Skip to main content
Beantwoord

Zyxel T56 icm Unifi Cloud Key Plus G2 - Geen IP adres


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Onlangs de overstap gemaakt van voorheen Ziggo naar Tweak en nu Odido. In mijn nieuwbouw woning alles qua netwerk van Unifi voorbereid (APs, switches en een Cloud Key Gen 2).

Voorheen bij de vorige ISP geen problemen hier mee gehad. Nu al geruime tijd krijgt mijn Cloud Key geen IP adres. Op het scherm wordt aangegeven "Obtaining IP address”. De helpdesk kon mij hier ook niet verder mee helpen. Hoe kan ik er voor zorgen dat de Cloud Key weer te gebruiken is binnen het huidige netwerk?

Beste antwoord door evert1984

Tommie van Odido schreef:

Nee hoor @evert1984, ik zal de update direct voor je laten pushen zodat je het meteen kunt testen. Kan je mij laten weten of het na de update wel lukt? Het modem zal herstarten als de update wordt uitgevoerd.  

 

Dmv een firmware update zijn alle Unifi problemen (zo ver zichtbaar) opgelost. 

Bekijk origineel

68 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14746 reacties
  • 17 januari 2024

Hi @evert1984, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Dit klinkt als hetzelfde probleem als in dit topic wordt omschreven:  

 

 

Dit is mijn laatste update in dit topic van een paar minuten geleden: 

  

Tommie van Odido schreef:

Hey all, zoals jullie hier kunnen lezen hebben een aantal klanten de nieuwe firmware gekregen. We zijn op dit moment aan het testen of de update goed aanslaat en het met de nieuwe firmware volledig verholpen is. Zodra we dit kunnen confirmeren zullen we de update naar alle klanten gaan pushen. Bedankt voor jullie geduld, dat stellen we zeer op prijs!

 


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 18 januari 2024

Bedankt voor je reactie.

Betekent wel dat ik momenteel moet wachten op de firmware upgrade. En als deze komt pas kan testen of het uberhaubt wel werkt. Dat is voor nu geen oplossing. Ga immers niet op de functionaliteiten inleveren.

gisteren nogmaals de klantenservice gesproken en kom hier echt geen meter verder. De 5 personen die ik nu heb gesproken uit verschillende gesprekken zijn zwaar onder niveau dat je mag verwachten van een onderneming als Odido.

Wordt nu als het goed is binnen 3-5 werkdagen terug gebeld door een technisch engineer.

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14746 reacties
  • 18 januari 2024

Nee hoor @evert1984, ik zal de update direct voor je laten pushen zodat je het meteen kunt testen. Kan je mij laten weten of het na de update wel lukt? Het modem zal herstarten als de update wordt uitgevoerd.  


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • Antwoord
  • 18 januari 2024
Tommie van Odido schreef:

Nee hoor @evert1984, ik zal de update direct voor je laten pushen zodat je het meteen kunt testen. Kan je mij laten weten of het na de update wel lukt? Het modem zal herstarten als de update wordt uitgevoerd.  

 

Dmv een firmware update zijn alle Unifi problemen (zo ver zichtbaar) opgelost. 


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 19 januari 2024

Beste, 

ik heb precies hetzelfde probleem, heb hier gisteren een post over geplaatst. Zou ik ook een firmware update kunnen krijgen? Alvast bedankt.


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 19 januari 2024
Tommie van Odido schreef:

Nee hoor @evert1984, ik zal de update direct voor je laten pushen zodat je het meteen kunt testen. Kan je mij laten weten of het na de update wel lukt? Het modem zal herstarten als de update wordt uitgevoerd.  

Hoi @Tommie van Odido , zou je dit ook voor mij willen doen? Heb hetzelfde probleem. Alvast bedankt.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14746 reacties
  • 19 januari 2024

Hey @Geen idee 2024, welkom op onze Community!

Ik heb je zojuist toegevoegd aan de lijst. Ik zal ervoor zorgen dat de update gepushed wordt. Het modem zal zichzelf dan rebooten. Daarna moet het opgelost moeten zijn.


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 19 januari 2024
Tommie van Odido schreef:

Hey @Geen idee 2024, welkom op onze Community!

Ik heb je zojuist toegevoegd aan de lijst. Ik zal ervoor zorgen dat de update gepushed wordt. Het modem zal zichzelf dan rebooten. Daarna moet het opgelost moeten zijn.

@Tommie van Odido, kun je ajb aangeven wanneer de update uitgevoerd zal worden? Kan ik het daarna testen. Alvast bedankt 👍🏻


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14746 reacties
  • 19 januari 2024

De update is gepushed @Geen idee 2024! Lukt het nu om verbinding te krijgen? 


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 19 januari 2024
Tommie van Odido schreef:

De update is gepushed @Geen idee 2024! Lukt het nu om verbinding te krijgen? 

@Tommie van Odido , waanzinnig het werkt allemaal weer zoals vroeger😅. Fijn weekend


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 20 januari 2024
Geen idee 2024 schreef:
Tommie van Odido schreef:

De update is gepushed @Geen idee 2024! Lukt het nu om verbinding te krijgen? 

@Tommie van Odido , waanzinnig het werkt allemaal weer zoals vroeger😅. Fijn weekend

@Tommie van Odido , helaas te vroeg gejuicht. Ik heb sinds gisteravond problemen met de tv box. Valt geregeld weg en vanaf vanmorgen kan ik helemaal geen tv meer kijken. Wat is er aan de hand?


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 20 januari 2024
Geen idee 2024 schreef:
Geen idee 2024 schreef:
Tommie van Odido schreef:

De update is gepushed @Geen idee 2024! Lukt het nu om verbinding te krijgen? 

@Tommie van Odido , waanzinnig het werkt allemaal weer zoals vroeger😅. Fijn weekend

@Tommie van Odido , helaas te vroeg gejuicht. Ik heb sinds gisteravond problemen met de tv box. Valt geregeld weg en vanaf vanmorgen kan ik helemaal geen tv meer kijken. Wat is er aan de hand?

@Tommie van Odido, heb de tv weer aan de praat gekregen maar helaas moet ik nu telkens onder de overkapping het netwerk vergeten en daarna weer verbinden. Dan heb ik verbinding bij de overkapping. Zodra ik weer naar binnen ga springt hij over naar de wifi binnen(zelfde naam). Als ik terug na de overkapping loop moet ik alles weer opnieuw herhalen. 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14746 reacties
  • 22 januari 2024

Hey @Geen idee 2024, ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat je een eigen Ubiquiti AP aangesloten hebt. Heb je de tv hiermee verbonden of direct met het modem? Kun je toevallig de tv direct (bedraad) met het modem verbinden zonder eigen apparatuur ertussen?


  • Doet lekker mee
  • 3 reacties
  • 24 januari 2024

Hoi
Doe mij ook even een firmware update.
Ook hier problemen met de Cloud Key


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10781 reacties
  • 25 januari 2024

@Tommie van Odido Kun jij de firmware pushen bij @Bluffpearce? Thanks!


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 31 januari 2024

Hallo,

 

zou je de firmware update a.u.b. willlen pushen?

heb ook geen IP-adres toekenning voor mijn  cloud key gen 2

 

alvast bedankt

 

groet, 

henry


Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • 857 reacties
  • 1 februari 2024

@henryspijkerman update is gepushed


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 2 februari 2024
evert1984 schreef:

Onlangs de overstap gemaakt van voorheen Ziggo naar Tweak en nu Odido. In mijn nieuwbouw woning alles qua netwerk van Unifi voorbereid (APs, switches en een Cloud Key Gen 2).

Voorheen bij de vorige ISP geen problemen hier mee gehad. Nu al geruime tijd krijgt mijn Cloud Key geen IP adres. Op het scherm wordt aangegeven "Obtaining IP address”. De helpdesk kon mij hier ook niet verder mee helpen. Hoe kan ik er voor zorgen dat de Cloud Key weer te gebruiken is binnen het huidige netwerk?

Hoi Tommie 

ik heb het zelfde probleem kan je ook voor de update pushen? 


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 2 februari 2024

Beste Tommie

kan je mijn modem ook update pushen

dank! 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 2 februari 2024
Sven-Odido schreef:

@henryspijkerman update is gepushed

Het werkt nu perfect. Dank jullie wel!. Top service


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 2 februari 2024

Sven

Kan jij zo uit mijn reactie mijn klant gegevens halen?


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14746 reacties
  • 2 februari 2024

Hi @Tomswitzar, goed dat je hiervoor aanklopt. Ik heb de firmware geupgrade op het modem. Deze zal hij zo gaan uitvoeren. Kan je me laten weten of het nu wel lukt? 


  • Doet lekker mee
  • 3 reacties
  • 6 februari 2024
Jason van Odido schreef:

@Tommie van Odido Kun jij de firmware pushen bij @Bluffpearce? Thanks!

Hallo Tommie en Jason
Is de firmware al gepushed?


Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • 857 reacties
  • 7 februari 2024
Bluffpearce schreef:
Jason van Odido schreef:

@Tommie van Odido Kun jij de firmware pushen bij @Bluffpearce? Thanks!

Hallo Tommie en Jason
Is de firmware al gepushed?

Ik zie je jammer genoeg niet in de lijst staan. Als je je klantnummer in je profiel zet zal ik de update pushen 


  • Doet lekker mee
  • 3 reacties
  • 10 februari 2024
Sven-Odido schreef:
Bluffpearce schreef:
Jason van Odido schreef:

@Tommie van Odido Kun jij de firmware pushen bij @Bluffpearce? Thanks!

Hallo Tommie en Jason
Is de firmware al gepushed?

Ik zie je jammer genoeg niet in de lijst staan. Als je je klantnummer in je profiel zet zal ik de update pushen 

Die staat er nu in :)


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen