Skip to main content
Beantwoord

vragen over poort blokkade van zakelijk glasvezel 4G internet backup

• 24 januari 2025
  • 2 reacties
  • 39 Bekeken

Ik heb een zakelijk glasvezel abonnement icm 4G dongel voor internet backup. De glasvezel verbinding alsook de 4G backup internet werken prima naar behoren. 

Ik vroeg me af of er beperkingen zijn op het LTE netwerk wanneer de internet backup is ingeschakeld. Voorbeeld, ik gebruik wireguard VPN en dit werkt prima wanneer mijn glasvezel verbinding actief is maar wanneer de internet backup is ingeschakeld dan kan ik geen wireguard verbinding meer opzetten. 

Lang verhaal kort, worden er bepaalde poorten geblokkeerd?

Beste antwoord door eric

Op dit forum spreek je met andere klanten over consumenten producten.  Zakelijke producten zijn veel minder homogeen en moderators kunnen ook niet in de Zakelijke crm systemem.

Maar in het algemeen geldt dat de backup eigenlijk maar zelden nodig moeten zijn . Alleen ten tijde van een glasvezel storing.

Je kan dan de meest basale zaken door laten lopen, maar een mobiele verbinding bevat een extra NAT translatie in het netwerk kan een uitdaging zijn voor b.v. een vpn tunnel.

Bekijk origineel

2 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9295 reacties
  • Antwoord
  • 24 januari 2025

Op dit forum spreek je met andere klanten over consumenten producten.  Zakelijke producten zijn veel minder homogeen en moderators kunnen ook niet in de Zakelijke crm systemem.

Maar in het algemeen geldt dat de backup eigenlijk maar zelden nodig moeten zijn . Alleen ten tijde van een glasvezel storing.

Je kan dan de meest basale zaken door laten lopen, maar een mobiele verbinding bevat een extra NAT translatie in het netwerk kan een uitdaging zijn voor b.v. een vpn tunnel.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 25 januari 2025

Ah zo’n vermoeden had ik al inderdaad, bedankt voor je antwoord! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen