Skip to main content
Beantwoord

Zyxel T-56 geen bridge-mode: wat is beste alternatief?

• 24 oktober 2024
  • 7 reacties
  • 613 Bekeken

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Ik heb pas geleden een abonnement afgesloten voor internet+tv, via glasvezel, bij Odido. (Overstap vanaf Ziggo).  Vandaag pakket ontvangen met spullen om alles aan te sluiten.

Nu zit er een Zyxel T-56 modem bij, die naar ik lees, niet in bridge-mode gezet kan worden. Ik had gehoopt dat het bijgeleverde modem 1 op 1 het Ziggo modem kan vervangen. Dit modem staat in bridge-mode, omdat ik een TP-Link deco M4 mesh systeem heb voor wifi. Dat kan dus blijkbaar niet.

Voor TV ga ik geen mediabox gebruiken, maar gebruik Android TV-app op smart TV.

Welk modem/router zou ik (het beste) kunnen gebruiken als alternatief?

Beste antwoord door Waqqas

Hallo @leeuwa 

De TP-LINK Deco kan je rechtstreeks aansluiten op de mediaconverter, stel het volgende dan in:

In de Deco app ga naar more, advanced, IPTV/VLAN, sçhakel dit in, mode custom, internet VLAN 300, prioriteit 0, pas dit toe en herstart de mediaconverter.

Bekijk origineel

7 reacties

emilimeters
  • is een Top Poster
  • 387 reacties
  • 24 oktober 2024

een RJ45 kabeltje?! Als de TP-Link vlan 300 aankan, kun je volgens mij de zyxel er gewoon tussenuit halen.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20469 reacties
  • Antwoord
  • 24 oktober 2024

Hallo @leeuwa 

De TP-LINK Deco kan je rechtstreeks aansluiten op de mediaconverter, stel het volgende dan in:

In de Deco app ga naar more, advanced, IPTV/VLAN, sçhakel dit in, mode custom, internet VLAN 300, prioriteit 0, pas dit toe en herstart de mediaconverter.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 25 oktober 2024
Waqqas schreef:

Hallo @leeuwa 

Ok, dat is mooi. Bedankt voor de tips.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20469 reacties
  • 25 oktober 2024

@leeuwa 

Mediaconverter > Zyxel > Deco set on Acces Point Mode is ook een optie.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 25 oktober 2024
Waqqas schreef:

@leeuwa

Mediaconverter > Zyxel > Deco set on Acces Point Mode is ook een optie.

Ok. Is het standaard IP-adres van LAN (192.168.1.1) aan te passen naar 192.168.178.1 op de Zyxel T56?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20469 reacties
  • 25 oktober 2024

@leeuwa 

Dat kan.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 25 oktober 2024

Ok. Bedankt ik weet genoeg.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen