Skip to main content
Beantwoord

Mobiel abonnement toevoegen aan Odido account lukt niet


Ik wil mijn mobiele abonnement toevoegen aan mijn account zodat ik mijn verbruik kan inzien, maar ik krijg telkens een foutmelding als ik de code die ik via sms heb gekregen invoer.

Beste antwoord door ArianneL

Met hulp van Marciano is het probleem nu opgelost. De persoonsgegevens van mijn mobiele abonnement bleken niet overeen te komen met die van mijn thuisabonnement. Dit kwam in mijn geval doordat de verkoper mijn geboortedatum niet goed had ingevoerd, maar kan blijkbaar ook liggen aan het aantal voorletters dat er bij je naam geregistreerd staat.

Bekijk origineel

29 reacties

Occaj
Super User
Forum|alt.badge.img+3
  • Odido Superuser
  • 239 reacties
  • 10 september 2023

De app heeft wat kuren. Zo kon ik gisteren mijn abonnement niet wijzigen en via de website wel. Probeer het eens via Mijn Odido op de website zelf te koppelen. 

Ga naar Mijn Odido


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 12 september 2023

Bedankt voor je reactie Occaj, maar ook als ik via mijn laptop inlog krijg ik dezelfde foutmelding. Ik lees in de community dat andere mensen tegen hetzelfde probleem aanlopen en begrijp niet goed waarom hier nog geen oplossing voor gevonden is. Ik heb net deze maand een nieuw abonnement bij T-mobile afgesloten en wil mijn verbruik in kunnen zien.


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hi Arianne, allereerst van harte welkom op de Community! Stuur mij even een privébericht met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en laatste 4 cijfers van je IBAN. Dan duik ik er morgenochtend direct voor je in!


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • Antwoord
  • 15 september 2023

Met hulp van Marciano is het probleem nu opgelost. De persoonsgegevens van mijn mobiele abonnement bleken niet overeen te komen met die van mijn thuisabonnement. Dit kwam in mijn geval doordat de verkoper mijn geboortedatum niet goed had ingevoerd, maar kan blijkbaar ook liggen aan het aantal voorletters dat er bij je naam geregistreerd staat.


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 13 november 2023

ik heb helaas hetzelfde probleem, 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 13 november 2023

Ik heb dit issue ook, is er iemand die mij hier mee kan helpen?

 

 


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 13 november 2023

waarschijnlijk kan Marciano ons wel helpen


Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7972 reacties
  • 13 november 2023

@Collardgreens  en @Raoul1979  Ik heb het doorgegeven.

Maak de volgende keer liever een eigen onderwerp anders wordt dit misschien over het hoofd gezien daar het topic al 2 maanden oud is.

Nu even afwachten tot de hulptroepen zijn gearriveerd 😂👌🏻 het kan even duren.

 


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 13 november 2023

dank u 


Hajar van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Mobiel
  • 11665 reacties
  • 14 november 2023

Hi allemaal,

Staan de abonnementen die je probeert te koppelen wel op dezelfde naam? Je kan ze alleen koppelen op een account als ze op dezelfde naam staan.  Dit controleren we via voorletters, geboortedatum en postcode + huisnummer te vergelijken van het te koppelen nummer. Als dat niet geval is dan moet je aparte accounts aanmaken, met aparte e-mailadressen.

Mocht je problemen ervaren met het koppelen van je nummer aan je account zou je mij dan een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer waar het om gaat, naam geboortedatum, volledige adres en laatste 4 cijfers van de IBAN? Dan kijk ik graag met je mee!


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 1 januari 2024

Ben er klaar mee. Morgen alle 5 mobiele abonnementen omzetten naar kpn


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
jo4z_tm schreef:

Ben er klaar mee. Morgen alle 5 mobiele abonnementen omzetten naar kpn

Hallo @jo4z_tm, dat is niet nodig! Ik los dit graag voor je op. Loop je tegen hetzelfde probleem aan? Is dat in de app? Zou je het voor mij kunnen proberen via een browser/desktopversie om te kijken of het dan wel lukt? Als je hetzelfde te zien krijgt, ontvang ik graag een screenshot hiervan. 

Ik verneem het graag! 

Groet, 

Pharwin


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 3 januari 2024

 

 


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 3 januari 2024
Pharwin van Odido schreef:
jo4z_tm schreef:

Ben er klaar mee. Morgen alle 5 mobiele abonnementen omzetten naar kpn

Hallo @jo4z_tm, dat is niet nodig! Ik los dit graag voor je op. Loop je tegen hetzelfde probleem aan? Is dat in de app? Zou je het voor mij kunnen proberen via een browser/desktopversie om te kijken of het dan wel lukt? Als je hetzelfde te zien krijgt, ontvang ik graag een screenshot hiervan. 

Ik verneem het graag! 

Groet, 

Pharwin

Zowel in de app als browser. Gisteren mijn voorletters in zowel de thuis/hoofd abonnement als in het mobile abonnement gelijk laten maken. helaas probleem blijft.
4 abonnement afsluiten ging al moeizaam, naar 3 verschillende winkels moeten gaan. En ook vaak daar kon men een abonnement niet afsluiten.
Eindelijk na 1,5 maand 4 tal mobile abonnementen afgesloten., krijg nu weer de uitdaging om het te koppelen (toevoegen bestaand abonnement) …. kan nu geen printscreen tonen (telefoon nummers niet thuis) melding: er is iets fout gegaan, probeer het later nog eens. (dit na het invoeren van het telefoonnummer en de 4 cijferige sms)


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hi Jo4z, goed dat alle abonnementen nu op exact dezelfde gegevens staan! Ik heb direct met je meegekeken en ik zie dat er ook een ongeregistreerde PrePaid gekoppeld staat in Mijn Odido. Dit kan heel goed de reden zijn dat je de rest niet kan toevoegen. Het is namelijk bekend dat e.e.a. vastloopt als er een ongeregistreerde PrePaid gekoppeld staat. Op je overzicht zie je onder je 06-nummer, PrePaid en je Internet-abonnement staan: '’€ 5,- beltegoed cadeau. Registreer nu je naam, adres en woonplaats en krijg €5,- beltegoed cadeau.'’ Als je deze PrePaid registreert zou het moeten lukken om de rest van de abonnementen te koppelen. Een andere optie is om PrePaid (tijdelijk) los te koppelen. Ook dan zou je de abonnementen moeten kunnen koppelen. Als je wil kan ik dit ook voor je doen!

Laat je het me weten? Als je hulp nodig hebt, ben ik er voor je! 😊


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 4 januari 2024

Beste Marciano,

 

HELAAS

Heb de prepaid geregistreerd, dat is wel gelukt.

Echter het kopppelen van de andere 3x telefoons lukt nog steeds niet.

Zie wel dat via mijn odido https://www.odido.nl/my/naam nog steeds mijn naam nog verkeerd staat (zie eerdere berichten.

Dit zou moeten zijn zoals ook in de Mobiele abonnementen staat: J.A.M. van de Ven

 


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 4 januari 2024

Beste Marciano,

 

Wat mij betreft mag je voor mij ook de 3 abonnement koppelen.

Het gaat om de nummers:

XXX

XXX

XXX

 

[Moderator edit: Plaats geen 06-nummers of persoonlijke gegevens openbaar!]

 

 


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 5 januari 2024

Beste

Nu het volgende:

Kreeg een mail, dat mijn klantenvoordeel is vervallen.

 

Hoezo dan?

 

John

 


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 5 januari 2024

Beste,

 

En nog meer, Zie dat mijn adres is gewijzigd.

Het juiste adres is:

[Verwijderd door moderator - Plaats geen persoonlijke gegevens openbaar!]

 

Let vooral op het toevoeging van het huisadres


  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 29 april 2024

Ik heb Hajar eenprivé bericht gestuurd, met de gevraagde gegevens, omdat ik ook mijn mobiel niet kan koppelen aan mijn vaste abonnement.

 

Iets met voorletters?


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hi @extraman2024, ik zie dat je voorletters inderdaad niet helemaal overeenkomen tussen je mobiele en thuis-abonnement. Ik heb je zojuist een e-mail gestuurd waarop je kan reageren met een kopie van je ID. Laat je het me weten als je dit hebt gedaan? Dan kan ik je voorletters wijzigen en dan heb je binnen no time je abonnementen in 1 Mijn Odido-account gekoppeld! 😄

Ps. Stuur nooit ongevraagd privéberichten naar moderators. Zo voorkom je dat je wacht op een reactie van iemand die mogelijk afwezig is!


  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 30 april 2024
Marciano van Odido schreef:

Hi @extraman2024, ik zie dat je voorletters inderdaad niet helemaal overeenkomen tussen je mobiele en thuis-abonnement. Ik heb je zojuist een e-mail gestuurd waarop je kan reageren met een kopie van je ID. Laat je het me weten als je dit hebt gedaan? Dan kan ik je voorletters wijzigen en dan heb je binnen no time je abonnementen in 1 Mijn Odido-account gekoppeld! 😄

Ps. Stuur nooit ongevraagd privéberichten naar moderators. Zo voorkom je dat je wacht op een reactie van iemand die mogelijk afwezig is!

ok, dacht dat het zo moest

 

Dank marciano, ik heb op de mail gereageerd👍🏿

Kun je me laten weten wanneer ik het mobiele abonnement kan koppelen aan mijn vaste glasvezel abonnement,

 

alvast bedankt


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen @extraman2024, maakt niet uit hoor. Hajar is echter afwezig en we willen niet dat je onnodig wacht - we willen je natuurlijk zo snel mogelijk helpen! 

Ik zie de mail nog niet binnenkomen, maar dat kan soms even duren. Ik kijk vanmiddag nog eens om te zien of je mail al is binnengekomen en zo ja, dan ga ik direct voor je aan de slag! 

Case: 70572126


  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 1 mei 2024

Ok,  apart want mail heb ik gisteravond al verstuurd, dmv reply op de orginele odido mail 


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi, wat vreemd, maar niet de eerste keer dat er een vertraging in zit hoor. Ik heb hem nog steeds niet ontvangen. Zou je het nog een keer willen doen? Ik hoop dat 'ie dan wel direct binnenkomt! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen