Skip to main content
Beantwoord

EX5601-T1 firmware bug

• 23 januari 2025
  • 2 reacties
  • 42 Bekeken

Ik heb sinds een week vreemde storingen en de verbinding valt om de 30-60 minuten weg.

Geinstalleerde firmware: 

V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130

Ik zie in de error logs verschillende meldingen dat m’n router connectie verliest met de wan interface. Kunnen jullie de firmware release nalopen of degraden? Om het half uur klapt m’n internet eruit en dit stoort me mateloos.

Jammer dat er geen device beheer beschikbaar is anders had ik hem zelf wel ge-update :)

Beste antwoord door Rickvollebregt

Hi,

Probleem gevonden. Sonos beam had ook een bekabeld netwerk al voor een langere tijd + Wifi. Om het uur probeerde de Sonos apperatuur de gateway te stelen met het opbouwen van een Sonos netwerk. Heb ergens op reddit een bug gelezen over Sonos verbonden via Wifi en Ethernet. Geen idee ook waarom ik hem via wifi+ethernet had verbonden. Dit was iig terug te lezen in de logs van de router.

Bekijk origineel

2 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20821 reacties
  • 23 januari 2025

Hallo ​@Rickvollebregt 

De gehele verbinding valt dus weg en het internet lampje op de router brandt dan rood? Welke lampjes branden of knipperen er op dat moment op de mediaconverter?

Kan je de internetkabel tussen mediaconverter en router ook eens vervangen?

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • Antwoord
  • 5 maart 2025

Hi,

Probleem gevonden. Sonos beam had ook een bekabeld netwerk al voor een langere tijd + Wifi. Om het uur probeerde de Sonos apperatuur de gateway te stelen met het opbouwen van een Sonos netwerk. Heb ergens op reddit een bug gelezen over Sonos verbonden via Wifi en Ethernet. Geen idee ook waarom ik hem via wifi+ethernet had verbonden. Dit was iig terug te lezen in de logs van de router.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen