maken.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21609 reacties
  • Antwoord
  • 27 januari 2025

Hallo ​@SGL 

In de Zyxel-T56 router interface bij netwerkinstellingen, draadloos, MAC-verificatie lijkt het wel mogelijk te zijn wat jij wilt.

Ik heb hier echter nog nooit gebruik van gemaakt dus kijk maar even of het werkt 😄

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1467 reacties
  • 27 januari 2025

@Waqqas Dat is inderdaad een goede. Die optie lijkt er inderdaad nog wel te zijn voor wifi apparaten. MAC-restrictiemodus standaard “Afwijzen” zetten (voor beide 2,4 en 5Ghz.) en dan per Mac adres toestaan.

Jammer dat het alleen voor wifi is, maar het is beter dan niets.

MAC-verificatie kan de toegang van de apparaten tot je draadloze netwerk toestaan of blokkeren. Bewerk de lijst in de tabel om de regel voor de toegang tot een of meerdere apparaten te bepalen

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 27 januari 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@SGL 

Thanks! Ik ga het proberen! :)

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen