Skip to main content

Verzoek tot verwijderen negatieve BKR registratie door Odido i.v.m. hypotheekaanvraag

Goedendag,

Een aantal dagen geleden heb ik een topic geplaatst in de hoop dat ik hiermee verder zou komen. Tot nu toe ben ik nog niks opgeschoten terwijl mijn vraag hoge urgentie heeft. Ik ben er laatst achter gekomen dat ik een BKR-registratie heb door een betaling die niet is gedaan in 2021. Door deze registratie ben ik door de bank afgewezen voor het krijgen van een hypotheek. Ik heb een mail gestuurd en meerdere keren gebeld met Odido helpdesk. Hierbij krijg ik telkens te horen dat ik moet wachten tot er wordt geantwoord op mijn mail vanuit de incasso afdeling. Uit eerder geplaatste topics van andere mensen heb ik gezien dat er snel actie word ondernomen om zo deze mensen verder te helpen. Zou u mij ook alstublieft verder kunnen helpen zodat ik de hypotheek rond kan krijgen voor het huis dat ik wil kopen met mijn vriendin?

Hieronder het bericht wat ik eerder had geplaatst met meerdere informatie:

Hallo,

Wij zijn aan het overwegen om een hypotheek te nemen en dan ook een huis te kopen.

Doordat de bank onze hypotheek heeft afgewezen werd ik erop gewezen dat ik een BKR-registratie heb.  De reden voor deze registratie was de slechte administratie van mijzelf op dat moment. Het ging toen niet goed en ik was erg ziek waardoor ik veel dingen vergat en niet goed georganiseerd had waaronder de telefoon rekening waar het om gaat. Bij het zien van de post destijds zag ik dat er een achterstand was van de telefoon rekening en schrok hier heel erg van. Ik heb deze ook direct betaalt maar helaas is hierdoor een BKR registratie ontstaan waardoor wij nu geen hypotheek voor een huis kunnen krijgen. Ik heb de documenten naar incasso@odido.nl gestuurt en daarin kunt u zien dat het nu een herstel notering betreft bij het BKR, maar deze nog niet verwijderd is. En het ergste is dat door deze negatieve codering die ontstaan is toen ik ziek was we nu geen huis kunnen kopen. Het nummer waar het om ging kan ik niet meer vinden, wel het contractnummer, namelijk: 51917841

Kan u ons alstublieft verder helpen zodat wij toch een hypotheek kunnen krijgen om zo ons huis te kunnen kopen. De achterstand waar het destijds om ging is dan ook al bijna 4 jaar herstelt. Nu vraag ik u, kunt u de negatieve BKR notering laten verwijderen zodat ons leven ook verder kan gaan en we weer een nieuwe stap kunnen maken.

Uitgelichte reactie

9 juli 2025

Marciano van Odido schreef:

Goedemiddag peerkea, ik zie dat de verwachtte oppakdatum iets te enthousiast was en dat het door drukte niet was gehaald. Ik garandeer je dat mijn collegaโ€™s van Incasso alles altijd serieus nemen en hard werken. Ik heb mijn collega die toegewezen was aan jouw case direct een berichtje gestuurd met de vraag dit op te pakken. Hij heeft dit meteen gedaan. Hij heeft de registratie verwijderd en je per e-mail een bevestiging gestuurd. Het kan tot maximaal 3 werkdagen duren voordat het is verwerkt, maar ik verwacht stiekem dat het sneller gaat. Laat je het me weten of je de e-mail hebt ontvangen en of je ziet dat de registratie inderdaad verwijderd is? Ik duim ervoor dat je nog op tijd bent! ๐Ÿ˜Š

Goedemorgen โ€‹@Marciano van Odido,

Ik heb gisteren inderdaad een mail ontvangen vanuit een collega van jou dat de BKR registratie is verwijderd. Ik heb alleen geen mail vanuit Odido gehad zoals ik bij vele anderen voorbij heb zien komen, klopt dit? Dit gaat dan om de mail die vanuit Odido no-reply wordt gestuurd wanneer de BKR registratie is/wordt verwijderd.

10 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen peerkea, van harte welkom op de community. Leuk en spannend dat jij en je vriend op het punt staan om samen een huis te kopen! Ik zie dat โ€‹@eric op je originele topic heeft gereageerd met correcte informatie. Zet je de volgende gegevens van het abonnement waar het om gaat in je profiel: volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van het IBAN. Dan mag ik volledig met je meekijken. Ik heb wel alvast gekeken en ik zie dat jouw e-mail klaarstaat voor mijn collegaโ€™s van Incasso. Ze verwachten maandag 7 juli aan jouw case toe te komen. Ben je dan nog op tijd? Zo niet, probeer dan zeker je deadline uit te stellen. 

Ik zal mijn collegaโ€™s vragen of ze jouw case heel toevallig eerder kunnen oppakken, maar ik kan niks beloven. Ze krijgen erg veel verzoeken binnen en ze hebben allemaal spoed. Als ze de tijd en ruimte hebben om je eerder te helpen, dan laat ik het je meteen weten. Anders ben je 7 juli aan de beurt. Controleer in de tussentijd ook goed of er echt niets meer open staat. Dan kunnen mijn collegaโ€™s het sneller voor je in orde maken en dan weet je zeker dat je uiterlijk rond 7 juli van de BKR bijzonderheden af bent. Ik hoor het graag van je!

Casenummer: 78434300

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 27 juni 2025

Goedemorgen peerkea, van harte welkom op de community. Leuk en spannend dat jij en je vriend op het punt staan om samen een huis te kopen! Ik zie dat โ€‹@eric op je originele topic heeft gereageerd met correcte informatie. Zet je de volgende gegevens van het abonnement waar het om gaat in je profiel: volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van het IBAN. Dan mag ik volledig met je meekijken. Ik heb wel alvast gekeken en ik zie dat jouw e-mail klaarstaat voor mijn collegaโ€™s van Incasso. Ze verwachten maandag 7 juli aan jouw case toe te komen. Ben je dan nog op tijd? Zo niet, probeer dan zeker je deadline uit te stellen. 

Ik zal mijn collegaโ€™s vragen of ze jouw case heel toevallig eerder kunnen oppakken, maar ik kan niks beloven. Ze krijgen erg veel verzoeken binnen en ze hebben allemaal spoed. Als ze de tijd en ruimte hebben om je eerder te helpen, dan laat ik het je meteen weten. Anders ben je 7 juli aan de beurt. Controleer in de tussentijd ook goed of er echt niets meer open staat. Dan kunnen mijn collegaโ€™s het sneller voor je in orde maken en dan weet je zeker dat je uiterlijk rond 7 juli van de BKR bijzonderheden af bent. Ik hoor het graag van je!

Casenummer: 78434300

Goedendag โ€‹@Marciano van Odido ,

Dankjewel voor je snelle reactie!

Ik heb zojuist de gegevens waar jij om hebt gevraagd toegevoegd aan โ€˜Mijn profielโ€™. Fijn dat de case in ieder geval klaarstaat om opgepakt te worden. Graag hoor ik of er door tijd en ruimte eerder naar gekeken kan worden, dat zal wel fijn zijn en erg helpen. Ik heb inderdaad al gekeken of er verder niks openstaat en dat was niet het geval.

Weet jij misschien ook hoe snel dat de registratie is verwijderd zodra jullie hebben aangegeven dat het verwijderd kan worden. Dan kan ik even kijken en overleggen hoe we het verder gaan doen rondom de hypotheekaanvraag.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen, met alle plezier gedaan en bedankt voor het invullen van je profiel! Super dat je alles al hebt gecontroleerd. Zodra mijn collega de bijzonderheden heeft verwijderd, is het vaak al direct te zien. Ik verwacht morgen een reactie te krijgen, aangezien mijn collega vandaag afwezig is, en dan laat ik het je direct weten! ๐Ÿ˜Š

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 1 juli 2025

Goedemorgen, met alle plezier gedaan en bedankt voor het invullen van je profiel! Super dat je alles al hebt gecontroleerd. Zodra mijn collega de bijzonderheden heeft verwijderd, is het vaak al direct te zien. Ik verwacht morgen een reactie te krijgen, aangezien mijn collega vandaag afwezig is, en dan laat ik het je direct weten! ๐Ÿ˜Š

Fijn dat de bijzonderheden gelijk weg zijn zodra je collega dit heeft verwijderd. Graag hoor ik inderdaad of het je collega deze week nog lukt om naar mijn case te kijken.๐Ÿ™ƒ 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi peerkea, op dit moment is er nog geen ruimte om e-mails tussendoor op te pakken. Mijn collega verwacht nog steeds a.s. maandag aan jouw e-mail toe te komen. Ben je dan nog op tijd voor je deadline? Zo niet, probeer dan altijd te kijken of je je deadline wellicht kan uitstellen. Ik verwacht dat je maandag een e-mail ontvangt van mijn collega met daarin communicatie of de bijzonderheden zijn verwijderd of dat er toch nog iets gedaan moet worden. Aangezien je al hebt gekeken of er nog iets openstaat, verwacht ik dat de bijzonderheden direct verwijderd zullen worden. Houd je me op de hoogte? 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 7 juli 2025

Ha โ€‹@Marciano van Odido,

Vorige week heb ik nog even contact gehad met de hypotheekadviseur, deze gaf aan dat het wel wat krap wordt maar dat het nog wel goed zal komen als het vandaag wordt opgepakt. Ik zie de mail graag tegemoet vandaag en ga er vanuit dat ik inderdaad niet verder nog wat hoef te doen. Ik zal je op de hoogte houden vandaag.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 7 juli 2025

โ€‹@Marciano van Odido,

Ook na vandaag is er nog geen verandering in de zaak gekomen. Dit vind ik erg vervelend omdat ik nu al 2 weken aan het wachten ben. Als ik dan eens om me heen kijk op de community naar vergelijkbare vragen zie ik nogmaals dat er mensen wel binnen een aantal dagen worden geholpen. De tijd begint nu te dringen en de datum kan ik ook niet zomaar meer gaan verzetten. Ergens snap ik niet meer waarom het nu zo lang duurt bij mijn case. Ik hoopte vandaag nog reactie te krijgen, maar bij hopen blijft het telkens maar. Bij incasso heb ik niet het idee dat het serieus wordt genomen, anders was het namelijk nu toch wel geregeld met 2 weken.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemiddag peerkea, ik zie dat de verwachtte oppakdatum iets te enthousiast was en dat het door drukte niet was gehaald. Ik garandeer je dat mijn collegaโ€™s van Incasso alles altijd serieus nemen en hard werken. Ik heb mijn collega die toegewezen was aan jouw case direct een berichtje gestuurd met de vraag dit op te pakken. Hij heeft dit meteen gedaan. Hij heeft de registratie verwijderd en je per e-mail een bevestiging gestuurd. Het kan tot maximaal 3 werkdagen duren voordat het is verwerkt, maar ik verwacht stiekem dat het sneller gaat. Laat je het me weten of je de e-mail hebt ontvangen en of je ziet dat de registratie inderdaad verwijderd is? Ik duim ervoor dat je nog op tijd bent! ๐Ÿ˜Š

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 9 juli 2025

Ik heb gisteren inderdaad een mail ontvangen vanuit een collega van jou dat de BKR registratie is verwijderd. Ik heb alleen geen mail vanuit Odido gehad zoals ik bij vele anderen voorbij heb zien komen, klopt dit? Dit gaat dan om de mail die vanuit Odido no-reply wordt gestuurd wanneer de BKR registratie is/wordt verwijderd.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hi, superfijn dat je de e-mail hebt ontvangen! Jahoor, geen zorgen. Soms sturen mijn collegaโ€™s de standaard e-mail dat de registratie verwijderd wordt. Als ik het goed heb bedoel je dit. Maar soms sturen ze een e-mail met eigen geschreven tekst. Dit laatste is in jouw geval gebeurt. De uitkomst is uiteraard hetzelfde. Laat je het me weten of de registratie bij BKR (morgen) ook verdwenen is? ๐Ÿ˜Š

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen