Beste lezer,
Ik heb zojuist een Raspberry pi 5 gekocht met een p1 meter om beter inzicht te krijgen in mijn energie verbruik. Met deze hardware open ik de deur voor een “smart home” en daar wil ik graag mee spelen. Het gene wat mij altijd tegenhield was dat je online veel leest over de gevaren van IoT op je huis netwerk. Nu heb ik wat onderzoek gedaan naar het op splitsen van je netwerk met sub netwerkjes, VLAN als ik het goed begrijp. Ik wilde daar graag hulp bij vragen want zoals je al kan lezen, ik ben hier heel nieuw in.
Ik heb het “DX5401-B1” modem en heb een access punt (dat WIFI+ programma) met “easyMesh”. Mijn ideale setup is, denk ik, dat een van mijn poorten in het modem voor dit subnetwerk is zodat ik daar een switch op kan aansluiten. In die switch kan ik dan mijn Raspberry PI en camera systeem aansluiten.
Hopelijk kunnen jullie me verder helpen en als er dingen zijn die ik vergeten bij te melden, vraag ze alsjeblieft!
Mvg,
Casper
PS:
Dit is een van de videos die ik erover heb bekeken, maar hij gebruikt hardware waar je u tegen kan zeggen.
https://www.youtube.com/watch?v=JszGeQPTo4w