Skip to main content
Beantwoord

Printer kan niet meer verbinden met de T56.

• is Prince of Content
  • 31 reacties

Vanmiddag de T56 ontvangen en geinstalleerd. Nu kan mijn Canon printer geen verbinding maken met de router. Weet iemand een oplossing?

Beste antwoord door Waqqas

Hallo @ysdj 

Als het meeste apparatuur in je huis op 5 GHz werkt en je printer op 2,4 GHz dan zou je 2,4 en 5 GHz kunnen scheiden door Easymesh uit te zetten, 2,4 GHz WPA2 en 5 GHz WPA2/WPA3.

De printer kan je dan verbinden met 2,4 GHz en de rest met 5 GHz (WPA3).

Bekijk origineel

18 reacties

• is een gewaardeerde antwoordgever
  • 180 reacties
  • 6 december 2023

Probeer eens de beveiliging op WPA2-PSK 

Of tijdelijk de 5 Ghz uitzetten.

Of beide.

• Auteur
  • is Prince of Content
  • 31 reacties
  • 6 december 2023

Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb de beveiliging op WPA2 gezet en toen deed de printer het weer.

Goeie tip. Wat dan wel weer jammer is dat je dan de wpa3 uit moet zetten terwijl dat juist de reden was om voor de T56 te kiezen. Zijn er overigens wel printers die wpa 3 ondersteunen?

• 180 reacties
  • 6 december 2023

Misschien de nieuwere printers.

Ik had ook met verschillende apparaten problemen.

Ik wilde eerst de 2,4 en 5 GHz maar weer scheiden.

Toen dacht ik probeer dat eerst..

Ik heb nogal wat oudere zaken op 2,4 GHz.

Airco's, printer, pc, laptop en omvormer voor zonnepanelen .

Als iemand die beveiliging wil kraken, parkeert hij dan met zijn auto voor mijn huis of in de tuin van mijn buren? Mijn gmail en whatsapp is beveiligd, mijn internetbankieren is beveiligd. Staatsgeheimen heb ik niet.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21701 reacties
  • Antwoord
  • 6 december 2023

Hallo @ysdj 

Als het meeste apparatuur in je huis op 5 GHz werkt en je printer op 2,4 GHz dan zou je 2,4 en 5 GHz kunnen scheiden door Easymesh uit te zetten, 2,4 GHz WPA2 en 5 GHz WPA2/WPA3.

• Auteur
  • is Prince of Content
  • 31 reacties
  • 7 december 2023

Bedankt voor je reactie. Nu gebruik ik geen Easymesh, dan gewoon jouw advies volgen?

Wat is easymesh? Heb je daar wat aan?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21701 reacties
  • 7 december 2023

@ysdj 

Met Easymesh is er dus 1 netwerk en het verbonden apparaat wisselt vanzelf tussen 2,4 en 5 GHz.

Mocht je bovenstaande willen toepassen doe dat dan zo :

In de Zyxel interface ga je naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, Easymesh, schakel dit uit en klik op toepassen.

Op dezelfde pagina ga je naar algemeen, haal het vinkje bovenaan weg bij instellingen hetzelfde houden, daaronder kun je dan voor 2,4 GHz een andere naam en wachtwoord met WPA2 kiezen, klik op toepassen en daarna kies je bij band 5 GHz, geef het een andere naam en wachtwoord met WPA2/WPA3 en klik op toepassen.

De printer kan je dan verbinden met het 2,4 GHz netwerk en de rest met het 5 GHz netwerk.

• Auteur
  • is Prince of Content
  • 31 reacties
  • 7 december 2023

Ik heb beide kanalen nu gescheiden, alleen de netwerknaam van beide kanalen zijn nog hetzelfde. Kan ik die voor de 5ghz. zonder problemen veranderen. Hoef ik dan geen reset te doen bv.?

• 180 reacties
  • 7 december 2023

Reset zal niet nodig zijn.

Je apparaten moeten wel opnieuw ingesteld worden op de nieuwe SSID .

• Auteur
  • is Prince of Content
  • 31 reacties
  • 9 december 2023

Nou het is geweldig, alle voorgestelde adviezen opgevolgd en het werkt prima.

Bedankt voor alle tips.

• Auteur
  • is Prince of Content
  • 31 reacties
  • 9 december 2023

Oh, toch nog een dingentje. Ik heb de 5ghz in de modem op wpa3/wpa2 gezet, maar als ik op de laptop kijk bij de netwerkgevens, staat  de beveiliging op wpa2. Moet ik in Windows ook nog wat aanpassen?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21701 reacties
  • 9 december 2023

@ysdj

Je zou ook WPA 3 alleen voor 5 GHz kunnen kiezen bij draadloos > algemeen.

Stronkie1974
Forum|alt.badge.img+2
  • is een Master Poster
  • 25 reacties
  • 4 april 2024
Waqqas schreef:

Hallo @ysdj 

easy mesh / bandsteering uitzetten is nooit een goed plan als je wap's in huis hebt.

Beter kun je gewoon een goedkoop 2.4 Ghz wifi router op je modem aansluiten en daar alle smart devices mee te verbinden. Hoevaak klanten alleen maar issues krijgen als ze met de mesh / bandsteeting instellingen gaan uitproberen

Wifi 6 uit zetten en WPA 2 gebruiken zijn de enige juiste oplossingen

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21701 reacties
  • 5 april 2024

Hallo @Stronkie1974 

Klopt die WiFi punten werken alleen als bandsteering aan staat maar in sommige gevallen kan bandsteering uitzetten wel eens handig zijn als je ook geen WiFi punten hebt en liever geen extra geld uitgeeft aan een extra apparaat.

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 4 juli 2025

als ik deze topic doorlees,omdat ik met een hp printer problemen heb, maar hoe zie ik welke apparaten via 5ghz en welke via 2.4ghz werken. want ik als bouwvakker weet zeer weinig van dit alles, toen ik alleen al hoorde van 2,4 ghz en 5ghz begonnen mijn oren al te klapperen

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@nick76, geeft niks! Jij hebt weer andere kwaliteiten. Mij moet je niks vertellen over het bouwen van een muurtje! Ik help je verder. Je wifinetwerk bestaat uit twee banden, de 2.4Ghz en de 5Ghz. Standaard maakt je modem één netwerk van deze twee banden en kiezen jouw apparaten zelf met welke ze verbinden. Sommige apparaten, zoals printers, kunnen echter alleen verbinden met de 2.4Ghz band. Wij kunnen dit splitten. Zo heb je twee losse netwerken en kan je jouw printer alleen met de 2.4Ghz laten verbinden. Wil je dat ik dit doe? Plaats dan jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer in jouw Community profiel. Zo kan ik meekijken en regel ik dit voor jou!

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 5 juli 2025

ten eerst hartelijk dank voor je hulp.

eerst even een vraagje, blijft dan de rest wel op wifi werken of moet ik dan alles apart invoeren?

mod edit: persoonlijke gegevens

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@nick76, natuurlijk! Je zal wel alle apparaten in huis even opnieuw moeten verbinden inderdaad. Dat is niet anders. Je plaatst nu trouwens je persoonlijke gegevens openbaar. Omdat deze Community zichtbaar is voor iedereen, heb ik deze verwijderd. Wil je de gegevens in je Community profiel zetten? Daar zijn speciale vakjes voor waar je alles kan invullen. Dankjewel!

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 5 juli 2025

Instellen is dat hetzelfde als netwerk opzoeken, wachtwoord invullen en verbinden? Bedankt. 

Tja, gegevens. Jij vraagt om die gegevens en dan geef ik die. Hahahaha. Je ziet, ik weet er echt niets van. 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen