Skip to main content
Beantwoord

Poort 443 staat ongevraagd open op MVG8825-T50


Hallo, ik ben een nieuwe klant sinds 1-1 en heb niks te klagen over de ping/snelheid/stabiliteit van mijn 1gbit verbinding.

Maar bij een poort test van buitenaf blijkt dat poort 443 in de router (Zyxel VMG8825-T50) op forwarding staat. Aangezien ik dit niet heb ingegeven en dus ook geen forwarding IP heb aangegeven vraag ik me af waar dit vandaan komt.

Wifi staat uit (externe Unifi AP), UPNP staat uit.

Waar kan ik deze portforwarding checken in de router? Ik zie nergens een menu daarvoor.

Beste antwoord door Waqqas

Hallo @oppersnokker 

Je zou dan in de Zyxel een regel moeten zien bij het menu > netwerkinstellingen > NAT > poortdoorschakeling.

Daar kan je portforwarding toepassen 

Bekijk origineel
This topic has been closed for comments

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 24 maart 2022

Hallo @oppersnokker 

Je zou dan in de Zyxel een regel moeten zien bij het menu > netwerkinstellingen > NAT > poortdoorschakeling.

Daar kan je portforwarding toepassen 


yalerta
Forum|alt.badge.img+5
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 24 maart 2022

@oppersnokker 

Controleer hier

 


  • is een nieuwe Poster
  • 24 maart 2022

Bedankt voor de reacties maar dit menu is leeg.

 

Maar op elke poort checker die ik probeer op mijn IP adres staat dat 443 open is.

 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 24 maart 2022
yalerta schreef:

@oppersnokker

Controleer hier

 

Kijk ook eens op deze pagina Remote Management.


  • is een nieuwe Poster
  • 24 maart 2022
Waqqas schreef:
yalerta schreef:

@oppersnokker

Controleer hier

 

Kijk ook eens op deze pagina Remote Management.

WAN staat overal uit.

 


  • 24 maart 2022

@oppersnokker Blijft de poort open als je het modem een factory reset geeft? 


  • is een nieuwe Poster
  • 24 maart 2022
TechRacing93 schreef:

@oppersnokker Blijft de poort open als je het modem een factory reset geeft? 

Heb ik 2 weken geleden nog gedaan en niet meer aan gezeten. Maar ik zal het nog een keer doen.


yalerta
Forum|alt.badge.img+5
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 24 maart 2022

Al geprobeerd met een browser verbinding te maken?

In mijn geval gebeurt er niets, alleen als het ✔️  bij remote management aan staat krijg ik de inlog pagina van de modem. Niks aan de hand.


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Top om te zien hoeveel er meegedacht wordt, grote dank voor jullie inzet! 👍👍


  • is een nieuwe Poster
  • 24 maart 2022
yalerta schreef:

Al geprobeerd met een browser verbinding te maken?

In mijn geval gebeurt er niets, alleen als het ✔️  bij remote management aan staat krijg ik de inlog pagina van de modem. Niks aan de hand.

Zou kunnen maar het feit dat ik met een terminal programma zoals hercules op poort 443 een connectie kan opnenen naar mijn router smaakt me niet goed. Er staat dus wel iets open ……. ergens …….

 


yalerta
Forum|alt.badge.img+5
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 24 maart 2022

De poort is aanwezig voor remote management van de routers webpagina's maar als het ✔️ uit staat kan er geen verbinding gemaakt worden.

Dergelijke actie uitgevoerd met Putty

Putty vind een verbinding maar wordt er direct uitgegooid.

Het zelfde beeld na een scan met NMAP de poort is open en daarachter bevind zich de

 <title>.::Welcome to the Web-Based Configurator </title>

Maar omdat het ✔️ ontbreekt geen verdere acties en toegang tot de router.

Zoals gezegd, niks aan de hand.


  • 25 maart 2022

@oppersnokker Heb je wel UPnP aangehad in het verleden? Toggle het nog eens aan en uit. Kan zijn dat bij uitzetten de poorten niet lekker zijn gesloten. 


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen