Skip to main content
Beantwoord

verander tweestapsverificatie naar sms

Hoi,

Ik heb geen toegang meer tot mijn Odido-account met tweestapsverificatie. Ik ben mijn authenticator-app kwijt en kan niet meer inloggen. Hoe kan ik dit wijzigen naar sms?

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Goedemorgen ​@Abdurrahman.ali, van harte welkom op onze community! Wel zo fijn als je kunt inloggen in je Mijn Odido account, ik geef je graag meer duidelijkheid hierover! Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen: we kunnen en mogen wegens veiligheidsredenen de 2FA-verificatie niet zomaar wijzigen van app naar sms. Sorry! Je kunt twee dingen doen: 

1) Je kan inloggen op Mijn Odido via iDIN-controle (alleen voor een particulier mobiel of ITV abonnement. Niet voor Prepaid).

Daarmee kan je eenmalig inloggen via je bankgegevens. Als bankrekening en het Odido abonnement op dezelfde naam staan, kan je alsnog inloggen. 

Zo werkt inloggen via iDIN: je voert je gebruikersnaam + wachtwoord in. In het scherm waar de verificatiecode ingevuld moet worden staat onderaan een knop: 

Via die knop kan je via iDIN-controle inloggen. 

Tip: eenmaal ingelogd kan je meteen je 2FA instellingen aanpassen, zodat de verificatiecode voortaan op een ander nummer binnenkomt (of een authenticatie-app natuurlijk). 

2) Je kan ook naar een Odido Shop gaan, daar kan op vertoon van legitimatie 2FA worden aangepast. Neem gerust een kijkje op onze website voor de dichtsbijzijnde winkel bij jou in de buurt. 

Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten. De community is er voor je! 

Bekijk origineel

9 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@Abdurrahman.ali, van harte welkom op onze community! Wel zo fijn als je kunt inloggen in je Mijn Odido account, ik geef je graag meer duidelijkheid hierover! Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen: we kunnen en mogen wegens veiligheidsredenen de 2FA-verificatie niet zomaar wijzigen van app naar sms. Sorry! Je kunt twee dingen doen: 

1) Je kan inloggen op Mijn Odido via iDIN-controle (alleen voor een particulier mobiel of ITV abonnement. Niet voor Prepaid).

Daarmee kan je eenmalig inloggen via je bankgegevens. Als bankrekening en het Odido abonnement op dezelfde naam staan, kan je alsnog inloggen. 

Zo werkt inloggen via iDIN: je voert je gebruikersnaam + wachtwoord in. In het scherm waar de verificatiecode ingevuld moet worden staat onderaan een knop: 

Via die knop kan je via iDIN-controle inloggen. 

Tip: eenmaal ingelogd kan je meteen je 2FA instellingen aanpassen, zodat de verificatiecode voortaan op een ander nummer binnenkomt (of een authenticatie-app natuurlijk). 

2) Je kan ook naar een Odido Shop gaan, daar kan op vertoon van legitimatie 2FA worden aangepast. Neem gerust een kijkje op onze website voor de dichtsbijzijnde winkel bij jou in de buurt. 

Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten. De community is er voor je! 

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 18 juni 2025

De Odido Shop weigert dit te wijzigen. Waar kan ik dan terecht?

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@vnkessel, van harte welkom op onze community! Je kunt dit alleen in onze shop laten wijzigen wegens veiligheidsredenen. Op vertoon van een geldig legitimatiebewijs, kunnen zij het voor je wijzigen. Dit moet wel echt '’persoonlijk'’ gebeuren, zodat er niet mee gefraudeerd kan worden. Kun je aangeven om welke shop het gaat? Dan kan ik het voor je navragen en eventueel feedback doorsturen!

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 19 juni 2025

Dit was Odido Shop Demer in Eindhoven. Ze wisten kennelijk niet hoe ze dat moesten doen en verwezen me weer terug naar klantenservice. De chatbot verwijst voor dit soort zaken naar de shop. Het een en ander is inmiddels kortgesloten via klantenservice. Ik kan er morgen alsnog terecht voor omzetten naar verificatie per sms. De verificatie mbv authenticator werkt bij mij niet meer (oorzaak onbekend).

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@vnkessel dank voor de toelichting! Ik heb direct een mail gestuurd naar deze shop, om feedback te geven. Ook heb ik het kennisitem erbij vermeld, die ze erbij zouden moeten pakken. Alleen zij kunnen dit in onze winkel voor je in orde maken. Ze zouden nu hiervan op de hoogte moeten zijn! 

Laat je weten of het is gelukt in onze winkel? Ik hoor het graag van je! 

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 20 juni 2025

Ik kom er net vandaan. Ze zijn er 3 kwartier mee beziggeweest. Er is gebeld naar klantenservice. Het systeem laat wijziging door de shop voor mijn account niet toe (wat wel zou moeten). Als dat het geval is moet er een mail naar het hoofdkantoor. Dat heeft de shop gedaan. Dit is weer een ander casenummer trouwens.
Vermoedelijk moet de account toch worden verwijderd, of anders maar overstappen naar een andere provider. 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@vnkessel, ik hoop dat je een fijn weekend hebt gehad! Wat gek dat het systeem in de shop het niet toelaat. Als dit in de shop niet gewijzigd kan worden, moet hiervoor een ticket aangemaakt worden richting IT. Is dat door de shop gedaan en heb je toevallig een casenummer meegekregen? Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kijk ik met je mee of ik iets voor elkaar kan krijgen!

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 23 juni 2025

Het staat in mijn profiel.

Pharwin van Odido schreef:

Goedemorgen ​@vnkessel, ik hoop dat je een fijn weekend hebt gehad! Wat gek dat het systeem in de shop het niet toelaat. Als dit in de shop niet gewijzigd kan worden, moet hiervoor een ticket aangemaakt worden richting IT. Is dat door de shop gedaan en heb je toevallig een casenummer meegekregen? Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kijk ik met je mee of ik iets voor elkaar kan krijgen!

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@vnkessel, dank voor het invullen van je profielgegevens! Ik krijg alleen je telefoonnummer niet naar voren in ons systeem, kan het kloppen dat het om je Internet + TV abonnement gaat? Daarbij zie ik inderdaad een account gekoppeld staan, waarvan de 2FA via een authenticator-app staat ingesteld. Ik zie dat je ook het ticketnummer van IT meteen in je profiel hebt vermeld, heel goed! Ik heb meteen gekeken en ik zie dat deze momenteel openstaat bij een collega. Zullen we dat eerst afwachten? Ik verwacht dat je in de loop van vandaag of morgen een terugkoppeling kunt verwachten. 

Mocht je morgen aan het einde van de dag nog niets hebben vernomen, wil je mij dan een seintje geven? Dan kan ik het voor je navragen! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen