Skip to main content
Beantwoord

Email adres aanpassen lukt niet - klantenservice reageert niet (vanwege verkeerd email adres)

Ik heb te maken met een noodgeval, mijn telefoon is in Portugal verdwenen. Inloggen in mijn Odido gaat niet, want het geregistreerde emailadres is niet in gebruik. Al vanaf oktober probeer ik dat aan te passen, maar na een ontvangstbevestiging, krijg ik geen terugkoppeling meer. Hoe kom ik hier doorheen want ik moet nu met spoed een vervangende SIM-kaart aanvragen.

Beste antwoord door CarolienSt

Pharwin van Odido schreef:

Hey ​@CarolienSt wat fijn dat je je toestel nog hebt kunnen vinden, heel slim om het te doen via '’Find My Phone'’. Ik heb per direct je simkaart weer geactiveerd. Kun je je toestel opnieuw opstarten? Dan zou die het weer moeten doen! Laten we dan ook meteen samen kijken naar het wijzigen van je e-mailadres. Kun je antwoord geven op de onderstaande vragen: 

• verkooppunt waar het toestel/contract is aangeschaft 
  • merk en type toestel 
  • precieze bedrag van de laatst afgeschreven factuur 
  • telefoonnummer waar je veel naar belt

Ik heb 3 goede antwoorden van je nodig. Als je bijvoorbeeld 1 vraag niet weet, kun je het nog redden door de andere vraag te beantwoorden. Sorry voor al het ongemak, maar deze vragen moet ik stellen, zodat ik zeker weet dat jij de juiste persoon bent. Ik hoop dat je dit begrijpt! Ook heb ik zojuist een verificatiecode per sms naar je nummer verstuurd. Als je die met mij kunt delen samen met 3 goede antwoorden op de bovenstaande vragen, kan ik het e-mailadres voor je wijzigen! 

Goed om te weten: ik heb gekeken bij je abonnement en daar staat het @live.nl e-mailadres vermeld. Het gaat om  c***li*.s*aa*@live.nl. Klinkt deze bekend? Is dat het oude e-mailadres waar je geen toegang meer tot hebt? Dan zal ik het voor je wijzigen!

@Pharwin van Odido 

Haha, dat meen je niet, dat is mijn prive email, terwijl ik dit nummer voorheen zakelijk gebruikte.

Nu heb ik geprobeer in te loggen, dat gaat goed, ik heb het wachtwoord gereset, alleen is er een verificatiecode nodig, en die komt niet door. Net als jouw code, die ook niet. Maar nu is dat gefikst met identificatie via de bank. 

Deze mag dus dicht. Dank voor de moeite en werkze verder.

Bekijk origineel

10 reacties

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 8 mei 2025

@moderator Is er iemand die kan helpen? Of mij in ieder geval een zetje kan geven in de goede richting?

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8051 reacties
  • 8 mei 2025

@CarolienSt  Welkom in de community. Dit is geen chatbox je krijgt hulp als je aan de beurt bent. De moderators reageren op volgorde van binnenkomst berichten 👌

Vul intussen al je gegevens in. (Zie mijn onderschrift) dan komt alles goed. Ook oud en nieuw mailadres 
De vervangende sim kunnen ze alleen naar je huis sturen. Hoelang verblijf je daar nog?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 8 mei 2025

Hi Christien, dankjewel. Dat had ik even niet in de gaten. Ik zal alles invullen en wacht het even af. Email adres aanpassen is het meest belangirjk, dan kan ik weer bij mijn eigen profiel en veel zelf regelen. 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@CarolienSt van harte welkom op onze community! Oei, minder fijn dat je telefoon verdwenen is. Had je toevallig al aangifte gedaan? Wellicht dat je toestel nog gevonden kan worden! Ik heb per direct de simkaart voor je geblokkeerd, zo weet je zeker dat er niks geks mee kan gebeuren. Wel zo fijn. Ik geef je ook graag meer duidelijkheid over het wijzigen van je e-mailadres. Omdat dit best belangrijk is, zitten er strenge voorwaarden aan vast om dit aan te passen. We moeten bijvoorbeeld een strenge ID-check doen (dit zijn een paar inhoudelijke vragen over je abonnement die alleen jij zou moeten weten) en ook een sms-verificatie (of e-mailverificatie). Heb je helemaal geen toegang meer tot je oude e-mailadres of toch op de één of andere manier wel? Als de check niet compleet is en er ook geen e-mail- of sms-verificatie kan plaatsvinden, dan kunnen en mogen we niet zomaar je e-mailadres aanpassen. We moeten echt zeker weten dat jij de juiste persoon bent en dat doen we middels deze checks. 

Ik wil het wel graag voor je aanpassen, zodat je weer zorgeloos kunt inloggen in je account en een nieuwe simkaart kunt aanvragen. Ik hoor graag wat er mogelijk is wat betreft de checks, zodat we het samen kunnen oplossen! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 9 mei 2025

Hi ​@CarolienSt van harte welkom op onze community! Oei, minder fijn dat je telefoon verdwenen is. Had je toevallig al aangifte gedaan? Wellicht dat je toestel nog gevonden kan worden! Ik heb per direct de simkaart voor je geblokkeerd, zo weet je zeker dat er niks geks mee kan gebeuren. Wel zo fijn. Ik geef je ook graag meer duidelijkheid over het wijzigen van je e-mailadres. Omdat dit best belangrijk is, zitten er strenge voorwaarden aan vast om dit aan te passen. We moeten bijvoorbeeld een strenge ID-check doen (dit zijn een paar inhoudelijke vragen over je abonnement die alleen jij zou moeten weten) en ook een sms-verificatie (of e-mailverificatie). Heb je helemaal geen toegang meer tot je oude e-mailadres of toch op de één of andere manier wel? Als de check niet compleet is en er ook geen e-mail- of sms-verificatie kan plaatsvinden, dan kunnen en mogen we niet zomaar je e-mailadres aanpassen. We moeten echt zeker weten dat jij de juiste persoon bent en dat doen we middels deze checks. 

Ik wil het wel graag voor je aanpassen, zodat je weer zorgeloos kunt inloggen in je account en een nieuwe simkaart kunt aanvragen. Ik hoor graag wat er mogelijk is wat betreft de checks, zodat we het samen kunnen oplossen! 

Hi Pharwin, 

Dankjewel voor je antwoord. Ik heb gisteravond mijn telefoon weer gevonden dankzij Find my phone ;-) De blokkade mag eraf. Heel erg bedankt voor de actie. 

Wat betreft mijn email adres. Mijn originele email adres is [verwijderd door moderator, plaats privégegevens altijd in je profiel] Toen ik nog betaalde hosting had, was daar een domein bij [aangepast door moderator] Dat is nu afgesloten. Het lukt niet om dit te wijzigen. Ik wil je met alle liefde mijn gegevens geven via een prive chat, en een verificatie die nu wel met de telefoon gedaan kan worden. Wat heb je allemaal nodig? Identificatie document, afschriften van de bank? Eerdere correspondentie? Laat het me weten, dan kunnen we het hopelijk oplossen. 

Alvast dank voor je hulp. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 9 mei 2025
CarolienSt schreef:

Hi Pharwin, 

Dankjewel voor je antwoord. Ik heb gisteravond mijn telefoon weer gevonden dankzij Find my phone ;-) De blokkade mag eraf. Heel erg bedankt voor de actie. 

Wat betreft mijn email adres. Mijn originele email adres is [aangepast door moderator] Toen ik nog betaalde hosting had, was daar een domein bij [aangepast door moderator] Dat is nu afgesloten. Het lukt niet om dit te wijzigen. Ik wil je met alle liefde mijn gegevens geven via een prive chat, en een verificatie die nu wel met de telefoon gedaan kan worden. Wat heb je allemaal nodig? Identificatie document, afschriften van de bank? Eerdere correspondentie? Laat het me weten, dan kunnen we het hopelijk oplossen. 

Op 5 november 2024 ben ik ook bezig geweest. Daar heb ik gegevens doorgegeven, maar daarna nooit meer iets gehoord. Kenmerk: 73712290
Kun je daar iets mee?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 9 mei 2025
CarolienSt schreef:
CarolienSt schreef:

@Pharwin van Odido , 

Wat betreft mijn email adres. Mijn originele email adres is [aangepast door moderator] . Toen ik nog betaalde hosting had, was daar een domein bij [aangepast door moderator] . Dat is nu afgesloten. Het lukt niet om dit te wijzigen. Ik wil je met alle liefde mijn gegevens geven via een prive chat, en een verificatie die nu wel met de telefoon gedaan kan worden. Wat heb je allemaal nodig? Identificatie document, afschriften van de bank? Eerdere correspondentie? Laat het me weten, dan kunnen we het hopelijk oplossen. 

Op 5 november 2024 ben ik ook bezig geweest. Daar heb ik gegevens doorgegeven, maar daarna nooit meer iets gehoord. Kenmerk: 73712290
Kun je daar iets mee?

@Pharwin van Odido Oh en sorry, maar ik heb over 1,5 uur een online meeting via dit telefoonnummer. Is het mogelijk om deze weer te deblokkeren? Dank dank!!

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hey ​@CarolienSt wat fijn dat je je toestel nog hebt kunnen vinden, heel slim om het te doen via '’Find My Phone'’. Ik heb per direct je simkaart weer geactiveerd. Kun je je toestel opnieuw opstarten? Dan zou die het weer moeten doen! Laten we dan ook meteen samen kijken naar het wijzigen van je e-mailadres. Kun je antwoord geven op de onderstaande vragen: 

• merk en type toestel 

Ik heb 3 goede antwoorden van je nodig. Als je bijvoorbeeld 1 vraag niet weet, kun je het nog redden door de andere vraag te beantwoorden. Sorry voor al het ongemak, maar deze vragen moet ik stellen, zodat ik zeker weet dat jij de juiste persoon bent. Ik hoop dat je dit begrijpt! Ook heb ik zojuist een verificatiecode per sms naar je nummer verstuurd. Als je die met mij kunt delen samen met 3 goede antwoorden op de bovenstaande vragen, kan ik het e-mailadres voor je wijzigen! 

Goed om te weten: ik heb gekeken bij je abonnement en daar staat het @live.nl e-mailadres vermeld. Het gaat om  c***li*.s*aa*@live.nl. Klinkt deze bekend? Is dat het oude e-mailadres waar je geen toegang meer tot hebt? Dan zal ik het voor je wijzigen!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • Antwoord
  • 9 mei 2025

• merk en type toestel 

@Pharwin van Odido 

Haha, dat meen je niet, dat is mijn prive email, terwijl ik dit nummer voorheen zakelijk gebruikte.

Nu heb ik geprobeer in te loggen, dat gaat goed, ik heb het wachtwoord gereset, alleen is er een verificatiecode nodig, en die komt niet door. Net als jouw code, die ook niet. Maar nu is dat gefikst met identificatie via de bank. 

Deze mag dus dicht. Dank voor de moeite en werkze verder.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@CarolienSt, ik hoop dat je een fijn weekend hebt gehad! Ah, helder. Fijn dat het is gelukt via iDIN, daar ben ik erg blij mee! Uiteraard, geen dank en graag gedaan. Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Voor nu wens ik je nog een hele fijne dag toe! 😊

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen