Skip to main content
Beantwoord

Formele klacht en verzoek tot terugbetaling van onterechte kosten (€60)

• 19 mei 2025
  • 1 reactie
  • 93 Bekeken

Geachte Odido,

Tot mijn grote verbazing heb ik ontdekt dat er in de afgelopen vier maanden (februari t/m mei 2025) herhaaldelijk kosten in rekening zijn gebracht voor diensten zoals “Milftube” en “ProBattleZone”, via FTMSC / e-bill.mobi – zonder mijn toestemming of enige bewuste aanmelding van mijn kant.

Ik heb mij nooit aangemeld voor deze diensten en heb ook nooit een bevestiging of akkoord gegeven voor deze zogenoemde ‘mobiele abonnementen’. Deze kosten zijn onterecht en in strijd met mijn rechten als consument.

Ik eis dat alle kosten die in deze periode zijn toegevoegd, per direct worden verwijderd van mijn facturen en volledig worden terugbetaald.

Het gaat hierbij om de volgende bedragen:

- Februari 2025: onbekend bedrag

- Maart 2025: €25,00

- April 2025: €20,00

- Mei 2025: €15,00

**Totaal: €60,00**

Totdat deze onterechte kosten zijn gecorrigeerd en de situatie volledig is opgehelderd, zal ik **geen enkele betaling meer uitvoeren** voor mijn lopende contracten bij Odido.

Indien ik binnen **14 dagen na verzending van deze e-mail** geen inhoudelijke reactie en oplossing van u ontvang, zie ik mij genoodzaakt om:

- **alle betalingen definitief stop te zetten**  

- **al mijn lopende contracten te beëindigen** (twee mobiele abonnementen en het thuisinternetcontract)  

- en verdere stappen te ondernemen wegens schending van mijn consumentenrechten

---

**Onderbouwing van mijn klacht:**

Om mijn bezwaar kracht bij te zetten, deel ik hierbij relevante informatie over mijn mobiele dataverbruik:

- In mei 2025 heb ik via mijn browser (Chrome) slechts **273 MB** aan mobiele data verbruikt.

- In april 2025 was dat **623 MB**.

- In maart 2025 was het dataverbruik van mijn browser minimaal ten opzichte van andere apps zoals Facebook en YouTube.

- Er is in geen geval sprake geweest van videostreaming, online games of betalende websites.

- Deze cijfers zijn afkomstig uit de instellingen van mijn Android-telefoon en tonen duidelijk aan dat ik geen gebruik heb gemaakt van deze diensten.

Ik verzoek u daarom dringend om op basis van deze gegevens over te gaan tot **volledige terugbetaling** van de ten onrechte afgeschreven bedragen.

Ik verwacht een snelle, correcte en schriftelijke reactie.

Met vriendelijke groet,  

M.Echresh

Mobiel nummer: [verwijderd door moderator, plaats a.u.b. privégegevens niet openbaar, maar altijd in je profiel!]

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Goedemorgen ​@Mina echresh van harte welkom op onze community! Ik begrijp heel goed dat je hier vragen over hebt en ik geef je graag meer duidelijkheid! Dit gaat over mobiele data- of sms-diensten. Soms kan het gebeuren dat zo'n dienst per ongeluk wordt geactiveerd. Bijvoorbeeld door op een link op een website of in een sms te klikken. Je hebt namelijk de mogelijkheid om deze diensten via je rekening te betalen.

Op je rekening zie je de kosten voor deze mobiele diensten onder "diensten mobiel internet" (FTMSC). Op onze website kan je meer informatie hierover terugvinden. Hier staat uitleg over hoe je kan zien welke dienst het is, hoe je deze kan uitschakelen en hoe je de kosten kan terugvragen bij de derde partij die deze kosten heeft doorberekend. 

Wil je in de toekomst voorkomen dat je betaalt voor een sms-dienst of mobiele dienst? Zet dan in Mijn Odido de functie 'betalen van sms-diensten of mobiele diensten (FTMSC)' uit. Deze blokkade geldt ook voor bestaande abonnementen. Je kunt altijd deze diensten inzien en je ook hiervoor afmelden via www.payinfo.nl. Het is altijd je eigen verantwoordelijkheid om dit in de gaten te houden, daarom kan ik de kosten ook niet voor je vergoeden. Sorry! 

Ben je niet eens met de kosten? Dan kunnen we dit voor je onderzoeken bij de aanbieder van de dienst. Je kunt hiervoor het onderzoeksformulier invullen via je Mijn Odido account.

Je kunt er ook alle informatie over terugvinden in dit topic. 

Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust. De community is er voor je! 

Bekijk origineel

1 reactie

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@Mina echresh van harte welkom op onze community! Ik begrijp heel goed dat je hier vragen over hebt en ik geef je graag meer duidelijkheid! Dit gaat over mobiele data- of sms-diensten. Soms kan het gebeuren dat zo'n dienst per ongeluk wordt geactiveerd. Bijvoorbeeld door op een link op een website of in een sms te klikken. Je hebt namelijk de mogelijkheid om deze diensten via je rekening te betalen.

Op je rekening zie je de kosten voor deze mobiele diensten onder "diensten mobiel internet" (FTMSC). Op onze website kan je meer informatie hierover terugvinden. Hier staat uitleg over hoe je kan zien welke dienst het is, hoe je deze kan uitschakelen en hoe je de kosten kan terugvragen bij de derde partij die deze kosten heeft doorberekend. 

Wil je in de toekomst voorkomen dat je betaalt voor een sms-dienst of mobiele dienst? Zet dan in Mijn Odido de functie 'betalen van sms-diensten of mobiele diensten (FTMSC)' uit. Deze blokkade geldt ook voor bestaande abonnementen. Je kunt altijd deze diensten inzien en je ook hiervoor afmelden via www.payinfo.nl. Het is altijd je eigen verantwoordelijkheid om dit in de gaten te houden, daarom kan ik de kosten ook niet voor je vergoeden. Sorry! 

Ben je niet eens met de kosten? Dan kunnen we dit voor je onderzoeken bij de aanbieder van de dienst. Je kunt hiervoor het onderzoeksformulier invullen via je Mijn Odido account.

Je kunt er ook alle informatie over terugvinden in dit topic. 

Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust. De community is er voor je! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen