Ook ik loop er tegen aan dat poort 443 ongevraagd open staat op mijn MVG8825-T50. Er bestaat al een topic over, waar ik graag om wat extra uitleg had gevraagd, maar helaas is dat topic gesloten. Hopelijk mag ik hier alsnog mijn vragen stellen?
Shodan had vandaag one-time accounts in de aanbieding ($5 ipv $49); ik heb zo’n account gekocht, maar tot mijn verbazing vindt Shodan helemaal niets op mijn publieke IP adres. Dat leek me sterk (ik weet dat ik enkele poorten heb “open” staan, maar niet 443), dus ik heb ook gekeken met “nmap” en “ShieldsUP!”. Tot mijn verbazing melden die allebei dat (alleen) poort 443 open staat (dus niet “closed” of “stealth”).
- Ik heb geen behoefte aan remote management van mijn T-Mobile router (tenzij op verzoek van de T-Mobile klantenservice) dus zou het liefst Extern Beheer uitzetten. Die router pagina vind ik erg verwarrend: de kolommen “WAN” en “Vertrouwelijk domein” staan uit, maar “WAN/LAN” staat aan. Waarom is er geen optie “LAN”? Wat is het verschil tussen “WAN” en “WAN/LAN”? Kan ik als ik alle vinkjes uitzet nog steeds lokaal de router beheren (via LAN)?
- Op die Extern Beheer pagina staan vinkjes bij HTTP (poort 80) en HTTPS (poort 443). Waarom wordt poort 443 gevonden, maar poort 80 niet?
- Waarom vinden Shodan/nmap/ShieldsUP! verder niets? Blokkeert T-Mobile ze? Of zou dat de firewall in mijn eigen ASUS router (achter de T-Mobile router) dat doen?