Hallo,
Ik heb recentelijk een Synology NAS gekocht. Bij het aansluiten op mijn eigen netwerk kon ik daar geen verbinding mee krijgen. Na wel verbinding te krijgen met een directe kabel naar een PC, en het een en ander proberen, ben ik tot de conclusie gekomen dat er in de communicatie tussen de NAS en de T-54 iets niet goed gaat.
Fysieke situatie: alle lokale apparaten met een kabel zijn aangesloten op een unmanned switch, die weer is aangesloten op de T-54. WiFi verloopt via de T-54. T-54 geeft de dynamische IP adressen uit.
Ik kan de NAS zien op andere apparaten en verbinding maken zolang het netwerkverkeer niet via de T-54 verloopt. Bekabelde apparaten zien de NAS, en WiFi apparaten zien de NAS als ik een oud en traag ander WiFi punt aan de switch koppel.
De NAS is op de T-54 niet te zien in de lijst met aangesloten apparaten. De NAS heeft een vast IP-adres, ingesteld op de NAS zelf, dat buiten de range aan dynamische adressen ligt. Wel alles in de 192.168.0.x reeks. De NAS zit op hetzelfde subnet, 255.255.255.0, als de T-54. Default gateway in de NAS is het IP adres van de T-54.
De NAS en T-54 zijn opnieuw opgestart geweest (met eerst de T-54 weer aan, en daarna de NAS), IP instellingen van de NAS zijn meerdere malen gereset, NAS heeft op enig moment ook een harde reset gekregen waarna ik de NAS software opnieuw heb geïnstalleerd.
Verder dan het bovenstaande kom ik niet met mijn eigen kennis en met wat ik op het internet heb kunnen vinden. Weten jullie wellicht nog iets dat dit probleem kan oplossen?