Skip to main content
Beantwoord

zyxel T50 modem vervangen

Goedemorgen, ik ben al lange tijd tevreden klant bij eerst T-mobile en nu Odido. Ik heb ivm lastig wifi kunnen ontvangen 2 wifi punten extra in mijn abonnement. Toch heb ik met name beneden in huis bij de voordeur en in de tuin slecht bereik. Mijn buurman is ook klant bij jullie en gaf mij de tip om te vragen of mijn verouderde T50 modem wellicht vervangen kan worden. Ook hier op het forum heb ik gelezen dat dit de situatie flink kan verbeteren. Vandaar de vraag of mijn T50 modem ook door een modern exemplaar vervangen kan worden?

Met vriendelijke groet, Chris

Beste antwoord door Cheyenne van Odido

Hi ​@chrisjecool, goed dat je ons aanschiet! Ik heb het meteen in orde gemaakt. Je krijgt nog een e-mail ter bevestiging. De T-50 hoeven wij niet terug. Je kunt deze afleveren bij een milieupunt bij jou in de buurt, bijvoorbeeld. Weet dat je een trackinglink krijgt via een e-mail van de bezorgdienst zodra deze in hun handen is!

Bekijk origineel

49 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13312 reacties
  • 14 oktober 2024

Hi @chrisjecool, welkom op onze Community!

Dat kan ik zeker voor je in gang zetten. Op dit moment is de T-56 niet voorradig, pas eind november weer. Ik kan het modem omruilen voor de T-54, de wifipunten moeten dan ook vervangen worden en retour gestuurd worden. Ik moet die omruilen voor de WX5600's. Zal ik dit voor je in gang zetten of wacht je liever tot eind november? 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 14 oktober 2024

Hallo Tommie, dank voor je snelle reactie. Die 6 weken zing ik nog wel uit, dan wil ik me al graag aanmelden voor zo'n T56 modem, kun je mij daarvoor al in de wacht zetten?

Vriendelijke groet, Chris

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 15 oktober 2024

Hallo Tommie, Goedemorgen.
Ik heb de T56 nodig ook en eind november zing nog wel uit voor mij.👍
Kun je mij daarvoor ook al in de wacht zetten graag? 😀
Mijn vraag staat hier. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 17 oktober 2024

Goedemorgen @Tommie van Odido, voor de zekerheid, omdat er even door dit topic heen gefietst werd 😉. Is het mogelijk dat je al registreert dat ik graag de T56 wil ontvangen zodra deze weer leverbaar is? Hoor graag van je!

Met vriendelijke groet, Chris

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13312 reacties
  • 17 oktober 2024

Hey @chrisjecool, nee ik kan dat niet registreren. Graag zelf alert op zijn en contact opnemen eind november! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 17 november 2024

@Tommie van Odido ik heb begrepen dat de T56 inmiddels weer op voorraad is, zou je voor mij een omruilen in gang willen zetten? Ik heb nu een T50 en 2 wifi hotspots. Alvast dank!

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 2590 reacties
  • Antwoord
  • 19 november 2024

Hi ​@chrisjecool, goed dat je ons aanschiet! Ik heb het meteen in orde gemaakt. Je krijgt nog een e-mail ter bevestiging. De T-50 hoeven wij niet terug. Je kunt deze afleveren bij een milieupunt bij jou in de buurt, bijvoorbeeld. Weet dat je een trackinglink krijgt via een e-mail van de bezorgdienst zodra deze in hun handen is!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 19 november 2024

@Cheyenne van Odido geweldig, dank je wel! Zitten daar ook andere wifipunten bij?

• Doet lekker mee
  • 6 reacties
  • 19 november 2024

Ook ik zou graag de T50 willen omruilen voor de T56. Wil het wifi uitbreiden thuis .

Alvast bedankt!

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • 2159 reacties
  • 20 november 2024

Hoi ​@emoe52, we hebben op dit moment alleen een beperkte voorraad van onze Zyxel T-56 modems. Maar ik heb het direct voor je aangevraagd en het komt zo snel mogelijk jouw kant op. Houd er rekening mee dat het wat langer kan duren dan normaal. Per e-mail houden we je op de hoogte. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je een mooie dag! Groetjes, Ishana

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • 2159 reacties
  • 20 november 2024

Hoi ​@chrisjecool, geen zorgen! Ik heb je huidige wifipunten meteen verwijderd uit je abonnement. Vanwege een technische issue kunnen we de nieuwe wifipunten pas opsturen zodra de oude teruggestuurd zijn naar ons. Laat je een reactie achter als je dit gedaan hebt? Alvast bedankt! Groetjes, Ishana

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 23 november 2024

Goedemorgen, ik ben al lange tijd tevreden klant bij Odido.Toch heb ik met name beneden in huis bij de voordeur en in de tuin slecht bereik. Mijn buurman is ook klant bij jullie en gaf mij de tip om te vragen of mijn verouderde T50 modem wellicht vervangen kan worden. Ook hier op het forum heb ik gelezen dat dit de situatie flink kan verbeteren. Vandaar de vraag of mijn T50 modem ook door een modern exemplaar vervangen kan worden?

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4098 reacties
  • 25 november 2024

@mieczkowski Dat is zeker een goede tip geweest van de buurman. Ik wil graag dat je overal kan genieten van goed bereik. Ik help je dan ook graag verder! 

Ik heb meteen een nieuw modem voor je besteld. Je ontvangt hierover een e-mail met een track & trace code om de bestelling te volgen. Het oude modem hoef je niet meer naar ons terug te sturen, maar deze mag je afgeven bij een recyclepunt bij jou in de buurt. 

Laat je het mij weten als ik nog ergens anders bij kan helpen? Ik wens je alvast veel plezier met het nieuwe modem! 😀

• 2 reacties
  • 25 november 2024

Hartelijk dank voor uw hulp.  Ik wacht op een nieuwe router.  Groeten.

• 2 reacties
  • 1 december 2024

@Tommie van Odido 

Goedemorgen, 

Het is erg goed van jullie dat ik gisteren een nieuw modem en router heb ontvangen, welke goed werken, maar nu zie ik dat ik er een nieuwere router is, nl. de T56, kunnen jullie mij deze nieuwere versie regelen. want de T50 is end of life van Zyxel. 

Alvast bedankt

Mike

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4098 reacties
  • 2 december 2024

@michaelrogue Super fijn om te lezen dat het modem goed werkt. Echter snap ik goed dat je graag een model wilt wat de komende tijd nog meegaat. Ik help je graag verder!

Op dit moment heb ik alleen de mogelijkheid om een T-54 naar je te sturen. Dit modem is in principe hetzelfde als de T-56, alleen beschikt deze ook over een DSL-poort. 

Laat je mij weten of je dit wil? Dan ruil ik het modem meteen voor je om!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 5 december 2024
Cheyenne van Odido schreef:

Hallo Cheyenne, ik heb vandaag de nieuwe modem geïnstalleerd en het werkt goed! De oude wifi punten heb ik klaar liggen, maar hoe stuur ik deze terug en waar naar toe? Ik hoop dat ik de nieuwe snel mag ontvangen want de wifi boven is nu heel erg slecht, zonder de wifi punten

Vriendelijke groet, Chris

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13312 reacties
  • 6 december 2024

Hi ​@chrisjecool, op 20-11 heb je een e-mail gehad met de retourinstructies. Hier is de QR-code te downloaden! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 6 december 2024

Ok ik ga kijken, dankjewel!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 9 december 2024
Ishana van Odido schreef:

Hoi ​@chrisjecool, geen zorgen! Ik heb je huidige wifipunten meteen verwijderd uit je abonnement. Vanwege een technische issue kunnen we de nieuwe wifipunten pas opsturen zodra de oude teruggestuurd zijn naar ons. Laat je een reactie achter als je dit gedaan hebt? Alvast bedankt! Groetjes, Ishana

Goedemorgen,

Afgelopen vrijdag heb ik de wifi punten opgestuurd naar Odido. Daarvoor ben ik naar het DHL punt gegaan, echter kreeg ik daar te horen dat ik bij het PostNL punt moest zijn om iets naar Odido te sturen, maar dan niet de QR code moest gebruiken. Dit heb ik gedaan en bij het PostNL punt konden ze inderdaad een sticker uitprinten om het op te sturen naar Odido, maar dus niet via de QR code die ik had ontvangen. Ik vraag me af of dit nu wel goed komt en hoop niet dat dit vertraging oplevert voor het ontvangen van de nieuwe wifi punten. Mijn internet op de bovenverdieping is namelijk erg instabiel en traag (5 tot 20mbps). Als dat helpt heb ik een barcode die op het verzendbewijs staat. Op de doos die ik heb opgestuurd staat geen afzender vermeld, daarom de checkvraag of het nu wel goed wordt afgehandeld. 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 2590 reacties
  • 10 december 2024

Hi ​@chrisjecool, dank voor de uitleg en het retour sturen! In sommige gevallen kan PostNL ook een Odido pakket aannemen. Zou je voor de zekerheid de trackinglink in je Community profiel willen plaatsen? Dat kan bijvoorbeeld bij het vakje '’Info voor moderator'’. Hou de tracking natuurlijk ook zelf in de gaten. Zie je volgende week nog geen ontwikkelingen, trek hier dan aan de bel. Ik ga dan de trackinglink na. Dan handelen we dit hoe dan ook voor je af!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 10 december 2024
Cheyenne van Odido schreef:

Hi ​@chrisjecool, dank voor de uitleg en het retour sturen! In sommige gevallen kan PostNL ook een Odido pakket aannemen. Zou je voor de zekerheid de trackinglink in je Community profiel willen plaatsen? Dat kan bijvoorbeeld bij het vakje '’Info voor moderator'’. Hou de tracking natuurlijk ook zelf in de gaten. Zie je volgende week nog geen ontwikkelingen, trek hier dan aan de bel. Ik ga dan de trackinglink na. Dan handelen we dit hoe dan ook voor je af!

Ok Cheyenne dank je voor de tip. Ik heb de tracking link geplaatst in het vak "info voor moderator" in mijn profiel. Ik heb ook zelf even gecontroleerd en er staat dat het pakket 8 december bezorgd is. Kun jij hiermee uit de voeten en hopelijk de nieuwe wifi punten naar mij toesturen? Hoor graag!

Met vriendelijke groet, Chris!

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 1582 reacties
  • 11 december 2024

Hi ​@chrisjecool, ontzettend bedankt voor het toevoegen van de link! Ik zie dat het pakket vandaag bij ons bezorgd gaat worden. Het kan dan nog maximaal 6 werkdagen duren voor jouw retour helemaal verwerkt is en je hier ook een bevestiging van krijgt per e-mail. Mocht je na deze 6 dagen nog geen e-mail hebben gezien, laat het dan aan me weten. 

Wel heb ik direct de nieuwe wifipunten naar je toe kunnen sturen! Je zult hier binnenkort een e-mail van ontvangen om het pakket te kunnen volgen. Ik verwacht dat de wifipunten binnen enkele dagen bij je binnen zijn! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 11 december 2024
Nora van Odido schreef:

Hi ​@chrisjecool, ontzettend bedankt voor het toevoegen van de link! Ik zie dat het pakket vandaag bij ons bezorgd gaat worden. Het kan dan nog maximaal 6 werkdagen duren voor jouw retour helemaal verwerkt is en je hier ook een bevestiging van krijgt per e-mail. Mocht je na deze 6 dagen nog geen e-mail hebben gezien, laat het dan aan me weten. 

Wel heb ik direct de nieuwe wifipunten naar je toe kunnen sturen! Je zult hier binnenkort een e-mail van ontvangen om het pakket te kunnen volgen. Ik verwacht dat de wifipunten binnen enkele dagen bij je binnen zijn! 

Ah wat fijn, superbedankt! Zit er om te springen. Ben blij dat ik niet hoef te wachten op volledige verwerking van de retour, tnxs. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 16 december 2024

Goedemiddag,

Allereerst goed nieuws, ik ben erg blij met het nieuwe modem en de accesspoints. Het netwerk in huis is een stuk stabieler, komt beter op “lastige” plekken en sneller! Ik dacht dat het zo hoorde dat de oven zelf van de wifi-stand af ging, maar die blijft nu verbonden, dus blijkbaar verloor die zeer regelmatig de verbinding voorheen, terwijl de afstand tot modem maar een paar meter is! Handmatig heb ik nog het kanaal waarop het netwerk uitzend aangepast (want veel verstoring om mij heen), maar verder werkte alles ook “out of the box”. 

Wat betreft de oude accesspoints, ik heb nog even gekeken via track and trace (met de link die in mijn profiel staat), daar staat dat deze 12 december bezorgd zouden moeten zijn. Op dezelfde dag kreeg ik een e-mail van Odido dat nog niet alle oude apparatuur binnen is. Mogelijk heeft dit elkaar gekruisd, maar tot dusver heb ik ook nog geen bevestiging ontvangen dat het binnen is. Ik houd het in de gaten en zal mij hier melden als ik eind van deze week nog geen bevestiging heb ontvangen. 

Met vriendelijke groet, Chris!

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen