Skip to main content
Beantwoord

Buitenland geen toegang tot Mijn Odido

  • 15 mei 2025
  • 1 reactie
  • 21 Bekeken

Ik heb twee nummers gekoppeld aan mijn Odido-account. Nu wil ik het tweede nummer, dat van mijn partner is, activeren als eSIM. Ze had al een eSIM enkel is die verwijder.

 

Om in te loggen in Mijn Odido krijg ik echter een verificatiecode per sms, maar die wordt gestuurd naar het nummer waar ik momenteel geen toegang toe heb.

 

Ik ben bovendien in het buitenland, en we hebben dit nummer dringend nodig voor werk.

 

Kunt u mij helpen met een oplossing?

 

 

Beste antwoord door Marciano van Odido

Hoi M, tof dat je meerdere abonnementen bij ons hebt en ik hoop dat je een goed verblijf hebt in het buitenland! Ik help je graag zo snel mogelijk verder. Zet je de volgende gegevens van het tweede abonnement in je profiel: je volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan kan ik - waar nodig - nog met je meekijken. Als je geen verificatiecode ontvangt dan is er een andere manier om in te loggen op Mijn Odido. Namelijk via iDIN. Daarmee log je eenmalig in via je bankgegevens. Als bankrekening en het Odido abonnement op dezelfde naam staan, mag je hiermee alsnog inloggen.

Aanmelden met iDIN werkt als volgt:

  1. Net als bij iDEAL selecteer je eerst je bank
    • door een QR-code te scannen met de mobiel bankieren app
    • of inloggen met gebruikersnaam + wachtwoord
    • via mobiel opent automatisch de mobiel bankieren app van de bank
  2. Je ziet een overzicht van de gegevens die je deelt met Odido
  3. Na akkoord worden de gegevens verstuurd
  4. Daarna keer je automatisch terug naar Mijn Odido, en (als de gegevens overeenkomen) log je in op Mijn Odido.

Vervolgens kan je de eSIM bestellen, downloaden en activeren. Laat je het me weten of het is gelukt?

Bekijk origineel

1 reactie

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi M, tof dat je meerdere abonnementen bij ons hebt en ik hoop dat je een goed verblijf hebt in het buitenland! Ik help je graag zo snel mogelijk verder. Zet je de volgende gegevens van het tweede abonnement in je profiel: je volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan kan ik - waar nodig - nog met je meekijken. Als je geen verificatiecode ontvangt dan is er een andere manier om in te loggen op Mijn Odido. Namelijk via iDIN. Daarmee log je eenmalig in via je bankgegevens. Als bankrekening en het Odido abonnement op dezelfde naam staan, mag je hiermee alsnog inloggen.

Aanmelden met iDIN werkt als volgt:

  1. Net als bij iDEAL selecteer je eerst je bank
    • door een QR-code te scannen met de mobiel bankieren app
    • of inloggen met gebruikersnaam + wachtwoord
    • via mobiel opent automatisch de mobiel bankieren app van de bank
  2. Je ziet een overzicht van de gegevens die je deelt met Odido
  3. Na akkoord worden de gegevens verstuurd
  4. Daarna keer je automatisch terug naar Mijn Odido, en (als de gegevens overeenkomen) log je in op Mijn Odido.

Vervolgens kan je de eSIM bestellen, downloaden en activeren. Laat je het me weten of het is gelukt?


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen