Skip to main content
Beantwoord

Google Play Refund gehad - Odido zegt niet terug te willen betalen

Ik heb een refund gehad van een abonnement op een app via de google playstore. Deze kosten zijn naar Odido doorgespeeld in mijn maandelijkse factuur. En Google zegt in een mailtje dat ‘’The value will be refunded to the payment method you used to make the purchase.’’

Ik heb net contact met de Odido klantenservice gehad en (wat al te verwachten was) deze medewerker heeft niet eens de moeite genomen om naar mijn klacht te luisteren. Hij vertelde mij dat ‘’als meneer spelletjes wilt kopen, dat hij daar het geld niet van terug krijgt. Dat gaan we niet doen’’. Terwijl Google mij toch echt verteld heeft dat de refund goedgekeurd is.

Het kan toch niet zijn dat EN Google Odidio deze refund terugbetaald aan Odido, EN dat Odido van mij een rekening verwacht te betalen. Google heeft mij laten weten dat de refund al doorgevoerd is vanuit hun kant. Maar de Odido klantenservice laat mij weten dat ik bij Google Playstore moet zijn. Wat kan ik doen?

Beste antwoord door ccnl

orangelemon schreef:
ccnl schreef:

@orangelemon Wanneer was de refund goedgekeurd? Je moet 1 tot 2 maanden wachten tot het geld ook idd terug gestort is.

1 Juni is de goedkeurig gedaan door google 

Je krijgt op een van de volgende maandelijkse factuur een creditering van Odido.

https://support.google.com/googleplay/answer/15576193?hl=nl

Rechtstreekse facturering via provider (vooraf betaald/betalen op basis van gebruik)

1-30 werkdagen

De verwerkingstijd is afhankelijk van je provider en kan soms langer duren.

Rechtstreekse facturering via provider (achteraf betaald/contract)

1-2 maandelijkse afschriften

De verwerkingstijd is afhankelijk van je provider, maar terugbetalingen worden meestal weergegeven op het 1e of 2e maandelijkse rekeningoverzicht. Als het langer duurt, neem je contact op met je provider om de status te checken.

Bekijk origineel

4 reacties

• 228 reacties
  • 19 juni 2025

@orangelemon Wanneer was de refund goedgekeurd? Je moet 1 tot 2 maanden wachten tot het geld ook idd terug gestort is.

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 20 juni 2025
ccnl schreef:

• 228 reacties
  • Antwoord
  • 20 juni 2025
orangelemon schreef:
ccnl schreef:

Je krijgt op een van de volgende maandelijkse factuur een creditering van Odido.

Rechtstreekse facturering via provider (vooraf betaald/betalen op basis van gebruik)

1-30 werkdagen

De verwerkingstijd is afhankelijk van je provider, maar terugbetalingen worden meestal weergegeven op het 1e of 2e maandelijkse rekeningoverzicht. Als het langer duurt, neem je contact op met je provider om de status te checken.

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 20 juni 2025
ccnl schreef:
orangelemon schreef:
ccnl schreef:

1-30 werkdagen

HIer heb ik wat aan. Dank dat u de moeite heeft genomen hiervoor

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen